Legnum-kysymyksiä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

STA

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2008
Hei, uusi käyttäjä kyselee. Yritin lukea noita viestejä, mutta en joko osannut tai sitten näitä ei vaan ole täällä puitu. Voi myös olla, että kysyn todella tyhmiä ja näitä ei siis siten ole tarvinnutkaan käydä läpi.

Enivei, koska mulla ei juuri muita kysymyksiä olekaan, kuin tyhmiä, niin tässäpä niitä tulee. Olkaa kärsivällisiä :)

Olisko kellään tietoa näiden VR4-Legnumien vakiovarusteista?

- Onko sähköpenkkejä, -peilejä, -ikkunoita?
- Onko ajotietokonetta?
- Cruisea?
- Ilmastointi lienee automaattinen?
- Recarot ja AYC mainittiinkin jo mahdottomana yhtälönä, mutta millaiset nuo vakkari Recarot ovat? Kellään kuvaa? Ainakin vakiosohvat on hirvittävän näköiset, sitä en tiedä millaiset ne on istua.
- Penkkeihin tuskin on lämppäreitä Japanin poika laittanut, mutta niiden jälkiasennus lienee mahdollista
- Miten muut talvivarusteet, takalasinlämmitin lienee? Lohkolämmittimistä olikin tuolla jo omassa ketjussaan juttua, mutta minulle jäi ainakin epäselväksi onko kukaan oikeasti saanut sellaista asennettua ja toimimaan

Katselin myös, että noita on tehty kahdella eri takavalovaihtoehdolla. Tai no netistä katsoin, että ihan varmasta lähteestä ei voitane puhua. Eli näillä kahdella eri valovaihtoehdolla:

VR4-14.jpg
ja
vr4BL.JPG


Noista jälkimmäinen takaluukku on minusta hienompi, onko tuo mistä vuosimallista eteenpäin? Ja ilmeisesti ei e-hyväksytyt lamput kyseessä? ;D

Huoltoväleistä kyselinkin jo tuolla toisessa topikissa. Myöskään huoltohinnoista kukaan ei maininnut mitään. Tosin, luultavimmin näitä huolletaan omin voimin ja isommat rempat sitten tarvittaessa teetetään muualla.

Jos nuo kuvat muuten leventää liiaksi tätä foorumin ulkoasua, pahoittelen syvästi. Joku mode voi tarvittaessa muuttaa nuo kuvat linkeiksi tai tehdä niistä esikatselukuvakkeet. Itse en osaa niitä esikatselukuvia tehdä, mutta olen jossain nähnyt niitä tehdyn.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Moi!
Tervetuloa joukkoon.

Vastauksia:

Sähköpeilit ja lasit tietääkseni on aina. Sähköpenkkejä en ole nähnyt edes nahkaisissa penkeissä.
Ei ajotietokonetta
Ei cruisea vakiona
Automaatti ilmastointi toki käytettävissä manuaalisesti sekä eco moodissakin (eli 3 eri moodia)

Recarot on tavallisesti -98 ja uudemmissa jos niissäkään. Vanhemmissa en ole nähnyt. Recarot samantapaiset kuin evo4:ssa.

Autoissa on type-S ja type-V malleja.Varustetasot näissäkin menevät ristiin osaksi.

Jälkiasenteiset penkinlämmittimet varmaan mahdollista laittaa. Itse en näe mitään hyötyä. (nim. 4 talvea nahkajakkaroilla ilman lämmitintä eikä tuntunut kylmältä)

Takalasinlämmitin on (integroitu radion antenni ylimmäisiin ripoihin, jotka eivät siis lämmitä lasissa yläreunassa)

Lohkolämmitin/letkulämmitin mahdollista asentaa. Mielellään sisähaaralla, jolloin saa sisälämppärinkin sitte ja on kabiini lämmin :peukku )

Takavalot Legnumissa muuttuneet 98 eteenpäin tuon subaru-stylisiin. Ei varmaa tietoa onko E-hyväksytyt(tuskin ovat).

Huoltovälit normaalit samat kuin evoissa.
7500km öljynvaihtoväli (suosittelen vakio hydr.venttiilivälyksen tasaajilla)
Öljyksi 5w40 tms.

Jakohihna 60tkm. (vaihdettava myös hyrd.kiristin sekä pari rullaa kustannus osat 200-500e +työ)
Hinnoista saat kuvan kun kurkit www.camskill.co.uk varaosahintoja (näkyvät myös euroina kun valitset tuotteen)
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Kiitos. Malttamattomana jätin ikkunan auki, että näen heti mahdolliset vastaukset. :)

Eli tuota ajotietokonetta ei ole saanut edes optiona? Cruisen ilmeisesti on saanut optiolistalta ruksittua?

