Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

logifin

New Member
Liittynyt
30 Syyskuu 2012
Moi

Olis tollanen pieni ongelma et ko lämäyttelee ovia kiinni ni tärähdyksestä tippuu aina ikkuna muutaman millin alaspäin niinkauan et on joku sentin verran auki.

Mistä olis mahdollista kiristää tota systeemiä? täytyy vissiin ovi "repiä" auki et päääsee käsiks että ei onnistu mitenkään kammesta ?

Kiitos jo etukäteen :)
 
Vs: Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

ei sitä kiristää pysty :( älä paisko niitä ovia,tuo ei ole mikään lato. ne menee kii ihan nätisti myös. ;D
 
Vs: Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

Noh enköhän mä sit kestä... :D

Ihan senverran varosti et kiinni menee en mitenkään väkivallalla mitsua kohtele.

voi olla et jossainkohtaa jos pahenee ni jesarilla kampi kiinni vaan oveen ni ei rullaa auki ittekseen :D
 
Vs: Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

Onko se vaan yksi ikkuna mikä kiukuttelee vai kaikki? Ei ole saman ikäisessä Evossa ollut tuota ongelmaa vaikka on samat ikkunannostimet. Itse asiassa takaovien ikkunat on vimeksi ruuvattu ylös pari vuotta sitten ja otettu kammet pois ja hyvin ovat pysyneet.

Yksi mahdollisuus on tietysti se että kammet olisivat ikkuna kiinni sellaisessa asennossa missä painovoima ja tärähdys saa ne kääntymään aukipäin. Silloin voisi kokeilla laittaa ne eri asentoon.
 
Vs: Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

Eipä ole muistissa koskeeko tätä mallia, mutta esim. 88-91 malleissa ikkunan kun veivaa kiinni ja siitä kääntää kampea vielä hiukan kiinni päin niin nostin menee "lukkoon". Silloin se ei valu alas itsekseen.
 
Vs: Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

Kyllä ne kaikki ikkunat tota harrastaa kerran joutusin pysähtyy tiensivuun veivaa kaikki hiukan kiinni ko olin ajellu kuoppasta tietä.

Pahinhan kuitenkin on tuo kuskin ikkuna.

Koitin tota lukitusta mut ei kyllä mitenkään tuntunut että sellasta olis...
Aika outoa et tollanen suht hyödyllinen ominaisuus on otettu pois.
 
Vs: Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

Mulla sama juttu..ongelma poistuu ku vaihdat veivien asentoa eli kun ikkuna on ruuvattu kiinni niin veivit osottaa täysin alas.
 
Vs: Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

Ai se on noinpienestä kiinni :D

Mites tollanen kampi sitten irtoaa?
Vetää vaan vai onko jonkinasteen lukitus?
 
Vs: Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

Kammessa on siinä juuressa lukitus sokka joka lähtee tasapäisellä ruuvarilla sopivasti pukkaamalla. Vaatii pari harjotus kertaa. Näet sen ku raotat sitä kumia kammen alta. :peukku
 
Vs: Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

Itellä on -94 lancerissa sama vika ja on kuskin ovessa niin paha, että ei auta edes veivin laittaminen osoittamaan alas. On niin löysä, että silti valuu ikkuna alas, kun laittaa oven kiinni. Eikö noita tosiaankaan saa mitenkään kiristettyä? Outo paska... :seina
 
Vs: Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

Itse käytin voimaa kun järki loppui eli väänsin niinpaljon kuin uskalsin kiinni ja nyt ne jämähti sellatti ettei tippuile. En tiiä löystyykö tolla menetelmällä vaan enemmän ajanmittaa mut kyl se nyt toimii :D
 
Vs: Lancer -98 manuaaliset ikkunat löysällä.

logifin sanoi
Itse käytin voimaa kun järki loppui eli väänsin niinpaljon kuin uskalsin kiinni ja nyt ne jämähti sellatti ettei tippuile. En tiiä löystyykö tolla menetelmällä vaan enemmän ajanmittaa mut kyl se nyt toimii :D

siellä on sit melko heikkoja muoviosia,jos kovin vääntää ni ne napsuu poikki ja sit tippuu varmasti lasit alas ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom