Vs: Lancer -04 STW, rekisterikilven valojen kiinnitysruuvit ruosteessa
Terve vaan. Minullakin tuo homma oli tosi tahtojen taistoa. CRC-litkulla ja varovasti töhöllä puhallellessani sain onnekseni kolme neljästä ruuvista vähitellen meisselillä aukeamaan. Viimeinen oli sitkeä: se folion paksuinen lamppujen kiinnityspelti koetti kaikin keinoin livetä alta, kun yritin kantaa porailla, mutta jotenkuten sain sormin pideltyä vastaan. Olipahan ruuvi sitten muuten tosi kovaa ainetta: mullakin kun oli olevinaan tosi kova ja pureva pora, mutta eikös se ainoastaan mulkunnut koko ristikannan olemattomiin. Ja ruuvi jököttää kiinni. Se hyöty touhusta oli, että kuumetessaan ruuvinkanta sulatti valon kupuun mentävänsä ison reiän, ja kupu lähti irti. Ruuvin kierteet olivat kuumassa hellinneet ja ruuvi lähti papukaijoilla. Kasatessa tarvittiin pientä silottelua kupuun ja prikka ruuvin kannan alle. Kierteet kuparitahnalla käsiteltyinä kasaan.
Joten: sulla on oltava tosi pureva ja kova pora. Valojen teline myötää porattaessa, joten sulla olis myös oltava noin seitsemänniveliset ja 0,5 senttiä paksut sormet. Puskurin irrotus varmaan auttaa, kun saisi pelkät polttimopesät irrotettua, mutta voisi tuosta "sulatuskikastakin" hädän tullen olla johonkin.
parkkilampun polttimo-ja 2 tunnin työ- terveisin Sportlankku