Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

fakkfeis

New Member
Liittynyt
20 Marraskuu 2007
MITSUBISHI LANCER GLXI, 1.5, 1990

Olisin tollaista ehkä hommaamassa ja muutamaa juttua tiedustelisin jos täällä satuttas tietämään ;D

Elikkäs,
1. Onkos tälläsessä pelissä neste vai vaijeri kytkin?

2. Jos kytkin ottaa vasta lähellä polkimen ylä-asentoa onko silloin kytkimessä vikaa? vai kannattaako vasta huolestua jos se ottaa jo alhaalla (lattiassa) ? (toivottavasti ymmärrätte)
Kytkin tuntui aivan kuin olisi ilmaa polkenut.
(edellinen auto -90 1.5 civic jossa kytkin aivan eri maata, liekkö vika miehessä)

3. Kun kävin ajamassa tätä niin kiihdyttäessä jäpitti vastaan, eikä meinannu kierrokset nousta :seina... (seisonut jokusen aikaa liikkeen pihassa) Vika/Ominaisuus? (- Missä vika?)

4. takasivuikkunat on aivan mahottoman laiskat, meinas toiselta puolelta jäädä nostamatta ylös kun testasin. minkälainen homma mahtaa olla vaihtaa sähköikkunoiden moottorit? vai voiko olla että selviäisi jollain "poppas" konstilla?

5. Muita tyyppivikoja, ominaisuuksia ja tarinoita kyseisestä automallista.
 
Vs: Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

Moi!

Pari tuollaista ollut, että jotain tietänen.

1. Nestekytkin on.

2. en ihan ymmärtänyt. Jos ottaa ylhäällä, siis vapauttaa vaihteiston moottorista, lienee kunnossa. Mutta jos vasta lähellä lattiaa silloin lienee vaihto lähellä. Mutta jos ilman rutinoita ja sivuääniä vaihteet menevät päälle kai on ok. Vetelyys kuulostaa oudolta, toisaalta en ole juuri muulla kuin mitsulla ajellut, että kai en osaa verrata.

3. Ominaisuus taitaa olla. Saattaa johtua ihan mistä vaan. Voi olla, että on ajettu pientä nurkka-ajoa, joten kun pääset isommalle tielle kokeile polttaa 'karstoja'.... pois. Johtuu polttoaine/-sähkö järjestelmästä'. On niin viksu vekotin, että yrittää säättä moottoria mahdollisimman vähäpäästöiseksi ja taloudelliseksi.
Kilometrimäärästä riippuu myös. Jos on ajettu yli 200 000, eikä ECUA huollettu saattaa olla edessä sen peruskorjaus., Juuri tuon ikäisissä lancereissa poksahtelevat.

4. Mun autossa sama vika, joka ilmeni ruostesuojauksen jälkeen. Voi johtua siitä, että ruosteenestomähmää on mekanismeissa. En ole viitsinyt asialle tehdä mitään. Liekö tuo moottorin vaihto niin iso homma. Verhoilut pois ja piuhan irti ja toinen tilalle. Tietysti tämä mekanismin puhdistus oletetusta mähmästä ja voitelu auttanee.

5. Tyyppivika on juuri tuo ECUn hajoaminen. Tältä palstalta löytyy kyllä selaamalla yhteystiedot kaveriin joka laittelee niitä edullisesti. Finnware systems, tai jotain. Ruuhkaa kyllä lienee. Oma Ecu ollut kohta kuukauden korjausmatkalla, mutta ainoa keino, jos et halua uutta varaosaa ostaa ja luulen että et halua (hinta vähän yli 700€) Mutta voi olla, että ajelet iloisesti 100 000km, eikä kyseinen ongelma tule eteen.
-vaihdelaatikko on sellainen joka alkaa ääntelemään kilometrien karttuessa, tai sitten ei. Niitä saa kyllä purkamoista ja tämän palstan myynti-ilmoituksia seuraamalla. n. 100-200€, tai sitten lahjaksi kuten minä ;)

Kaiken kaikkiaan ihan ok. auto. Yli 400 000 km koneella ei ole mitenkään poikkeavaa. Olen kuullut yli 600 000km ajetuista koneista. Ruostuu tietenkin, kuten kaikki muukin Suomessa, mutta hitaammin kuin esim. Nissanit ja Tojot. Sen näkee siitä kun katsoo katukuvaan ja haeskelee tuon ikäisiä liikkeellä olevia autoja. Mitsu lanceri alkaa nykyään olla yleisin vielä liikkuva japsi.

Omasta puolestani suosittelen, jos hinta kohdallaan suhteessa kilometreihin. 'Vähän' (alle 200 000) ajetun siistin yksilön hinta liikkeessä ehkä 1000€? Ei saisi enempää maksaa. Yksityiseltä voi saada HYVÄN 200-500:lla.
 
Vs: Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

kiitos, tämä valaisi jo paljon :)

kyseisellä pelillähän on siis ajettu lähes 270 ja lapussa hinta 1250, mutta olisi myynyt 950... mielestäni hinta oli kyllä yläkanttiin. Itse ajattelin max. 700€.
Kesärenkaitakaan kun ei ollut.
 
Vs: Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

Pistetään tähän topiikkiin ny tääki viesti!

