Lancerin kannen irroitus

JiiHoo

Pajero -98 Lancer -98
Liittynyt
7 Marraskuu 2008
Sijainti
Ylihärmä
Nonii päätinpä rekisteröityä tänne ku sain halvalla -95 1.6 16v lantseerin. Lantseeristani on menny kansipaffi ja nyt kun olen purkanu autoa, niin olen törmännyt pariin ongelmaan.

1.Millä keinolla tuon kampiaksen päätypultin saa helpoiten pois ilman pulttipyssyä. (Tallissa ei ole voimavirtaa joten se ei sen puolesta mahdollista)

2. Nyt kun olen nypännyt jakoremmin siitä yläpäästä pois ilman ottamatta kampiakselin päätypulttia ja kaikki kannen pultit on otettu auki , moottorin korva on otettu pois. Kaikki näyttäisi olevan irti mutta kansi liikkuu toisesta päästä semmoisen millin luokkaa mutta siihen se jääki vaikka kuinka vääntääs ja kääntääs se ei irtoa. Onko johonakin piilossa jokin kiinnitys vai pitääkö se tehostajan kiinnitys rauta ottaa pois? Pakosarjan olen ottanut alapäästä irti kun sen mutterit näyttää niin häjyltä jottei uskalla niihin koskia kannen päästä.
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

se pakoputki on kii alhaalta myös niiden 3 pakosarjaan tulevan pultin lisäksi(pirullinen ottaa kansi pois verrattuna aikasempiin 1,5 koneisiin)ja mun tietämät pulttipyssyt ei kaipaa 3vaihe virtaaa vaan painetta ;D

mutta mutta ehkä se pahin kampuran pultti ois kannattanu aukoo ekana vaihde 1sellä ja kaveri painamassa jarrua ja pitkällä jatkolla sit avata(ei muuten mutta jos remmi jo pois sijoiltaan yläpäästä niin en hirveesti suosittele kääntämän alakertaa sinne sun tänne,sillä kun saa aikaan tuhoa venoissa(OTTAA MÄNNÄT KII VENOIHIN MIKÄLI JAKO LEPIKOSSA)
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

JiiHoo sanoi
1.Millä keinolla tuon kampiaksen päätypultin saa helpoiten pois ilman pulttipyssyä. (Tallissa ei ole voimavirtaa joten se ei sen puolesta mahdollista)

Startillahan sen sais vaihe päälle ja avain sillee tukevasti siihen niin kyllä lähtee.. mutta varovaisuutta noudattaen ja perus maalaisjärkeä käyttämällä.
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

Juu mutta eka tarttis voimavirtaa siihen kompuraan ;D

Ajattelin jotta nyppää kannen pois nii ei oo vaaraa venttiilien puolesta mutta kun kaikki pistää hanttiin. Mutta eihän se ollut niin helppo juttu kun oletin (koskapa se ny olis :seina) No pitää huomenna mennä yrittämään taas
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

Nyt on kansi pois paikaltaan Oli siellä pakosarja kiinni sillä pienellä kiinnikkeellä lohkossa ja imusarjan tuessa vielä kiinni 2 ruuvilla. Eipä ollut ihme kun ei meinannut lähtiä irti.
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

No nyt taas on vähän onkelmaa vaihteeksi. Kun olen nyt lyömässä kantta paikalleen nii huomasin jotta minulla on 9 niitä kannenpultin rikkaa!. 10 tarvittis. Uskaltaako semmoosen mustan ja vahvan prikan tilalle laittaa ihan normaalia rikkoja muutaman jotta tulee oikian paksuunen?
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

JiiHoo sanoi
No nyt taas on vähän onkelmaa vaihteeksi. Kun olen nyt lyömässä kantta paikalleen nii huomasin jotta minulla on 9 niitä kannenpultin rikkaa!. 10 tarvittis. Uskaltaako semmoosen mustan ja vahvan prikan tilalle laittaa ihan normaalia rikkoja muutaman jotta tulee oikian paksuunen?

Empä menisi laittamaan mitään pehmeitä tusinaprikkoja kannenpultin alle, jossain vaiheessa nämä prikat alkavat painumaan kasaan (ja) tai alkavat kaivautumaan kanteen. Hetken päästä kansi on kiero ja kansipahvi entinen. Ja kansi menee koneistukseen.
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

Pitääköhän sitä sitte mennä yhen prikan takia timanttitiskille? Luulin jotta kansipulttisarjan mukana tuloo rikat mutta eipä paljo tullukkaa.
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

JiiHoo sanoi
Pitääköhän sitä sitte mennä yhen prikan takia timanttitiskille? Luulin jotta kansipulttisarjan mukana tuloo rikat mutta eipä paljo tullukkaa.

Pistäppä ihan huvin vuoksi ilmoitus tonne sivuston ostetaan -osastolle. Saattaapi olla että hyvällä tuurilla joltain voi löytyä ihan postikulujen hinnalla.
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

Ei kansi on jo muuten paikallaan mutta niitten joissa on ne venttiilin painin hommat kiinni nii sen aksilan momenttia kaipaasin ja vielä jotta pitääkö tohon kampuran päätypulttiin laittaa lukkoliimaa? Kun otin pois nii ei siinä ollut jälkeäkään siitä?
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

Noniin auto on nyt melekein kasassa. MUTTA yksi alipaineletku ei löydä paikkaansa.

Tuolla pissapojan säiliön alla on semmoinen musta pönttö johonka menee 2 ohkaista alipaine? letkua. Kysymys kuuluu mihinkä (jos autoa katsotaan tuosta kuvakulmasta niin se) tännenpänä oleva letku menee?
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

Oisko kannattanut laittaa muistiin? Ehkäpä merkkaat kuviin se kohta ja vähän paremmalla kuvan laadulla vois avittaa asian? Ainakin sulla puuttuu imuputki ja sen venttiilinkopan "huohotin letku" :D
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

Moottori letkuineen päivineen on ollut kasassa jo useamman viikon. Mutta tais mennä ryssäksi koko remppa kun autossa ei ole yhtään vääntöä... Jako ja kaikki on kohallaan eli tais mennä uusiksi koko homma... :seina
 
Vs: Lancerin kannen irroitus

jako hampaan myöhäsellä :) ei ole kova homma? puolisen tuntia ja mitsu parkuu taas?
 
Takaisin
Ylös Bottom