Täytyy jostain kaivella evo 4:n penkeistä kuvia...tuo kuvaus ei aloittelevalle mitsumiehelle sanonut mitään :) Ja penkinlämppärit on kyllä aika pakolliset. Mä oon niin hienoper*e, että ei kestä istua alle 5 asteen lämpötiloissa penkille ilman lämppäriä. Ja joo, todella tarkoitin PLUS viittä ;)

Takavalot jos ei oo e-hyväksytyt niin onkin vähän pettymys. Mutta josko siihen jotain keksis sitten.

Ja unohtui tuosta aiemmasta postista vielä yks pyyntö. Eli olisiko täällä joku niin ystävällinen, että mittaisi oman Legnuminsa (tai jos farkku-Galant on eksaktisti samanlainen kontiltaan niin sekin käy) takaluukusta vähän mittoja?

Tarttisin syvyyden, leveyden ja korkeuden. Vielä jos saa olla vaativa, niin myös se leveys sieltä pyöränkaarien kohdalta ja syvyys, eli kuinka pitkältä matkalta se on kapeampi se luukku. Tonne kun tarttis saada mahtumaan koiran häkki ja muut perheen tavarat. Ilmoitettu litramäärä ei oo järin iso, kun nykyisessä astrassakin on isompi kontti litroiltaan. Ja sinne ei mahu lastenvaunut pituussuunnassa. Joo-o, uskokaa tai älkää, tää olis tulossa ihan käyttikseksi :p

Jos nokonzok lukee tätä ja muistat spostit, niin ei me sittenkään sitä Caldinaa. Se tullee niin kalliiksi. Palaan vielä sinne päin asian tiimoilta, kyselen välillä täältäkin, etten vaivaa aina vaan sinua.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Tässä olis ozvr4 foorumilta lainattu kuva jossa näkyy hyvin farkun kontin mitat.

Okei ei ilmeisesti aukea kuin kirjautuneelle käyttäjälle suoraan joten laitan linkin mistä kuva löytyy sivulta kaksi.
http://www.ozvr4.com/forums/showthread.php?t=757
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Uudemman mallin takavaloilla ei tosiaan ole e-hyväksyntää, eli pitää pientä seikkailumieltä varata katsastukseen. Faceliftin takapään paremmasta ulkonäöstä voidaan olla montaa eri mieltä ;)

Harri vastaskin aika kattavasti jo kaikkeen, mutta ite haluan heittää tohon penkinlämmitinhommaan, että kyllä ne kannattaa laittaa. Ite ainakin tykkään perseenlämmittimistä :p Homma ei ole paha eikä kallis. Kerholaisille voin minäkin pientä korvausta vastaan lämmittimet penkkeihin laittaa jos ei omat taidot riitä.

Type S:stä ja V:stä ei kannata mun mielestä tällä forumilla enää puhua, ne eivät tee muuta kuin sotkevat asioita :p (Esim. Mitsun kirjassa oli muistaakseni Type S merkitty Invecsillä varustetuksi automaatiksi, ei muita...) Ässän ja Veen erot vaihtelevat sen mukaan mistä tietoa haet.

Cruisea en ole yhdessäkään VR-4:ssä nähnyt enkä kuullut olevan... Voihan sellanen jossain olla mutta tuskin tehtaalta lähtiessä.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Pilugrillit ne o vaa ne lämmittimet penkeis ;D

Muuten: koska tässä käsitellä legnumia vain, niin onkos yhdessäkää legus noita recaroit ollu? Oon nähny vaa galluissa...

Tuossa kuva niistä recaroista: http://firesport.ipspace.com/images/123183_2008051830.jpg

Itse aattelin vaihtaa jossai vaihees normijakkarat tämmösiin: http://www.ridetech.se/Shop/Image/Article/SS-200(2).jpg
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Harri K sanoi
Pilugrillit ne o vaa ne lämmittimet penkeis ;D

Muuten: koska tässä käsitellä legnumia vain, niin onkos yhdessäkää legus noita recaroit ollu? Oon nähny vaa galluissa...

Tuossa kuva niistä recaroista: http://firesport.ipspace.com/images/123183_2008051830.jpg

Itse aattelin vaihtaa jossai vaihees normijakkarat tämmösiin: http://www.ridetech.se/Shop/Image/Article/SS-200(2).jpg

Sladdellahan on Recarot Legnumissa.

