Lancer 4wd takaiskari

mitsu 4wd

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2010
Minkä muun mallin takaiskari kävisi Mitsu Lancer 4WD -91, varaosaliikkeistä kun ei tunnu löytyvän. Aihetta näkyy olevan kyselty foorumilla ennenkin, mutta siitä ei selvinnyt mikä käy.
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Ei käy mistään muusta mallista iskari...
Tarvikkenakin saa vain yhdeltä valmistajalta..

Montako pistetään tilaukseen? ;D
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

JOPPE sanoi
Ei käy mistään muusta mallista iskari...
Tarvikkenakin saa vain yhdeltä valmistajalta..

Montako pistetään tilaukseen? ;D

Jaa kerrokko mulle/muilekkin, et miltä ja mihin hintaa :p

OT / Hep äänestys, Kuis monella klupilaisella on tämmönen 88-92 nelikko Lancer omistuksessa tai käytössä?

Kun eihän näitä taidettu tuoda kuin parisataa Suomeen?

E: Niin ja Hep
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

käytössä 1kpl 91:nen 260tkm
toinen seisoo pihassa käytöstä poistossa 89 305tkm
sekä 88 farkku jäärassina,tai saahan siitä hyvää varaosaa kun vasta 181tkm ajettu ;)

taitaapi olla iskarin valmistaja sachs sillä tossa käyttöpelissä sellaset alla melko tuoreen oloiset ;D
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Mulla Mitsu HB 4WD -91 ollut 3 vuotta ja mittarissa 405000 km. Eipä tähän mennessä juuri mitään isompaa laittamista, ainoat viat kaasuläpän asennontunnistin herjasi vikavaloa ja öljyä ei tarvii lisätä vaihtovälillä, kun vaihdoin venttiilivarren kumit. Autolla ajanut itse 55000 km. Nyt sitten vähän enempi remppaa kun ei mennyt ekalla läpi katsastuksesta. Autoja tuotu Suomeen ehkä n.160 KPL.
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

JOPPE sanoi
Ei käy mistään muusta mallista iskari...
Tarvikkenakin saa vain yhdeltä valmistajalta..

Montako pistetään tilaukseen? ;D

Sen verran pitää pyörtää tuota, että vanhakoppasessa Eclipsessä on samanlaiset iskarit takana...

Nimenomaan ainoastaan Sachs valmistaa tarvikkeena. Ovh 109,- /kpl
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

JOPPE sanoi
Sen verran pitää pyörtää tuota, että vanhakoppasessa Eclipsessä on samanlaiset iskarit takana...

Nimenomaan ainoastaan Sachs valmistaa tarvikkeena. Ovh 109,- /kpl

jos menee tuo eclin iskari niin meneehän silloin myös e3x galantinkin iskari ???
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Neliveto Lancerissa takapää pomppaa kovasti, kun hidastetöyssystä ajaa, niin olisko täs jouset/iskarit loppu?

Kun tuos Gti Lancerissa ei läheskää lyö nuin kovasti.

Vai onko tämä takajousitus joku 4wd:n ominaisuus? ::)


OT: Onko joku löytäny tankkia tähän malliin? Vai onko paljon eroa etuvetosen bensatankissa?
Kun lähes täydellä tankilla vähän kastuu päältä, kun oli aika jyrkässä ylämäessä parkissa.
Vai vuotasko pumpun ja tankin liitoksesta?


