Lancer -94 1.3i öljynvaihto+bensankulutus

lancerrrr

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Öljynvaihto olis edessä, suositelkaapas mitä öljyä tälläseen kannattais laittaa?

Sitten bensankulutuksesta, paljonko teillä vie tälläiset lancut bensaa?
Oon tässä vajaan viikon aikana tankannu 37.63l ja sillä on ajettu 378km. Eli kulutus olis 9.9l/100km. Sekaajoa olen ajellut, mutta eikös tämä ole vähän turhan iso kulutus näin talvellakin?
 
Vs: Lancer -94 1.3i öljynvaihto+bensankulutus

kulutukseen vaikuttaa todella moni seikka,yhdellä tankkauksella ei pysty kunnolla sanomaan mitään.

esim onko paljon kylmästartteja,auton kunto(siis ilmanputsari,sytkän ajoitus,tulpat,piuhat)ym AJOTAPA?


eli kerro ny ihmeessä muutakin kun vaan iso bensankulutus,öljyiksi en ite kalleinta mobilia enää kaatais ;) jokaisella varmaan oma mielipide mutta ite oon ajellu 10w40 tai vastaavilla puolisynteettisillä.
 
Vs: Lancer -94 1.3i öljynvaihto+bensankulutus

Itse olen käyttänyt noissa ja monissa muissakin vehkeissä Teboilin Gold S 5w40 öljyä. Halpaa ja ihan hyvin on pelannut ainakin tähän asti. Ja täyssynteettistä...
Ei kyllä itsellä 1.3 tai 1.6 lanceritkaan ole vieny noin paljo talvellakaan, tosin mulla tulee matka-ajoa enempi. Mitenkä mittasit tuon kulutuksen, kannattaa seurailla sitä vähän pitemmällä ajalla. Pelkässä kaupunkiajossa talvella voi mennä kyllä tuo 10l/100km vaikka auto olisi kunnossa.
 
Vs: Lancer -94 1.3i öljynvaihto+bensankulutus

Itse olen myös käyttänyt tuota Teboilin Gold S- öljyä -93 1,6 GLi- Lancerissa, hyvä hinta / laatusuhde mielestäni. Minunkin Lancer vie näin talvella noin 10 litraa satasella mutta ajan pelkkää kaupunkiajoa, kesällä vie vähemmän. En tiedä onko tuo normaalia kulutusta.
 
Vs: Lancer -94 1.3i öljynvaihto+bensankulutus

Täältä ääni kans 5w40:selle..suositushan muistaakseni on 5w30 kylmälle ilmastolle mutta se on paljon kalliimpaa ja varmasti ajaa saman asian toi 5w40.Kulutus huitelee 5-7 litran välillä.
 
Takaisin
Ylös Bottom