Ja pääsenpä taas sanoo Harri; "Mulle ei muuta tuu ku isot vanteet, madallus ja mustat lasit" ;D
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Harri K sanoi
Itse aattelin vaihtaa jossai vaihees normijakkarat tämmösiin: http://www.ridetech.se/Shop/Image/Article/SS-200(2).jpg

Koita ensin. Itse olen yhden vastaavan halpisjakkaran ostanut ja oli aivan järkyttävä istua ja täysin väärin muotoiltu. Kaljakorikin olisi varmaan ollut mukavampi istuin.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

No, kuva mittojen kanssa ei aukea mulle, mutta en tarviikaan. Onneks oli Brad kirjoittanut mitat myös. Kiitos teille! Muutamassa tunnissa vastaukset kaikkiin näihin...mahtavaa.

Vähän nuo kaikki huoltotoimenpiteet mietityttävät. En ole esimerkiksi ennen automaattien kanssa pulannut, vaihdetaanko niihin öljyt ihan kuten moottoriinkin? Siis valuuko ne itte sieltä pois vai pitääkö ne imeä? Kuinka hankalaa tollasen, ainakin kuvista päätellen, kohtalaisen ahtaan koneen huoltaminen on? Juurikaan autoja en ole itse ropannut, mutta eikös tekemällä opi? :) Ainakin sen, että ite ku tekee, ni ammattilainen korjaa tuplarahalla :D

Vielä kun joku tulis ja rusikois ton mun firman liisarin lunastukseen. ::)
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

miikka sanoi
Sladdellahan on Recarot Legnumissa.

Ja pääsenpä taas sanoo Harri; "Mulle ei muuta tuu ku isot vanteet, madallus ja mustat lasit" ;D

niin EI tekniikalle! ..uskosit ny jo ;D paitti se putkisto ku tuo lahoo ny jo alle :D
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

ast sanoi
Koita ensin. Itse olen yhden vastaavan halpisjakkaran ostanut ja oli aivan järkyttävä istua ja täysin väärin muotoiltu. Kaljakorikin olisi varmaan ollut mukavampi istuin.

Tiedän...tiiän noita suomessaki olevan.
Muute noi recarot on samat mitä ambulansseissa yms käyttävät. Yhdet oli myynnis tässä Vammalassa suolaseen 700e/pari hintaan :nykii
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

STA sanoi
Vähän nuo kaikki huoltotoimenpiteet mietityttävät. En ole esimerkiksi ennen automaattien kanssa pulannut, vaihdetaanko niihin öljyt ihan kuten moottoriinkin? Siis valuuko ne itte sieltä pois vai pitääkö ne imeä? Kuinka hankalaa tollasen, ainakin kuvista päätellen, kohtalaisen ahtaan koneen huoltaminen on? Juurikaan autoja en ole itse ropannut, mutta eikös tekemällä opi? :) Ainakin sen, että ite ku tekee, ni ammattilainen korjaa tuplarahalla :D

Vielä kun joku tulis ja rusikois ton mun firman liisarin lunastukseen. ::)

Tomaattiin vaihdan tänää itse öljyt ja VAIN mitsun omaa öljyä sisään tomaattiin saa laittaa.
Vanhat pois vaan proppu aukaisemalla vasemmalta laatikon alareunasta (noin 4 litraa tulee ulos ja litra jää muuntimeen) ja sitte uutta mittatikun metalliputkesta sisään valuttaen. Ei ole vaikee homma. Jos haluaa kunnolla vaihtuvan niin tuon 1 litran jäämisen vuoksi on syytä vaihtaa 2 kertaa.
Myös kaikki muut öljyt tulee tänää vaihtumaan..eli illassa tekee hyvinkin. Itse teen forte käsittelyt nyt koneelle ja ilmastoinnillekin.

Moottorin öljynvaihto on helppo homma, kun suodatinkin on turhankin ottavallaan.

Huollot normaaleita. Nyt on mm. nimimerkki tepi ottanut sekä automaatti että manuaali laatikonkin irti eri autoista.
Itse oon vetarit irrotellu ja alustan tukivarsia vaihtanut. (varustaudu siihen että etuvalojen vaihtoon yms menee se 1000e pian kuiteki rahaa kaiken päälle) Jos haluaa säätää hyväks autonsa!

Edestä alhaalta etummaiset tukivarret pitäs olla takuuvaihdettavia..osa on vaihdettu osa ei. Suomessa tuski recall:in piikkii vaihtavat. (Kts. keskustelu recall-kutsuista)

Voimansiirron voin sanoa olevan kestävää laatua, jos on oikein pidetty/öljyjä vaihdettu. Sama voimansiirto on evo4:ssa(kulmavaihde ja perä ovat samat). Sekä automaattina sama laatikko on Evo7 GT-A:ssa.
Tulipa tuossa omassa vetarirempassa huomattua että jakolaatikon väliakseli on 100%:sti edelleen sama Evo9RS mallissa ainakin (niitä on tullut enemmäki purettua)
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Millaset ne originaalijakkarat on sitten siinä faceliftissä? Oon jotensakin pihalla :(

Maksaako ne etuvalot 1000€? Ei siinä, ne on vaihdettava ja sillä hyvä. Mutta mä olin lukevinani jostain sen 500 egee pari. Vai siis että se toinen 500 menee sit johonkin muuhun sälään mitä alussa pitää vaihtaa?
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

STA sanoi
Millaset ne originaalijakkarat on sitten siinä faceliftissä? Oon jotensakin pihalla :(

Maksaako ne etuvalot 1000€? Ei siinä, ne on vaihdettava ja sillä hyvä. Mutta mä olin lukevinani jostain sen 500 egee pari. Vai siis että se toinen 500 menee sit johonkin muuhun sälään mitä alussa pitää vaihtaa?