Itellä on 285tkm ajettu -92 tammikuussa käytöön otettu, mut kuiteski -91 valmistettu.
Takajarrurumpu ja kilpi pitäs laittaa. Huomasin myös, et etuvetari raksuttaa, kun liukkailla ratti linkussa pyörittelin donitseja ;D
Perä vonkuu/vinkuu 80-90km/h vauhdis vedolla, mut ei kai se mitään ::)
Ja plus muita perus Lanceristakin löytyviä pikkulaitto paikkoja ;)
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Sachs:n iskaria löytyy tosiaan tarvikkeena taakse, mutta kun ei viittis sijoittaa satkua iskariin ym.päälle, tukivarren pusla väljä (puslaa ei saa erikseen)+kiinnityskorvake ruostunut (on vaihdettavissa. pultilla alustassa) + etuvakaajan yhdystanko poikki. Iskaria lukuunottamatta muita osia ei taida saada tarvikkeena. Mulle riittäis käytetytkin osat jotka menis vielä katsastuksestakin läpi. Saakohan muuten korvaketta hitsailla? Auto on vain siirtymistä paikasta A paikkaan B.
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

ei tuo oma pompi yhtään enempää kun muukaan lanceri normi ajossa eli eiköhän sulla joku iskari loppu ole.tai muuta feelua ::)

se että tälläseen nelikkoon ei löydy tarvike osaa on melko varma juttu sillä niin vähän maahan tuotu.mutta se ei tarkoita että eikö jokin vastaava pusla jostain muusta kohtaa mitsua sopisi/muusta mallista.tarvii vaan tietää mittoja ym ym. sehän muutenkin tiedossa että timantti tiskiltä kysyttäessä pitää puoli autoa ostaa kerralla.

tukivarsia ym sen kaltaisia osia EI SAA hitsailla.(mutta kun omaat hyvät hitsitaidot ja ruostesuojaat oikein,niin kukaan ei tiedä niitä hitsatun ollenkaan,ja siis tiedät mitä teet tuskin alkuperäistä huonompi tulee)huonot ja sinnepäin korjatut kohteet kyllä paistaa läpi eikä edes oman turvallisuuden takia kannata(saati jos sillä jonkun muun liikenteessä tappaa)

juu tankkia ei saa nelikkoon tarvikkeena,ja tuskin muutenkaan käytettynä ehjänä,ja ihan turha haaveilla etuvedon tankkia tunkea suoraan tai edes vähällä vaivalla. etuvedossa tankki takapenkin alla,nelikossa takaluukun alla heti hiekkapellin takana(arvatkaapa vaan olenko yrittäny ehjää ettii,tosin molemmat olen hyvällä menestyksellä omiin KORJANNU ja nyt tiiviitä) no joo mitsulta sai uuden n900e hintaan jos en ihan väärin muista alakanttiin :seina nii olihan siinä pumppu makana ;D

niin ja mielestäni siihen ei 88-92 gallun takaiskari sovi(kun yhtä purku kallua jo ehdin tuohonkin kohtaan tarjota),mutta nyt tulee taas gallun raato josta tuota iskari asiaa pystyy vertaamaan taas uusiksi,sillä se itseänikin kiinnostaa.
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Jos kerran ekan mallin Eclipsen iskari sopisi niin minulta muistaakseni löytyisi pari uusia alkuperäisiä jotka saisi parina melkeinpä yhden tarvikkeen hinnalla... Jos ketä kiinnostaa niin yksityisviestiä voi laitella ja kauppoja hieroa... :)
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

mitsu 4wd sanoi
Sachs:n iskaria löytyy tosiaan tarvikkeena taakse, mutta kun ei viittis sijoittaa satkua iskariin ym.päälle, tukivarren pusla väljä (puslaa ei saa erikseen)+kiinnityskorvake ruostunut (on vaihdettavissa. pultilla alustassa) + etuvakaajan yhdystanko poikki. Iskaria lukuunottamatta muita osia ei taida saada tarvikkeena. Mulle riittäis käytetytkin osat jotka menis vielä katsastuksestakin läpi. Saakohan muuten korvaketta hitsailla? Auto on vain siirtymistä paikasta A paikkaan B.

siis kyllähän tukivarren saa valmistaa vaikka kokonaan itse uuden mutta
vanhaa ei saa(saisi) hitsailla.. Ja jos on joku pusla kulunu niin se varsi kouraan ja sorvaria katsomaan taii.. Varaosa kaupan hyllyyn tuijjottelemaan...
Itse hain sillä tyylillä juurikin tuon etukallistuksen vakaajanpään.. Muistaakseni nissan sunnyn pää oli juuri sopiva..
Ja sen korvakkeen voi tehdä uuden ja hitsailla kunhan tekee kunnolla..

