Lancer -94 etusumarit

Sulake siihen syöttöjohtoon ihan ensimmäiseksi. Sulake on johdon suoja, joten se siis kytketään suojaamaan sitä johtoa koko matkalta, eikä vain puolesta välistä eteenpäin.

Releen kärjet sinne jonnekin sulakkeen ja valojen välille. Valoilta toinen karva maihin.

Releelle ohjaus alkup. valoilta rosvoamalla, kytkimen kautta ja toinen puoli käämistä maihin.

Siinäpä se. Jos siis valot ovat inhimillisesti plussalla ohjatut. Jos taas valoille tulee sähköt kiinteästi ja ohjataan miinuksella, niin releen ohjaus suoraan valolta, toinen johto suoraan releen käämille, toinen kytkimen kautta samaan paikkaan.

Joku viisas saa kertoa, pitääkö sumuvalojen palaa pitkien kanssa vai ei... siitä riippuu, mistä kohtaa sieltä valoilta se sähkö ryöstetään.
 
Juu siis osaan mä sumarit asentaa...

Mutta kun autossa menee alkuperäiset johdotukset. Ja haluan käyttää niitä, eli releen paikkakin on nyt tiedossa jo.

Onkohan rele perinteinen vai nastajärjestykseltään poikkeava. Onko alkuperäis asennuksessa ollut jossain sulake??

BTW. Sumarit saa palaa myös pitkien kanssa.
 
Relen takaa yks johto poikki (miinus ohjaus) ja siitä kytkimeen. Kytkimen toisesta nastasta johto maihin. Avot... ja toimii. Jätin vielä kytkemättä ne piuhat jotka hoitaa sen kytkimen oman valaistuksen, mutta sehän on pikku juttu :)

Mikä mahtaa olla alkuperäisten watti arvo per sumari?? Laitoin defan sumarit FF75 ja ne kuluttaa 55w.
 
Takaisin
Ylös Bottom