Legnum jäähdytysjärjestelmän ilmaus

Juccaaa

Varaosa Dude! Akaan Autotarvike Oy.
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
Toijala
Nyt alkaisi olemaan jakopää remppa valmis ja järjestelmän ilmaus edessä.

Auto on Legnum prefacelift -97 AT.

Mitä pitää tehdä/ottaa huomioon kun laitan uudet nesteet koneeseen?

Kiire on kova että saa myllyn tulille ;)
 
Vs: Legnum jäähdytysjärjestelmän ilmaus

MUN KÄYTTÄMÄ TAPA:
Jäähdytysjärjestelmä tyhjä:
- Varmista eka että kaikki proput on kiinni
- (itse olen testannu järjestelmän pitävyyden raa-alla vedellä, jos ei näy vuotoja oon vaihtanu pakkaslitkut)
- Täytä jäähdyttimen korkista niin kauan kunnes se tulee täyteen
- Täytä paisuntasäiliö puolilleen
- Käytä konetta hetki (10-20sec), sammuta kone
- Lisää vettä jäähyttimeen

Kahta viimestä kohtaa toistetaan kunnes järjestelmä on täynnä vettä. Kannattaa seurata veden jäähdytysnesteiden pintaa seuraavien kymmenen kilometrin ajan ja lisäillä tarvittaessa. Kaiken ilman pitäisi pikkuhiljaa tulla pois paisuntasäiliön kautta. Tarkkaile myös vuotoja seuraavien kylmästarttien aikana, eli onko alle muodostunu lammikkoa yön aikana.

ÄLÄ AVAA JÄÄHYTTIMEN KORKKIA KUN JÄÄHYTTIMESSÄ ON KUUMAA VETTÄ! (kokemuksesta voin sanoo että 100*c vesi polttaa, ja se tulee suihkuna sieltä jäähyttimestä kun korkin avaa).
 
Vs: Legnum jäähdytysjärjestelmän ilmaus

vähän offtopic mutta tuon edellisen viestin viimeisen kohdan takia hemppis on oppinut rassaamaan autoja vain selvinpäin ;D ei ollu varmaan kivaa huuhdella naamaa puolta tuntia julkisessa weeseessä 8)
 
Vs: Legnum jäähdytysjärjestelmän ilmaus

Varmuuden vuoksi vielä täytyy mainita, että täytön jälkeen kannattaa pistää lämppäri kuumalle ja kokeilla, että alkaa tulla kabiiniin kuumaa ilmaa. Näin varmistat sen, että vesi kiertää kunnolla.
 
Vs: Legnum jäähdytysjärjestelmän ilmaus

Tuo v6 kone tuntuu olevan aika kranttu ilmaamisen kanssa. Jouduttiin ilmaamaan talvella ainakin puoltuntia järjestelmää. Siellä on se ilmausruuvikin mutta todella v-mäisessä paikassa, joten ei ole ihan mukavimpia operaatioita, sitä ruuvia ei kannata pudottaa siiitä pois (termarikotelon päällä jossain). Ja käyttelee konetta puhallus minimillä mutta lämmitys täysillä eli vr4 tapauksessa lämpötila siellä 32 ja puhallus minimillä. Tällä tavalla kiertä kaikki paikat läpi. En tiedä onko suoraan sanottuna mitään järkeä sammutella konetta välillä, pitää vaan sitä korkkia auki ja kattoo kuinka ilosesti ne kuplat tulee sieltä.

Mulla ainakin onnistu ilmaus niin että ei enää hirveesti vajonnu jäähdytysnesteen pinta myöhemmin. :peukku
 
Vs: Legnum jäähdytysjärjestelmän ilmaus

Noniin kiitos kaikille vastauksista että seuraavalla on tämä homma helpompi kun topic löytyy ;)

Itse tein näin: Roppu auki termostaatinkotelon päältä ja syyläri täyteen sit auto käymään ja niin kauan lisää vettä kunnes uittaa yli syyläristä ja termostaatinkotelon ruuvista tulee pelkkää nestettä.

Homma toimii ja on hyvä että saadaan positiivista palautetta ;D
 
Vs: Legnum jäähdytysjärjestelmän ilmaus

paljonko tavaraa tuonne jarjestelmaan menee ? avasin syylarin alareunassa olevan muovisen pultin, et varmaan suurin osa nesteista tullut pihalle. ei pahaa tee vaihtaa kerran muutamaan vuoteen :D
 
Takaisin
Ylös Bottom