400-500e pari etuvalot säätömoottoreineen, mut jos siis joutuu tukivarsia vaihtaa a50-100e. Raidetangon päät on kulutuskamaa ja moni on niitäki vaihtanut niin menee se 1000e äkkiä.
Lisäks massaukset, katsastukset, todistukset yms... summa nousee kyl sitte sitämyöden.
Renkaatkaan ei JDM tuonneissa välttämättä ole hyväksyttyä mallia tai ovat muuten kovat/vanhat ajamisee soveltumattomat.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Juu juu. Asia on tiedossa. Vaikka tää halpa laite onkin, niin ei kai ilmaisia lounaita olekaan. Aina vanhassa kuitenkin jotain puuhaa lienee.

Kuitenkin mun budjetilla pitäis saada ihan kohtuu hyvän kamppeen ja vielä jää vähän askartelurahaakin. Tämä siis päätelty nokonzokin meileistä kun aiemmin näiden hintatasoista kyselin. Hyvä, että valot ei ole tuota 500 egee enempää. Nojoo, turha vielä puhella mistään budjeteista tai ostamisista, kun on toi yks rohjo vielä tossa pihassa hetken.

Mutta äärimmäisen hienosti täältä saa vastauksia. Kiitos siitä! Toivottavasti apu on yhtä lähellä jos/kun kampe on pihassa ja sormi suussa jonkun teknisen asian kanssa. :peukku
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

STA sanoi
Täytyy jostain kaivella evo 4:n penkeistä kuvia...tuo kuvaus ei aloittelevalle mitsumiehelle sanonut mitään :)

Evo 4:n penkit on tällaiset eli aika erilaiset mitä noissa kuvissa aiemmin olleet Recarot:

http://img.photobucket.com/albums/v416/shepdogg/Bolsters/DSCF0464.jpg
 
Vs: Legnum-kysymyksiä


Itse aattelin vaihtaa jossai vaihees normijakkarat tämmösiin: http://www.ridetech.se/Shop/Image/Article/SS-200(2).jpg
[/quote]


mites,onhan noissa tarvike jakkaroissa airbagit??kun eikös sun orggis penkeissä ole ainakin airbagit?
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

ralli art sanoi
Itse aattelin vaihtaa jossai vaihees normijakkarat tämmösiin: http://www.ridetech.se/Shop/Image/Article/SS-200(2).jpg



mites,onhan noissa tarvike jakkaroissa airbagit??kun eikös sun orggis penkeissä ole ainakin airbagit?

Öö..mistäs ne sinne ois ilmestyny? Ei nois kangaspenkeis oo kyl munmielest mitää sivutyynyi...
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Harri K sanoi
Öö..mistäs ne sinne ois ilmestyny? Ei nois kangaspenkeis oo kyl munmielest mitää sivutyynyi...
Minulla oli vapari V6 gallussa kangaspenkit missä oli turvatyynyt (euromalli). Mutta tietääkseni Vr-4 ja legnumeissa ei ole sivuturvatyynyjä
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Istuimiin palatakseni, muistaakseni Recaron Style istuin on aika lähellä ainakin ulkonäöltään tuota kuvissa nähtyä Legussa/Gallussa olevaa jakkaraa. Style oli ainakin iha kiva istua.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Harri K sanoi
Jakohihna 60tkm. (vaihdettava myös hyrd.kiristin sekä pari rullaa kustannus osat 200-500e +työ)
Hinnoista saat kuvan kun kurkit www.camskill.co.uk varaosahintoja (näkyvät myös euroina kun valitset tuotteen)

ai jakohihnan vaihto 60tkm? kattelin et jakopäänkopas oli 95tkm tarra ni aattelin että ois jakopään vaihtoväli 100tkm. itellä ajettu nyt 165tkm ni taitaa olla aika vaihtaa :f
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Tervehdys kaikille. Täällä olisi yksi erittäin vakavaan kuumeeseen sairastunut, tuohon kuumeeseen saattaisi auttaa se jos saisi sen oman Legun hommattua:)

Onko vieläkään yhtään facelift mallia rekisteröity Suomeen, siis sellaista jossa on nuo uudet takavalot? Entä onko tuon faceliftin rekisteröinti muuten sen vaikeampaa? Mitä eroja facelift mallissa on muuten ulkonäön lisäksi? Onko tekniikkaa/turvallisuutta/kestävyyttä ms. parannettu? Onko urheilullisempi sisusta niissä kaikissa vai onko se lisävaruste?

