Levikkeet pellistä vai kuidusta?

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Koska kilpuriin on tehty niin paljon muutoksia, että alkuperäiset lokasuojat ovat jääneet auttamatta liian kapeiksi, joudun nyt miettimään levike vaihtoehtoja A15 Coltiin. Ensimmäisenä minulla kävi mielessä "M3" malliset kantikkaat, koko lokasuojan matkalta levittävät levikkeet pellistä, mutta nyttemmin olen ryhtynyt empimään niiden tekemistä, lähinnä pelkään, että niistä ei saa ikinä suoria. Ajattelin tehdä ne kahdesta palasta, vaakasuora osa eri palasta kuin pystysuora. Sitten paksusta vanerista vaakasuoran osan muotoinen pala, johon, jonka päälle osat voi taivuttaa ja hitsata yhteen ja lokasuojaan kiinni.

Onko mitään mahdollisuuksia onnistua? onko parempia/fiksumpia/helpompia tapoja tehdä nämä pellistä?

Jos teen ne kuidusta, niin miten saan ne symmetriseksi eri puolille?

Pitääkö unohtaa M3-levikkeet ja käydä ostamassa pyöreät yleismallin levikkeet?

Ideoita?
 
Mitens jos tekisit kuidulla koko kaaren ? uretaanilla ekana levität ja sitten alat hakemaan puukolla muotoa yms tiedät kyllä....



edit:

aah käsky takas puhuttiin levikkeistä ei helmoista. Tuli kahvitunnilla kiire joten kirjotin tekstin nopeaan enkä lukenut itse kysymystä kunnolla.
 
eiks tollasia vanhan mk1 tai mk2 ekkerin lasikuituisia lokasuojan levikkeitä saa aika halvalla olisko sellasista apua sulle tuli vaan mieleen tosta m3 levityksistä ;D
 
Kyllähän noi varmaa pellistäkin vääntelee ja hitsailee nätisti kii :)

Kuidun kanssa on vaan sen liitoksen tekeminen peltiin.. ei tule koskaan kovin pitkäikäinen...
Näin olen kuullu.
 
kuinkas paljon pitäis levittää ???

yx vaihtoehto vois olla 205 GTI pökötin kaarilevikkeet

yks hemmo olis myyny 25 egee kipale, kun meinasin omaan saippuakoteloon laittaa :eek: :eek:

-tk
 
levityksen pitäis olla luokkaa 10cm. levityksen määrä on vähän vaikea sanoa tarkalleen, tärkeämpää olis se, että levitys tois tilaa pyöäkoteloon -pyöreät levikkeet levittää kyllä koria kun mittaa ulkoreunaa, mutta ne ei aina tee tarvittavaa tilaa koteloon, koska ne kapenevat ylöspäin.

minkälaiset ne pösön levikkeet sitten olis? onko kuvia?
 
eiks tollasia vanhan mk1 tai mk2 ekkerin lasikuituisia lokasuojan levikkeitä saa aika halvalla olisko sellasista apua sulle tuli vaan mieleen tosta m3 levityksistä ;D

saa, mutta ne on kauhean näköisiä. eli ei apua.
 
heti näköjään nakki napsahtaa ;D ;D

ei oo kuvia pökön levikkeistä, mutta epäilen et ei aja asiaansa sun kohalla, kapenevat nimittäin ylhäältä ja täten eivät tuo toivottua lisätilaa, luulen mä :D

-tk
 
mutta jos ne on hyvän näköiset, niin kaarta voi kyllä leikata ja levikettä/kaarta siirtää ylöspäin, HIEMAN....
 
uudessa GTI- lehdessä on kuvat eli siinä kullitetussa 106 pökössä on ko. levikkeet ;D ;D
 
kuidusta kokonaan... kaaren muoto hienosti tarpeeksi ulos. Ja sitten kangasta päälle sovittamaan... koveta hartsilla pikku hiljaa jolloin saat siihen sopivan kaarevuuden. kuitua päälle ja sen jatke on taattu :)

Soita jos haluat vielä vinkkiä miten tehdään ;D
 
Vs: Levikkeet pellistä vai kuidusta?

nostetaas ylös... tämä vanha aihe...

näin jossain nissanin vissin Z mallin levikkeitä... saakohan sen tyylisiä mistään?
ja tietoa jos olette jossain nähneet noita kuitu loksun levikeitä myynissä!
 
Takaisin
Ylös Bottom