Lancer nykii

M

Macke79

Guest
Minun Lancerini nykkii joskus kiihdyttäessäni ja myös joskus normaaliajossa. Tätä tapahtuu vain kun olen ajanut vähän pidempiä matkoja ja kun moottori on jo lämpenyt. Olen vaihtanut sytytysjohdot ja tulpat, mutta se ei auttanut. Tietääkö joku missä vika voisi olla?

4G15.jpg
 
Vs: Lancer nykii

Ettei olisi vaan ecu kypsymässä ... viellä helppo korjata, mutta ei välttämättä kohta...

Ecu korjaamo jani.alho@elisanet.fi
 
Vs: Lancer nykii

en usko ecu vikaan koska itellä samaa oiretta eikä vika ole ecussa,kokeiltu useita eri ecuja,ja huolletulla takuu ecullakaan ei auta :( :p

että näin täällä tänään :p :p :p
 
Vs: Lancer nykii

en itse usko että johtuu Ecu:sta..tällä autolla on vain 125tkm ajettu.
 
Vs: Lancer nykii

Ei ole ECUsta kiinni, huollettu ECu ja sama ongelma ennen ja jälkeen. Tuntui että se ECUn vaihdon jälkeen poistui mutta ei kuitenkaan.
Nykiminen tapahtuu isommilla vaihteilla kiihdyttäessä ja vain lämpimänä.
Jos joku keksii ratkaisun niin saa mitsun avaimen perän.... ;D
 
Vs: Lancer nykii

Kokeileppa ottaa kaasuläpän tunnistimen johto irti. CE valo syttyy, mutta jos on vika tunnistimessa nyintä loppuu.
 
Vs: Lancer nykii

Hei!

Onko löytynyt syytä nykimiselle?

Nimimerkkillä 'sama vika rahikaisella...' ???
 
Vs: Lancer nykii

tässä perus listaa mitä kannattaa uusia jos ovat kovin iäkkäitä:
-tulpanjohdot.
-ilman suodatin
-tulpat joko denso tai ngk.
-polttoaineen suodatin.
-virranjakajan kansi.
tai ainakin tarkastaa(putsata) silmä määräisesti virranjakajan kansi,mitata tulpan johdot.mutta suodatin pitää vaihtaa.

nämä kaipaa yleensä säätöä:
-venttiilin välykset.
-sytytys ennakko.
nämä kannnattaa tarkistaa:
-jakomerkit
-heliseekö katti kun sitä koputtaa?
-mitata onko lambda enään pelissä mukana?
-jollain herkästi palavalla aineella suihkutella(jarru cleaner) imusarjan tiivisteisiin ja alipaine letkuihin että onko vuotoja?

kaasuläppä kotelo kannattaa putsata jollain liuottimella puhtaaksi.
t:masa
 
Vs: Lancer nykii

ja heittää vielä ne densotkin mettää ja pistää ngk tulpat ;D

niillä on mitsut käyny hyvin.bosch tulpat vw konsernin autoihin. :driver

nää on mun kokemukset useilla autoilla vw sekä mitsu :peukku :peukku :peukku
 
Vs: Lancer nykii

Macke79 sanoi
Minun Lancerini nykkii joskus kiihdyttäessäni ja myös joskus normaaliajossa. Tätä tapahtuu vain kun olen ajanut vähän pidempiä matkoja ja kun moottori on jo lämpenyt. Olen vaihtanut sytytysjohdot ja tulpat, mutta se ei auttanut. Tietääkö joku missä vika voisi olla?

4G15.jpg

Hei sulla on Öljyntäyttöaukon korkki väärinpäin koneesa...heh heh ;D :peukku
 
Vs: Lancer nykii

Juu itselläni Lancer EXE 1.5 -92 ja kummia oireita antaa lämpösenä.
Satunaisesti nykii maantiellä ja taajamaassa ajaminen suoranaisesti tuskaa kun ei meinaa pysyä käynnissä liikkeelle lähdettässä. Ja nämä oireet siis ilmenevät kun kone on ajettu lämpöiseksi. Parhaiten toi lanseri toimaa kylmänä, mielellään parin asteen pakkasella.
Kesällä oli kovilla helteillä ja pahoina sadepäivinä myös samoja oireita.

Pitää varmaan vaihtaa tulpat ja johdot ja suodattimet ymsyms.
Josko tosta vielä menopelin sais. (kiva auto ajella, mun eka mitsu ja olen kyllä tyytväinen ollut, ja sainkin sen vielä naurettavan halvalla, lähes ilmaiseksi!)
 
Vs: Lancer nykii

raikkup sanoi
Vaihda ilman suodatin, itsellä loppu nykiminen siihen.

ettet olis ottanu sitä liitintä vaa irti siitä ja pistäny paremmin kii takasin asennettaessa,kun tuskin pelkkä likanen suodatin aiheuttas nykimistä.ellei oo bensa suodin ;D
 
Vs: Lancer nykii

tää ei kyllä liity tähän iha mitenkää mutta en kehannu tän takii uutta topiccia tehä.
ja en löytäny juttua tästä vaikka etin vähä aikaa eli miten saa tuommosesta 1.5GLXi :tä mittarin pois´? entä onko siihe jossain valkosia mittarin pohjia, ja vielä semmonen että mitehä vois testata tuon pensamerkkivalon toiminnan, ei kehtaa ajaa niin tyhjäksi että kuitenni loppuu matkalle, et kui tyhjänä se alkaa palamaan, voi olla tyhmiä noi kysymykset mut ei maha mittää ;D
 
Vs: Lancer nykii

Miullakin nyki kiihdyttäessä kostealla ilmalla.
No vaihdoin tulpat ja putsasin virranjakajan kannen, johon oli niihin napoihin kertynyt semmoista
valkoista "karstaa" ja tuli samalla putsattua pyörijäkin. Ja sitten suikkasin kosteuden poistajaa
myös sinne. Mutta pitää jossain vaiheessa uusia jakajankansi ja pyörijä.
Ja tuli käytyä läpi/putsattua ruiskusysteemin johtoliittimiä.
Nyt tuntus pelaavan.

Sako
 
Takaisin
Ylös Bottom