Olen kuullut että Legnumeissa on raidetangonpäissä tms. ongelmia. Saako ne ongelmat korjattua PYSYVÄSTI osat vaihtamalla vai onko sama rumba edessä useammin kuin jakohihnan vaihto? Onko pyöräntuennassa muita hajoavia paikkoja? Kytkin kuulemma saattaa myös luistaa, saako sen kestämään pitkäaikaisesti muulla kuin sinterin vaihtamalla? Kestääkö vaihteisto manuuali/automaatti? Entä mitäs muita tyyppivikoja saattaa olla? Toisinsanoen en halua autoa jonka tyyppivikoja saa korjata jatkuvasti uudelleen.

Mitäs Japanin mallille pitää muuta tehdä että sen saa suomeen sopivaksi? Onko niitä ruostesuojattu miten tehtaalta kun ainakin Suomi galantteja on kuulemma vähän ruoste jo piinannut? Entä moottorin lämmitys talvella, olisiko webaston asentaminen järkevää/hankalaa/kallista?

Onko kukaan vaihtanut ohjausta vasemmalle? Ei tarvitse vastata ettei haittaa ajaa oikealta, tiedän ettei se juuri haittaakkaan mutta parkkihallien lippuautomaatit tms. on silloin varmaan hyvinkin vittumaisia. Pitäisikö sinne ajaa peruttamalla, toisalta onhan se tietyllä tapaa reteetä ajaa vaikka mäkkärin drive-in pisteeseen perä edellä:D

Mistä auto kannattaa ostaa? Ilmeisesti sen voi itsekkin huutaa japanista? Säästääkö sillon paljon ja onko riskit kuinka suuria? Vai onko kuitenkin järkevää ostaa ESV:bn, Parkon, Blazespeedin tms. kautta?

Itselläni on nyt Passat Variant TDi, siinä on ollut taistelua tukivarsien kanssa (nyt ne on vahvistettu) ja ei jaksaisi samaa taistelua uuteen autoon. Kulutus on vain 5litraa satasella dieseliä, legulla polttoainekulut varmaan kolminkertaiset. Ruostetta ei ole vaikka auto on -98, tiedän että saman ikäisissä galanteissa on takakaarissa. Kaikesta huolimatta japanilaiset autot on miellyttäny mua aina enemmän, ei kait näitä asioita järjellä mietitä vaan tunteella. ;)
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Lueppa lisää tätä galant/legnum palstaa. Lähes kaikkiin kysymyksiisi löytyy vastaukset jo täälä.
Mut tässä jotain.

1. Faceliftei on Suomessa Leguina ja kilvissäkin tietääkseni. Kuitenkin varaudu että autostasi tulee aika varmaan 3-paikkanen uuden "säädöksen vuoksi".
Takavaloista vastatkoon paremmin tietävä.

2. Raidetangonpäät ovat "ongelma". Mutta onko se nyt niin paha laittaa se ~200euroa ~60-80tkm välein...tiedä sitten. Vakiokytkimet ei kestä juurikaan viritystä. Riippuu toki ajotavastakin.
Hydrauliset venttiilivälyksen tasaajat joudut vaihtaan aika varmasti, ellet halua kuunnella naksutusta. Tosin onko faceliftissä isommat 3.gen tasurit(?)

3.JDM katsastus Suomeen: etuvalot muutettava kaikki (korkeussäätö rakennettava), takavalot faceliftissä(?), TUV-paperi hommattava. Ruostesuojausta on akseleiden välillä jossain malleissa, useimmin on puhdas pelti vain. Ellet tuo UK:sta (itselläni UK importti ja akselien välimaasto on massattu jotenkuten)

4. Moottorinlämmitys(kts legnum talvikäyttöön) --webasto tuskin mahtuu mihinkää, letkulämmitin sotkee imusarjan anturin. Ainoa vaihtoehto on lohkolämmitin+sisähaara sille.

5. Ohjausta en suosittele menemään vaihtamaan ellei tee aivan kunnolla. Virossa on 1-5 Galanttia/legnumia tehty. Suomessa ei tietääkseni yhtään. Kustannus 3000-5000e riippuen osista. Itse EN jaksaisi alkaa tekemään. Parkkihalliin olen päässyt kun vieressä istuu yleensä silloin toinen :) Madallat autosi, niin parkkihalliin ei ole enää asiaa ;)

6. Suosittelen 2-3kktta tekemään itse taustatyötä ennenkuin ostaa auton ITSE Japanista huutaen. Ensimmäistä mielestään "hyvää" ei kannata ostaa. Tulee niitä muitakin :) Itse ostamalla säästää 500-2000e ehkä...Riippuu myyjästä :D
Parkko on luotettava, ESV myöskin sekä Mamasan. Blazesta en sano mitään tietämättä...

7. Kulutus on ~10-15. Itselläni käyttöautona ja 10-12 maantiellä, kaupungissa 13-14. Keskiarvona koko ajan pyörii 11-13. Ja bensana AINA 98oktaani.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Kiitos vastauksista. Olen foorumia vähän tässä selaillutkin ja anteeksi jos kysyn jotain jo täältä löytyvää tietoa uudestaan. Toivottavasti näistä on kuitenkin hyötyä myös muille Legusta haaveileville.

1.Luin tosta, enkä ymmärtänyt miksi jotkut on 3 paikkaisia ja osa 4 tai jopa 5. Arvallako ne sen vetävät? 4 paikkainen olis ihan ok, mutta 3 liian vähän. Ilmeisesti penkkeihin ei kuitenkaan tarvitse tehdä muutoksua?

Takavalothan vois katsastukseen värkkää juostenkusten vaikka jostain e-hyväksytyistä pikku-umpioista mitä on tuningautoissa näkynyt. Laittais sitten vakiot tilalle sen jälkeen, ihmettelen jos sitä enään kukaan sen jälkeen kyselisi.

2.Kestääkö vakiokytkin vakiotehoja? Jos kestää niin kestääkö vaikka 100tkm (tiuhempi vaihtoväli on musta liikaa)? Onko muuta vaihtoehtoa kuin sinteri jos haluaa paremman? Onko vaihteistot hajoilleet, en löytänyt foorumilta ainakaan että kukaan olisi moisesta kyllä puhunut, mutta kysyn koska se on sitten kallista. Entä turbot? Esim. Nissan 300zx tt:ssä on kuulemma ollut kalliita remontteja, joutuuko tämän kanssa pelkäämään samaa?

4.Luin moottorin lämmityksestä, kukaan ei puhunut webastosta. Eikö se mahtuisi jos vaikka akun ja muuta mitä pystyy siirtäisi esim. takakonttiin? Siellähän sitä tilaa ainakin on. Itselläni ei ole minkään näköistä kokemusta webaston asentamisesta, joten saatan kysyä tyhmiä.

5. ohjauksen puolisuuden vaihto 3000-5000e myös lähi-etelässä teetettynä?

6.Voiko yksityishenkilö ostaa itse japanista vai tarvitseeko olla yritys?

7.Kulutus on enemmän kuin luulin, mutta toisalta vaikkapa Toyota Caldina GT4, Subarut tai muut tän tapaiset autot vie varmaan suunnilleen saman verran?
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24562.0

lues tuo paikkaluvusta...


2. Vakiokytkin kestää kyllä vakiotehot, ellei ole kulutettu loppuun jo. Saa silti varautua vaihtamaan senkin. Kuitenkin V6 vääntävä kone joten voi olla luistatettu manuaalina. On noita vaihdeltu heti Suomeen tuotuihin kun ovat luistaneet vakiona. Laatikot vissii kestää..niin automaatti kuin manuaalikin.(itsellä automaatti)
Turboissa ei vikaa ole ollut, pienet pillerithän ne ovat kun molemmille "lohkoille" on omansa. Kunhan on öljyt kiertäneet niin ei hätää.

4. Webastoa kukaan tuskin on näihin asentanut.

5. Kyllä se noissa hintaluokissa on. Kannattaako teettää autoon jonka hankintahintakin on samanverran melkein?

6. Voi ostaa. Rekisteröityä pitää sekä yleensä 500e pantti pitää maksaa että saa täydet oikeudet ostaa auton. Pantin saa takaisin(yleensä) sitten kun ostaa auton, kunhan muistaa mainita asiasta että haluaa hyvityksenä pantin..muutoin pantti jää sinne odottamaan seuraavia ostoksiasi.

7. Kulutuslukemia voit katsella myös foorumilta. Kaikki ne vie aika saman. Alta 10 pääsy on "vaikeaa". Kyseessä painavat nelivedot kuitenkin.

Ei muutakun passatti pois ja kunnon NELIVETO tilalle! :peukku
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Ramirez sanoi
1.Luin tosta, enkä ymmärtänyt miksi jotkut on 3 paikkaisia ja osa 4 tai jopa 5. Arvallako ne sen vetävät? 4 paikkainen olis ihan ok, mutta 3 liian vähän. Ilmeisesti penkkeihin ei kuitenkaan tarvitse tehdä muutoksua?