Eli olisin ostamassa kaverin lanceria jolla ajettu 180tkm. Just katsastettu ja pellit hyvässä kunnossa. Mutta mites kone? Corollaan laatuun tottuneena ei viittis joka viikonloppu korjailla. Ecu vissii on herkästi menossa, miten sen korjaus maksaa?
 
Vs: Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

kone kyllä ittessään kestää jos huollettu ajoissa,ja öljyt koneessa sekä jakopää ajallaan vaihdettu.
jonkin verran syö öljyä melko useat(n 10kpl ollu lancereita) mutta jos vaihtaa/vaihdettu venavarren kumit ni sit loppunu.

jeps ecut toiset porsii alle 200tkm ja toiset myöhemmin,sen tekee ikä eikä kilsat.
 
Vs: Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

mikko412 sanoi
kone kyllä ittessään kestää jos huollettu ajoissa,ja öljyt koneessa sekä jakopää ajallaan vaihdettu.
jonkin verran syö öljyä melko useat(n 10kpl ollu lancereita) mutta jos vaihtaa/vaihdettu venavarren kumit ni sit loppunu.

jeps ecut toiset porsii alle 200tkm ja toiset myöhemmin,sen tekee ikä eikä kilsat.

Lanceris on täyd. huoltokirja ja tiedän itsekkin että pidetty hyvin. Öljyjä vaihdeltu jne.

Mut osaatko sanoa ton ECU rempan hintaa? puhutaanko sadoista euroista?
 
Vs: Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

tuolta varmaan saa tietoa korjaushinnasta, mutta kannattaa kysellä sähköpostilla.

http://users.kymp.net/finnwaresystems/
 
Vs: Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

ECU rempassa puhutaan sadoista euroista, uus maksaa jotain 900 € ja huollettu alle puolet tuosta.
 
Vs: Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

jotakuinkin hinta lienee noin parisataa euroa maksimissaan Finnware systemsillä.
 
Vs: Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

Muistaakseni sain uudemmanmallisen, käytetyn mutta hoidetun, ecun (vanha siis ei-luettavaa mallia, uusi näytti signaalit) vajaalla 300€ Finnware:lta omaani. Hinta ei ihan kunnolla muistissa kun remonttiin sisälty muutaki..
Homma toimi niin että lähetin omani, hää katto sitä ja ehdotti ite että voi joko korjata vanhan (olis kestäny kauemmin) tai voi lähettää jo valmiiks korjatun, joka siis oli hitusen parempaa "mallistoa" kun omani oli. Kun muistaa mainita olevansa MCF-jäsen niin saa jotain alennusta. ;)
Nickillä esku muistaakseni, Finnware Systems. Asiansa osaava henkilö, mutta töitä tosiaan niin paljon että menee viikkoja/kuukausia..
 
Vs: Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

fakkfeis sanoi
MITSUBISHI LANCER GLXI, 1.5, 1990

Olisin tollaista ehkä hommaamassa ja muutamaa juttua tiedustelisin jos täällä satuttas tietämään ;D

Elikkäs,
1. Onkos tälläsessä pelissä neste vai vaijeri kytkin? ->vaierikytkin

2. Jos kytkin ottaa vasta lähellä polkimen ylä-asentoa onko silloin kytkimessä vikaa? vai kannattaako vasta huolestua jos se ottaa jo alhaalla (lattiassa) ? (toivottavasti ymmärrätte)
Kytkin tuntui aivan kuin olisi ilmaa polkenut.
(edellinen auto -90 1.5 civic jossa kytkin aivan eri maata, liekkö vika miehessä) -> säädä kytkinvaieria tiukemmalle

3. Kun kävin ajamassa tätä niin kiihdyttäessä jäpitti vastaan, eikä meinannu kierrokset nousta :seina... (seisonut jokusen aikaa liikkeen pihassa) Vika/Ominaisuus? (- Missä vika?)-> voi olla useita syitä......mä kattoisin ilmasuodatimen enste, sitten tulpat(kunto), sitten sytytysennakko..... jos silti nykii niin silloin voi olla sytytysboxissa vika tai vuodo jossakin, niin ja bensasuodatin kannatta tarkista kanssa...

4. takasivuikkunat on aivan mahottoman laiskat, meinas toiselta puolelta jäädä nostamatta ylös kun testasin. minkälainen homma mahtaa olla vaihtaa sähköikkunoiden moottorit? vai voiko olla että selviäisi jollain "poppas" konstilla?-> älä heti vaihda vaan voitelee, irrotat ovi pavin ja muovin (jos on) ja suihkutat sinne CRC:tä (saa varaosakaupoista) Liikuviin osiin.

5. Muita tyyppivikoja, ominaisuuksia ja tarinoita kyseisestä automallista.
-> eipä oikeastaa ole mitään vakavia tyyppivikoja......(kaasari joskus reistaile) niin ja hihna pitää vaihtaa ajallaan ...muuten hajoa koko kone.
 
Vs: Lancer 1.5, GLXI -90 kysymyksiä

Niin täällä korjataan ja huolletaan ecuja erittäin edullisesti korjaukset pyörineet 80 - 140E

Jos kiinnostaa niin yhteyttä jani.alho@elisanet.fi
 
Takaisin
Ylös Bottom