Legnumin 6A13TT moottorin luotettavuus?

OskariA

New Member
Liittynyt
3 Kesäkuu 2012
Moi.

Olen hetken aikaa kiikaroinut facelift Legnumia, tuolla uudemmalla 280hv koneella (6A13TT). Miten luotettava kapistin on kyseessä? Ja omakohtaisia kokemuksia haluaisin kuulla ja koneesta yleistä infoa muutenkin, ei ole tuosta koneesta mitään kokemusta/tietoa, en internetistäkään paljoa löytänyt.

Ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä kysymyksenä, miten Legnumin kone vakiona kestää viritystä? Puhun lähinnä pienemmistä tehojen nostoista, ahtopaineiden nostosta, uusista suuttimista jne. Miten turbot kestävät ahtopaineiden nostoa?
 
Vs: Legnumin 6A13TT moottorin luotettavuus?

No vakioturbot menee nopeasti rajoille kun lähdetään virittämään. Alas saa kyllä lisää voimaa mutta sinne ylös ei enää juurikaan. Ei se moottori vissiin ihan heikoimmasta päästä ole. Kuitenkin se litrateho mitä sieltä otetaan on pienempää luokkaa kun evossa. Täällä foorumilaisilla taitaa hajoomiset olla moottoreissa lähinnä jakopään aiheuttamia tms. Kukaan ei ole juurikaan oikeasti virittänyt noita yläspäin siitä "järkevästä luokasta". Vakioahtimilla joku 320hv voi olla järkevä maksimi kun on hengitysasiat kunnossa. Vähän p*ska virikohde suoraan sanottuna, varsinkin automaatilla. Kaikki tulee kuitenkin suosiolla ohi melkeen vajaavetosina kesällä. Vrt Evo 5-6 vakioturbolla lentää kun otetaan kaikki irti näihin verrattuna. Mutta tuolla noin 1,2 bar paineella joka kuitenkin laskee 0.9b huipputehoille ei nyt varmaan ainakaan koneet hajoa ihan heti. Turbot toki on isommalla rasituksella, kone kestänee ihan mukavasti kun ei jatkuvasti urheilla. Voimansiirto onkin oma asia.

Clubvr4:llä on kokemuksia mutta kun ne ei osaa oikeen järkevästi kerätä (Tyhmät englantilaiset) niitä mihinkään niin ei sieltä saa kokonaiskuvaa.

Siirsin tämän oikeaan osioon koska näille on iha oma osionsa kuten nyt huomaat Oskari! :)
 
Vs: Legnumin 6A13TT moottorin luotettavuus?

mystinengalant sanoi
No vakioturbot menee nopeasti rajoille kun lähdetään virittämään. Alas saa kyllä lisää voimaa mutta sinne ylös ei enää juurikaan. Ei se moottori vissiin ihan heikoimmasta päästä ole. Kuitenkin se litrateho mitä sieltä otetaan on pienempää luokkaa kun evossa. Täällä foorumilaisilla taitaa hajoomiset olla moottoreissa lähinnä jakopään aiheuttamia tms. Kukaan ei ole juurikaan oikeasti virittänyt noita yläspäin siitä "järkevästä luokasta". Vakioahtimilla joku 320hv voi olla järkevä maksimi kun on hengitysasiat kunnossa. Vähän p*ska virikohde suoraan sanottuna, varsinkin automaatilla. Kaikki tulee kuitenkin suosiolla ohi melkeen vajaavetosina kesällä. Vrt Evo 5-6 vakioturbolla lentää kun otetaan kaikki irti näihin verrattuna. Mutta tuolla noin 1,2 bar paineella joka kuitenkin laskee 0.9b huipputehoille ei nyt varmaan ainakaan koneet hajoa ihan heti. Turbot toki on isommalla rasituksella, kone kestänee ihan mukavasti kun ei jatkuvasti urheilla. Voimansiirto onkin oma asia.

Clubvr4:llä on kokemuksia mutta kun ne ei osaa oikeen järkevästi kerätä (Tyhmät englantilaiset) niitä mihinkään niin ei sieltä saa kokonaiskuvaa.

Siirsin tämän oikeaan osioon koska näille on iha oma osionsa kuten nyt huomaat Oskari! :)
Kiitos vastauksesta! Joo nyt on oikeassa paikassa viesti!

Manuaalilaatikollinen lifti hakusessa. Ei erikoisempia viritysajatuksia ole, lähinnä rakentelun nimissä tulevaisuutta ajatellen. Kun ei nää mitään menijöitä vakiokunnossa ole mitä VR4 galantia olen kokeillut, tosin paremmin kulki mitä mun vanha Soarer 1560kg omapainollaan..

Laitelkaa vaan kokemuksia jos vaan löytyy niin pääsen punnitsemaan asiaa takaraivossani lisää.
 
Vs: Legnumin 6A13TT moottorin luotettavuus?

Niitä ei montaa suomessa ole, yksi helvetin hyväkuntoinen tulee mieleen, ajettu varmaan alta 50tkm vieläkin, voihan sitä kysyä omistajalta mimmonen nippu seteleitä tarvitaan. Mutta edelleen kokemukset ovat vähissä, kukaan ei tiettävästi suomessa ole vaihtanut isompia suuttimia (eivät tule vakioturboilla vastaan vielä).
 
Vs: Legnumin 6A13TT moottorin luotettavuus?

Ja noissa PFL manuaaleissa on samat tehot kun FL automaateissa ja manuaaleissa, vain automaatillinen pfl on hieman rajoitettu.
Mulla vois olla automaatti FL myynnissä jos siihen päädyt :)
 
Vs: Legnumin 6A13TT moottorin luotettavuus?

Heikoin lenkki moottorissa taitaa olla kanget, mutta kuin mystinen sanoi niin tuskin saa rikki vakioturboilla. Jos ei ole ihan väärin säädetty siis :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom