lancer -89 jakopään tiiviste

mitsumies

New Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2008
Moro

Lancerissa on jakopään puolelta ruennut öljyt tulemaan ulos suhteellisen vauhdilla. Noin 60km pystyy ajamaan kun öljyn merkkivalo syttyy. Epäilen että mahdollisesti jakopään tiiviste on mennyt paskaksi ja kyselisinkin nyt teiltä että paljonkohan sen vaihto tulisi maksamaan korjaamolla tai paljonko siihen menee aikaa? Onkos mahdollisesti muita vaihtoehtoja tuolle öljyvuodolle?

Kun ostin auton niin se jakopään iso pultti joka menee (kampiakseliin?) oli unohdettu laittaa paikalleen ja kerkesin ajaa sillä jonkun matkaa ennenkuin huomasin vian. Kiristin pultin ihan normaalisti paikalleen ja sen jälkeen on pystynyt ajelemaan noin puolisen vuotta ennenkuin nyt on alkanut vuotaa öljyä sieltä suunnalta.

Autohan on lancer 1989 vuosimallia ja 1.3 koneella.
 
Vs: lancer -89 jakopään tiiviste

tiitus sanoi
Remontin hinnasta en osaa sanoa, kun teen itse omiini.

Kyseessä on varmaan kampiakselin jakopään puolinen tiiviste...
Tarvikkeena ei maksa kuin muutaman euron, mutta kokemus osoittanut
alkuperäisten olevan ainoita toimivia, se maksaa muistaakseni 13 euroa.

Se että tuleeko se öljy sieltä jakopäästä on helppo todeta, katsoo auton alle heti ajon jälkeen, niin
pitäisi näkyä sieltä sitä tippuvan.
Ja jos se sieltä vuotaa, niin sitten on pakko myös vaihtaa jakohihna (ihme että on pysynyt kiinni!).
Hihnan ja rullat saa esim. ad-liikkeistä hyvät (gates/GMB), hintaa reilun 50? euroa.

Remontissa pitää muistaa pestä/putsata koko se jakopään alue/kopat huolellisesti.
Myös nokka-akselin stefan vaihtaisin samassa.

Jos auto ei alleen öljyä pudota, yksi mahdollinen öljyn syöjä voisi olla kuluneet
venttiilivarren kumit, ne erottaa pakokaasusta. :)

Siis se öljy vuotaa just sieltä hihnapyörän puoleisesta päästä. Auto tiputtaa alleen aika paljonkin. Täytyy kait se ostaa nuo kaikki romppeet ja kerralla vaihdattaa tiiviste,pyörät ja hihna.. Se vaan että auto kun ei ole mikään kovin kallis niin ei hirveesti viitsisi laittaa rahaa enää tuohon mutta toisaalta sillä sais taas ajokilometrejä lisää kun toimiva peli muuten on.

Olisko vielä arviota siitä paljonko nuo kaikki kamppeet tulee kaikenkaikkiaan maksamaan?
 
Vs: lancer -89 jakopään tiiviste

Kattelin tuossa motonetistä osia tuohon ja pikkusen on epäselvä että onko ne rullat nyt kantikkaita vaiko pyöreitä? Itsellä on semmonen mielikuva että ne olis kantikkaana. Kone on siis se 4 vaihteinen 1,3 kaasari.
 
Vs: lancer -89 jakopään tiiviste

Kaikki stefat kannattaa vaihtaa myös :) Kannattaa oikaista kantta jos meinaat tehdä sen kestäväksi :) Ilmankin pärjää, mutta ei tietoa että kestääkö :)=
 
Takaisin
Ylös Bottom