Tällä hetkellä kaikki uudet kolmelle jos konttori noudattaa AKE:n uutta ohjeistusta. Voidaan myös vaatia ylimääräisten penkkien poistamista tai muuttamista eli pahimmillaan menee kahdelle rekisteröidyksi ja takapenkki pois.

Ramirez sanoi
2.Onko vaihteistot hajoilleet, en löytänyt foorumilta ainakaan että kukaan olisi moisesta kyllä puhunut, mutta kysyn koska se on sitten kallista.

On kai niitä yksi hajonnut Suomessakin. Likimain sama aski kuin evossa joten ei se nyt normaalisti mikään erityisen heikko paikka ole.

Ramirez sanoi
6.Voiko yksityishenkilö ostaa itse japanista vai tarvitseeko olla yritys?

Huutokaupasta voivat ostaa vain Japanilaiset yritykset jotka ovat systeemiin rekisteröityneet. Kaikki muut käyttävät jotain näistä yrityksistä agenttina. Monet tarjoavat palveluita myös yksityishenkilöille. Itse olen ostanut kaksi autoa Japanilaisen agentin kautta.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Ramirez sanoi
Onko vieläkään yhtään facelift mallia rekisteröity Suomeen, siis sellaista jossa on nuo uudet takavalot? Entä onko tuon faceliftin rekisteröinti muuten sen vaikeampaa? Mitä eroja facelift mallissa on muuten ulkonäön lisäksi?
Onko urheilullisempi sisusta niissä kaikissa vai onko se lisävaruste?


Mitäs Japanin mallille pitää muuta tehdä että sen saa suomeen sopivaksi? Onko niitä ruostesuojattu miten tehtaalta kun ainakin Suomi galantteja on kuulemma vähän ruoste jo piinannut? Entä moottorin lämmitys talvella, olisiko webaston asentaminen järkevää/hankalaa/kallista?


Mistä auto kannattaa ostaa? Ilmeisesti sen voi itsekkin huutaa japanista? Säästääkö sillon paljon ja onko riskit kuinka suuria? Vai onko kuitenkin järkevää ostaa ESV:bn, Parkon, Blazespeedin tms. kautta?

Mulla on Facelift, katsastettu on. On 5-paikkainen. Kuinka vaikeaa kilvittäminen on? Ei hajua ostin avaimet käteen www.shogunpower.fi minun tapauksessa meni kaikkineen noin puoli vuotta. Tilauksesta siihen että siirryin omistajaksi.

Faceliftin tomaatissa on sen samat 280 heposet kuin manuaalissa. Sisusta on "normaali" eli ei recaro-sisustaa. Recarot harvinaisia joten jos se on must niin silloin saa mahdollisesti joutua etsiskelemään kauankin. Facelifteissä muutenkin paremmat penkit kuin vanhemmassa mallissa.

Lohkolämppärin laitatin, samaan lohkoon menee 2,5 litrasen vaparin (6a13 -) lohkolämmitin, löytyy kaikkialta missä Defaa myydään. Pohjassa minimaaliset massat ja nyt 1.12. menossa massaukseen.

Itse tuomalla luultavasti säästää, mut säästin hermojani ja tuotatin em. mainittua firmaa käyttämällä.. Et sellasta... :driver
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Jospa tuossa ois sivutörmäys bageja kun SRS-valo käy käynnistämisen yhteydessä. Tai sit mä olen ymmärtänyt jotain todella väärin... ::)
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Joikale sanoi
Jospa tuossa ois sivutörmäys bageja kun SRS-valo käy käynnistämisen yhteydessä. Tai sit mä olen ymmärtänyt jotain todella väärin... ::)

Siis? Se SRS-valohan on yleisesti airbagien tsekkausvalo, ja Legnumeissa se koskee tietenkin niitä kahta turvatyynyä ratissa ja vänkärin puolella. Tuskin faceliftiin on ruvettu lisää airbageja laittamaan, ja jos olisi, löytyisi kyllä merkintä ko. paikasta.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

No sit niille airbägeille löytyy Airbag ja SRS -merkkivalot... Et hienoahan se on että kummallekin löytyy omansa.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Mitähän helkatin valoa lienen muuten sitte tuijottanu???
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

OK, my bad... ::) Jotain toista valoa olen ihaillut... kuherruskuukausi ei ole auton kans vielä ohi...
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Joikale sanoi
OK, my bad... ::) Jotain toista valoa olen ihaillut... kuherruskuukausi ei ole auton kans vielä ohi...

