Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Hepa^ sanoi
Onko kellekkään tullut ikinä vastaan ajonestoa joka olisi kytketty johonkin muuhun kuin bensapumppuun tai starttiin, eli sytytyspuolelle?
On,parikin.

Katso nyt vain se häly ensin,ja sitten vasta muita.
Katso myös liitokset tarkkaan,jos on räpeltäen tehty (kuten minulla oli) niin voi olla myös AIKA pahaa kosketushäikkää.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Kyllähän niitä kaikenlaisia "sähkömiehiä" maa päällään kantaa, vaikka meneekin o.t. niin kerron tapauksen elävästä elämästä: Ex. työpaikallani yksi "sähkömies" kytki kuorma-autoon LA -puhelinta ja muuntajaa sille. Homma toimi hyvin kunnes kuljettaja ensimmäistä kertaa yritti käyttää puhelinta. Mykkä oli. Puolivahingossa kuski oli jättänyt LA -puhelimen päälle ja huomasi seuraavanlaisen yhteyden: Kun auton ovet olivat kiinni, puhelin oli mykkä. Kun jommankumman oven avasi niin puhelin heräsi henkiin. Eli tämä "sähkäri" oli vaan mittaillut johtoja johon tuli jännite, ja ryöstänyt sähköt (maadotuksen) muuntajalle sisävalon johdosta jota ovikytkin ohjaa. ;D ;D ;D

Tämä nyt vaan äärimmäisenä esimerkkinä että kaikkeen saa varautua jos jonkun toisen ihmisen johdotuksia ja kytkentöjä joutuu korjailemaan ;D ;D ;D
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Nyt ajonesto testattu ja ainakaan se ei ole pelkästään vikana. Kaksi johtoa löytyi jotka kytkin yhteen ja ei starttauksessa mitään erityistä.

Eli viat alkaa olemaan ECUssa, kampiakselin asentotunnistimessa tai sitten puolapaketissa.
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Tänään sitten pistän postia Eskulle (ECU, asentotunnistin ja sytytyksenvahvistin tms.).
Toivotaan että noista löytyis se vika sit. :peukku
 
Vs: Lancer GTi -94 sammui kesken ajon, enää ei edes käynnisty

Esku tarkisteli noita ja totes että ECUssa ja asentotunnistimessa ei pitäsi olla mitään vikaa.
Nyt ongelmana tuo sytytyksen vahvistinyksikkö, pitäisi saada jostain tuommoinen toimiva että pystyisi vertaamaan toimiiko se oikein tai sitten kokeilemaan autoon kiinni että starttaako.

Mutta ideoita mistä tuommoisen saisi ja mahtaako muissa Mitsun malleissa olla sama vahvistin.
Eli siis kyseessä semmoinen noin tulitikkuaskin kokoinen liittimellä varustettu musta mötikkä siinä vieressä mistä tulpanjohdot lähtee moottoriin.
 
Takaisin
Ylös Bottom