Ja tankki onkelmaan on edullinen ratkaisu kun laittaa kisatankin, ainoo mika siinä on miinuksena että se vähän pienentää tavara tilaa ja jos ei koteloi oikein niin tulee hajuja kabiiniin ja tankkaus pitää suorittaa peräluukun kautta... Tässä vähän hajatelmia siitä mitä on tullut vastaan ja tehtyä oman -91 4wd hb lancerini kanssa..
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Jahvetti sanoi
siis kyllähän tukivarren saa valmistaa vaikka kokonaan itse uuden mutta
vanhaa ei saa(saisi) hitsailla..
Tukivarsiin ei saa mennä koskemaan. Eikä tehdä itse uusia. Piste. :)
lakitekstissä sanotaan, että alkuperäiset saa korvata automalliin tarkoitetuilla tehdastekoisilla.(tämä onkin sitten mielenkiintoinen määritelmä...) Myöskin vähintään vastaavan akselipainon omaavan auton tukivarsia saa käyttää.
Korvakkeet tukivarsille taas saa hitsata itse(Jos taidot riittää, mitään turauksia ei kannata yrittää) koriin ja jäykän akselin putkeenkin, jos siinä on alunperinkin hitsaussaumoja.
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Jahvetti sanoi
Itse hain sillä tyylillä juurikin tuon etukallistuksen vakaajanpään.. Muistaakseni nissan sunnyn pää oli juuri sopiva..

Muistakko paljon makso ja minkä vm. sunnyn? Ite joutu vasta uusimaan eteen molemmat, niin oli 35e/kpl.
Jostain Ruottin puolelta ne ne hommasi.
No onnek taakse oli edulliemat päät. Euron yhteensä. Eli tavalliset pultit, mutterit ja vanhat kumit ::)
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Eclipsen iskarit taakse kävi tosiaan Lancer HB 4 WD:n, eroa on parissa varrelle tulevassa osassa. Samanlainen iskari pitäisi myös olla Galant E38/39 mallissa. Eclipsen ja Galantin autot jotain -90 luvun vaihteen molemmin puolin ja Eurooppa malleja. Kiitokset Samitsulle nopeasta toimituksesta.
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Taas vuosi ajoa, katsastuksesta läpi ja suhteellisen edullisesti, ottaen huomioon Lancer 4WD varaosien saatavuuden ja originaali osien hinnat. Etuvakaajan yhdystanko käy Sunny N14:sta. Hinta riippuen valmistajasta n.10-16€/kpl. Tukivarren korvakkeen sivut hitsattiin ja takaiskarit Samitsulta Timantti tiskin hinta korvakkeesta olisi ollut 80€. Hintaa remontille tuli 170€ katsastus maksuineen. Kiitokset Clubilaisille hyvistä vinkeistä.
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

kiitoksia tiedoista,ja etenkin siitä että jaoit tiedoin muiden kesken :) jota kaikki ei todellakaan tee,vaan panttaavat omana tietonaan kun ovat ongelmaansa ratkaisun saaneet :seina
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Paljonko muilla on takana renkaan keskeltä kaaren reunaan?
kun täällä näytäs olevan 36cm ja edessä on 38cm.
Hieman keulii eli jouset väsähtäneet..? -91 4wd Lancer
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

edes 38,5 takana 36,5 mutta ei noista mitoista pysty päättelemään onko jompi kumpi pää väsähtäny tai ei. kun ei se etäisyys mitta välttämättä uutenakaan ole sama molemmis päis,riippuu ihan miten kori muotoiltu.

sit jos olis tehtaan antamat mitat verrokkeina ni sit pystyy sanomaan väsähtämiseen jotain ;)
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Minulla on vanhempi 4dw (1987) ja siihen sattuu nuorempien lancereitten takaiskarit.

Nyt tarvitsen itse neuvoja. Mistä saisin etuiskunvaimentimet ko.autoon.
Olisiko jossain mitsun mallissa samanlaisia. Uudemmat on kuusi senttiä
lyhyempiä. noin.

Jatkan palstan selaamista.
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

ötsi sanoi
Minulla on vanhempi 4dw (1987) ja siihen sattuu nuorempien lancereitten takaiskarit.

Nyt tarvitsen itse neuvoja. Mistä saisin etuiskunvaimentimet ko.autoon.
Olisiko jossain mitsun mallissa samanlaisia. Uudemmat on kuusi senttiä
lyhyempiä. noin.

Jatkan palstan selaamista.

Eli sulla on sitten varmaankin 4wd farkku Lanceri ?
Jos näin ,niin Sachs valmistaa ainoastaan myös siihen malliin etuiskaria tarvikkeena...
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

No niin. Farkkuhan se on ja tohkeissani kirjoittelin ehkä väärälle sivulle. Mutta
ongelma on todellinen. Etuiskarit pitäisi löytää ja tuntuu olevan vaikeat tavoittaa.
Olisko pientä linkkiä, mistä voisi lähteä etsiskelemään. Senverran on omituinen
auto, että kaikki varaosakauppiaat ei löydä kirjoistaan.
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Olisikohan se sitten ollut tämä mitä Joppe tarkoitti?

http://webcat.zf-trading.com/index.asp?PKW=1&KHERNR=77&KTYPNR=3294&KMODNR=3456&KAT_KZ=P,N&EINSPNR_ART=32&ARTNR=170+112&LASTPAGE=nc2_teile_info.asp
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Dodiin kirjotellaa ny tänne ylös tääki tosti tärkee tieto. -91 4wd lancer

E11 galantti vm-86. takaiskari on muuten täysin samallainen, mutta iskarin kromivarsi on 26mm pitenpi. Siis tulleepi enemmän ulos. Jousissa eroa vapaana n.10mm. Vähän nostaa maavarraa, mut sehän on hyvä vaan... Vois joskus leikata 5mm paksusta kumimatosta renkaita tuonne jousenpäihin, niin nostas ehkä vielä vähän lissää...

Alapäänholkin keskeltä, jousilautasen alareunaan n.18cm...

KYBbiläisestä löyty numero 441053 KYB IH28.

mikko412 sanoi
ei tuo oma pompi yhtään enempää kun muukaan lanceri normi ajossa eli eiköhän sulla joku iskari loppu ole.tai muuta feelua ::)


------------

niin ja mielestäni siihen ei 88-92 gallun takaiskari sovi(kun yhtä purku kallua jo ehdin tuohonkin kohtaan tarjota),mutta nyt tulee taas gallun raato josta tuota iskari asiaa pystyy vertaamaan taas uusiksi,sillä se itseänikin kiinnostaa.

Juu nyt jo se käski tuo katsastusmies vaihtaa sitten toisen iskarin. 70% - 20% tehot löyty... meni vanha iskari kerta tönäsyllä sen 5-6cm sissään ennekö mikkään vastusti...
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

Sachsin vertailunumero tuohon kybiin on 110 407 mut se on korvattu 290 591:llä, joka käy galant mk3 ja mk4.
 
Vs: Lancer 4wd takaiskari

No löyty tuosta vanhastakin numero ja oli Sachi 170 321.

Kromivarren mitta iskarin päästä n.25cm. Ja samastakohtaa kiinityspultin reijän keskelle 30cm.

Saapii kuitenkin saman ikäsestä galantista korvaavat iskuttimet.
 
Takaisin
Ylös Bottom