Joo ei siinä mitää. Mut kannattaahan se selvittää et mikäs valo siel ny palaakin, ettei tule mitää ylläreit
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Onkos muuten Leguissa ahtopaineanturia missään? Tunnistaako/tarvitseeko järjestelmä ahtopainetietoutta mihinkään? Ei muuten mut mietin että mitä kaikkia tietoja saisi suoraan siittä OBD- pistokkeesta (vai mikä se nyt oli?) eikä tartteis ujutella letkuja/piuhoja konetilasta kabiiniin ym shittiä...
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Jos oon oikein ymmärtänyt, OBD pistokkelta ei saa mitään suoraa signaalitietoa ulos, vaa tarvii jonkin adapterin tai lukulaitteen että sitä voisi tulkita. Että siellä pistokkeessa ei olisi kuin +12V, maa, kaksi datapinniä(TX ja RX). ???
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Eiköhän tuossa juuri tarkoitettu OBD väylään sopivaa lukijaa/tietonäyttöä eli yksi OBD näytön piuha kiinni ja esim. ahtopainemittari olisi siinä.

En tiedä onko anturia mutta epäilen, muissakaan saman aikakauden Mitsuissa ei ollut.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Sitähän minä tosiaan mietin, kun näkyy olevan sellaisia lukijoita/näyttöjä myynnissä (ois ainakin helppo asennus), mut eipä taida auttaa jos ei antureita rassista löydy.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

Ei ole anturia ahtopaineelle. Ei se nyt niin vakava homma ole vetää kabiiniin mittaria ;)
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

miikka sanoi
Ei ole anturia ahtopaineelle. Ei se nyt niin vakava homma ole vetää kabiiniin mittaria ;)

Ehkä ei, mutta siitä näkee sitten vaan ahtopaineen eikä moneenkaan mittariin jää edes huippuarvoa muistiin reaaliaikaisesta käyrästä puhumattakaan. Jos niitä antureita olisi runsaammin niin kyllähän esimerkiksi tällainen olisi aika mahtava:

http://www.plxdevices.com/products/dm200obd/

Tukee esim. varoituksia parametreille eli mittarin saa hälyyttämään esim. jos EGT nousee liian korkeaksi tai ahtopaine karkaa käsistä.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

ast sanoi
Ehkä ei, mutta siitä näkee sitten vaan ahtopaineen eikä moneenkaan mittariin jää edes huippuarvoa muistiin reaaliaikaisesta käyrästä puhumattakaan. Jos niitä antureita olisi runsaammin niin kyllähän esimerkiksi tällainen olisi aika mahtava:

http://www.plxdevices.com/products/dm200obd/

Tukee esim. varoituksia parametreille eli mittarin saa hälyyttämään esim. jos EGT nousee liian korkeaksi tai ahtopaine karkaa käsistä.

Arvoin itse PLX:n lambdasettiä tilatessa että otanko normaalin mittarin, DM100:n vai DM200:n. Lopputulos oli että menee omalta osaltani vähän turhan hifistelyksi, ja on aika kova hinta yksittäisestä (toki monen ominaisuuden) mittarista. Tilasin sitten peruslambdasetin ja tarkoitus olisi tilata vielä samalta valmistajalta EGT. Miinuspuolena tosin että tarkka lämpötila näkyy vain Fahrenheit-asteikolla, mutta en usko että siinä kauaa menee kun alkaa oppimaan kuinka monta C:tä on tietty F-luku.

En ainakaan itse usko tarvitsevani mitään sen kummempia ominaisuuksia ap-mittarilta, tarkoitus on kuitenkin vain seurata paineen muuttumista putkiston ja ahtojen noston myötä. Ja ennen tuota ahtojen nostamista pitää saada lambda ja EGT kiinni :)
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

juu ei tosiaan ole mikään paha homma laittaa mittaria :) nappaa vaan jonkun letkun poikki konehuoneesta, siihen väliin T- tai Y-haara ja letku kabiiniin. Itselle laitoin ahtopainemittarin kellon paikalle, siinä se on sopivasti piilossa ja näyttää hyvälle kun on smoke ;) vartin homma oli vetää letkut, ja virratkin sai näppärästi kellon liittimeltä. Siihen kun vielä jaksaa tehdä siistin kehyksen mittarille tai parille niin a vot.
 
Vs: Legnum-kysymyksiä

ast sanoi
Ehkä ei, mutta siitä näkee sitten vaan ahtopaineen eikä moneenkaan mittariin jää edes huippuarvoa muistiin reaaliaikaisesta käyrästä puhumattakaan.

Turbotimer vaan kiinni, mistä näkyy ahtopaineet ja tallentuu ainakin maksimiarvot (riippuen mittarista), eikä maksa kovinkaan paljoa. Tulee jokunen kärpänen samalla läimäisyllä, mm. mukulat kavereineen ihmettelee kun auto pysyy ilman avainta käynnissä ja kohta sammuu :)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom