lastuista

ahtopaine

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2003
laitoin galanttiini smt5 säätö boksin ihan halpa ja toimiva peli.. itselläni on jälkiasnnus turbo näin ollen nakutus esti ahtojen noston kyseinen laite oli hyvä ostos...voi säätää ennakoita +-44 astetta..voi myös suuttimien aukiolo aikoja muuttaa eri kierrosalueella...itselläni on noin kolme kertaa isommat suuttimet kuin orkkikset ja päästöistä läpi heittämällä...voi myös ohjata lisäsuuttimia....ja sen verran vielä että vapaasti hengittäviin koneisiin lastuista ei ole juuri mitään hyötyä..tai no jos 5-15hp voi hyödyksi sanoa...heittäkää mutkaa nokalle ja hyöty on jo suurempi itselläni 1 bar paineilla nousua vakioon 125 kw...
 
Ekana täytyy sanoo et Tervetuloa clubiin!

Sulla näyttäis olevan kunnon rassi. Paljonkos tuolla lastulla on hintaa ja kuinka sitä ohjelmoidaan ? Polttamalla jotain eeprom piiriä vai ihan läppäri kiinni ecuun ja eikun säätäen ?
 
ite maksoin noin puoli vuotta sitten 320 euroa..se kytketään ennen ecua kuudella johdolla kiinni...säätö tapahtuu kannettavalla..tosin eihän laite mikään hestecin veroinen ole mutta toimii...itse olen säätänyt seokset kohdalleen ajon aikana.eli ei tarvitse penkissä käydä säätämässä niinkuin uni-chippiä...tietääkseni on tullut markkinoille uudempi versio smt6..
 
Minkälaisilla puristuksilla ajelet?

Ei ole pakokaasun lämmöistä vielä aiheutunut ongelmia? Ajelet kuitenkin varmaan aika myöhäisellä sytytyksellä.....
 
alkuun ajelin vakiopuristuksilla kossun suuttimilla ja ilmanlisälaitetta,pakokaasun lämpötilat olivat yli tuhatkin astetta mutta silloin ei kestä ajella kaasu pohjassa kauaa,silloin myöhästin sytkää kääntämällä asentotunnistimelta perus ennakoita...mielestäni pakokaasulämpömittari ja seosmittari on ehdoton turboautoissa,muistaakseni parhaimmillaan lämmöt kävivät 1160 c.eli vakio männät kestävät hyvin lämmön,talven aikana käytin koneen levällään vaihdoin koneeseen laakerit ja sorvasin mäntiin 65mm leveän ja 3.5mm syvän palotilan..lisäksi hommasin sen smt5 nyt säädän sytytystä myöhäiselle vasta ahtopaineen noustua portaittain nakutusta kuunnellen peltorit päässä,lisäksi suuttimet on tarpeeksi isot että lämpötilat ovat kurissa..tehon mittauksessa esim 700 astetta..jos joku tarvitsee pakokaasu mittarin niin voi kysellä multa se on digitaalinen ja hälytys mahdollisuus halutulle asteelle mulla 900c..
 
just tätä arvelinkin: vakiopuristukset ja myöhäinen sytkä nostaa äkkiä pakokaasun lämmöt. Aika korkealla ne on ollut, ihme, että vakio männät kestää. (niin no, onhan ne Mitsubishi laatua ;D)

onks sulla VR4 vai dynamic4 ohjausboksi autossa?

Anyway, hienoa että olet saanut auton toimimaan noin hienosti! (kai lähdet joku kerta rata-päiville mukaan?)
 
ihan vakio dynamicin ohjaus boksi..joo kyllähän ne rata päivät kiinnostaa mut sitte joskus kesällä...
 
laitoin galanttiini smt5 säätö boksin ihan halpa ja toimiva peli.. itselläni on jälkiasnnus turbo näin ollen nakutus esti ahtojen noston kyseinen laite oli hyvä ostos...voi säätää ennakoita +-44 astetta..voi myös suuttimien aukiolo aikoja muuttaa eri kierrosalueella...itselläni on noin kolme kertaa isommat suuttimet kuin orkkikset ja päästöistä läpi heittämällä...voi myös ohjata lisäsuuttimia....ja sen verran vielä että vapaasti hengittäviin koneisiin lastuista ei ole juuri mitään hyötyä..tai no jos 5-15hp voi hyödyksi sanoa...heittäkää mutkaa nokalle ja hyöty on jo suurempi itselläni 1 bar paineilla nousua vakioon 125 kw...


Moi vaan munkin puolesta, nyt alko kiinnostaa... ;)
Ihan ekaks mikä ahdin sulla on? Kolme kertaa isommat
suuttimet(vakio VR4=450cc/min) mikä on GTI:n vakioko-
ko?? Kuullostaa hurjan kokoisilta ???
Aika hyvä teho noin maltillisella ahdolla (125kw)lisää? Vakio
GTI:n teho muistaakseni (109kw). Missä dynossa kävit,
mulla on sama edessä kunhan saan ton DP:n vihdoin
tohon paikalleen. Ajattelin käydä ST-motorssissa. Onko
muuten dynokäppyrää nähtäville asti sun pelistä?
Ja tosta vaparin lastuttamisesta olen ihan samaa miel-
tä, aikas lailla turhaa hommaa(=tehon todellinen lisäys
minimaalinen).
t:Arska :)
 
alkuun ajelin vakiopuristuksilla kossun suuttimilla ja ilmanlisälaitetta,pakokaasun lämpötilat olivat yli tuhatkin astetta mutta silloin ei kestä ajella kaasu pohjassa kauaa,silloin myöhästin sytkää kääntämällä asentotunnistimelta perus ennakoita...mielestäni pakokaasulämpömittari ja seosmittari on ehdoton turboautoissa,muistaakseni parhaimmillaan lämmöt kävivät 1160 c.eli vakio männät kestävät hyvin lämmön,talven aikana käytin koneen levällään vaihdoin koneeseen laakerit ja sorvasin mäntiin 65mm leveän ja 3.5mm syvän palotilan..


Paljonko jäi männän lakkeen vielä matskua sorvauksen
jälkeen? Mites männänrenkaiden välit?? On meinaan VR
4 orggismännissäkin aika heikko paikka(=ei hirveesti sie-
dä detonaatiota ni on morjens).
Tosiaan aika korkeella on käyny lämmöt, vois kuvitella
että on jo pakopesä "punottanu" tos kohtaa ja ihme ,et
ei oo tullu vauriota :eek:. Sit taas kun perusennakko on ol-
lut kovin myöhäsellä?? ni on varmaan ollu aika hengetön
alhaalta...?
Et tämmöstä.
t:Arska :)
 
muistaakseni 5.5 milliä, männissä ei ollu mitään vaurioita kun avasin koneen,ihme juttu kyllä että kestivät,ajelin kuitenkin varmaan 13000km eikä ollu mitään köröttelyä,ei taho olla tossa kaasujalassa ku kaks asentoa on ja off,kyllähän se pakosarja punasteli ku vähänki anto ronttosta mut ei se kiihyttelyssä lämpöjä nostellu ku tonne 900 tietämiin jos ajo pedali pohjassa pitempään niin olis varmaan sanonu sopimuksen irti,ennakoista sen verran et perusennakko oli 800rpm:llä -2 eli voit kuvitella et oli vähän laiskuutta mut sitten ku turbo lähti pyöriin niin kyl se sitte liikahti mut kaikkee hullua voi koittaa kunhan pitää järjen päässä ja uskoo mittareita....
 
Takaisin
Ylös Bottom