Liiankorkeat lämmöt, mitä voi hajota, 2,0DOCH 16V GTI 1990

Ajelia

Kaakonkulma
Liittynyt
9 Heinäkuu 2009
Auto seisoo katoksessa, laitoin sen käyntiin, noin 30min päästä menin kattomaan, voi veee,,,
Puhallin työntää kylmää ja ikkunat huurteessa, koneen lämpömittari punaisella.
Jäähdytysnesteet olivat hävinneet(syylärivuotaa), enkä muistanut katsoa niiden tilaa ennen käynnistystä.

Mitä kaikkee vikoja voi tulla ja miten ne oireilee, että sanoiko kone POKS,,.?
Kannentiiviste voi ilmeisesti mennä,,,,nesteet sekaisin,,,?
 
Vs: Liiankorkeat lämmöt, mitä voi hajota, 2,0DOCH 16V GTI 1990

Kannentiiviste sieltä melkein ekana pettää, jos paikallaan käytetty niin tuskin muuta. Kävikö kone vielä kun menit katsomaan sitä? Periaatteessa voit kokeilla miten se käy kun isket vaan nesteet koneeseen ja laitat käyntiin, jos tulee paksua vaaleata savua niin kannentiiviste mennyt..

Muista myös katsoa että öljyä on oikea määrä eikä se ole kuravelliä.
 
Kannentiiviste/männänrenkaat, tuo gti kone on kumminkin aika kestävä, kestävämpi kuin 8v tai diesel koneet lämpöjen suhteen
 
Vs: Liiankorkeat lämmöt, mitä voi hajota, 2,0DOCH 16V GTI 1990

Kone oli vielä käynnissä, kun menin, kone savutti ,,vähän,,,,Liekö koneesta vain likaa,,,
Laitoin uudet jäähdytysnesteet sisään,,lähes tyhjänä oli, syylärissä on vuoto.
Käynnistin auton,, lämmöt tuli autonhyttiin, annoin sen käydä jonkin aikaa.

Myöhemmin katsoin öljyjä tikusta,,ruskeeta näytti olevan(valkoista tms.ilmeisesti,jos nesteet menee sekasii) pakokaasut näytti olevan samanlaiset kuin ennen…hieman öljyn hajuista ,,(venttiilinvarren kumit ovat kovettuneet tai kuluneet, ajettu noin 330,000km). Jos tuon auton saisi ensivuonna ajoon. 2v seissyt katoksessa.
 
Vs: Liiankorkeat lämmöt, mitä voi hajota, 2,0DOCH 16V GTI 1990

Ajelia sanoi
Kone oli vielä käynnissä, kun menin, kone savutti ,,vähän,,,,Liekö koneesta vain likaa,,,
Laitoin uudet jäähdytysnesteet sisään,,lähes tyhjänä oli, syylärissä on vuoto.
Käynnistin auton,, lämmöt tuli autonhyttiin, annoin sen käydä jonkin aikaa.

Myöhemmin katsoin öljyjä tikusta,,ruskeeta näytti olevan(valkoista tms.ilmeisesti,jos nesteet menee sekasii) pakokaasut näytti olevan samanlaiset kuin ennen…hieman öljyn hajuista ,,(venttiilinvarren kumit ovat kovettuneet tai kuluneet, ajettu noin 330,000km). Jos tuon auton saisi ensivuonna ajoon. 2v seissyt katoksessa.

Jos ei nestettä häviä ajon aikana ja savu on kuten ennenkin tuskin mitään pääsi tapahtumaan. Ei muuta kun uus syylari tai vanhan korjaus ja ajoon. Öljyn ei kyllä kuulu olla ruskeata ellei ole ihan purkista otettua, kyllä sen pitäis enemmänkin mustaa olla jos on kerennyt pyörimään koneessa. Ruskea/maitokahvi on just öljy/nestekuraa. Ehkä kannattaisi varmuuden vuoksi vaihtaa vielä öljyt ja katsoa minkälaista tavaraa tulee kaukaloon.
 
Vs: Liiankorkeat lämmöt, mitä voi hajota, 2,0DOCH 16V GTI 1990

Öljyn väri on ruskeaa,,,,korkki,,,, Valvoline MaxLife öljyy,, Lisäystä pitää tehdä säännöllisesti,koska venttiilivarren kumit on kovettuneet, Ei tuolla tiellä ajella, kun auto on ns seisonnassa/leima vanha, keväällä pitäisi yrittää leimata se uudelleen, ilmajouset tekee talvella lisäongelmia.
 

Liitetiedostot

  • korkki.jpg
    korkki.jpg
    259.5 KB · Lukukerrat 329
Vs: Liiankorkeat lämmöt, mitä voi hajota, 2,0DOCH 16V GTI 1990

Tuo näyttää kirkkaalla, ehkä vain vähän palanutta öljyä, vaihda öljyt, tuskin on muuta hajonnut.
Jos olis nesteet sekaisin niin tuo olisi valkoista vaahto/liisteriä
 
Vs: Liiankorkeat lämmöt, mitä voi hajota, 2,0DOCH 16V GTI 1990

Eikös nuo alumiinikannet ole aika kranttuja lämpöjen suhteen. Keittäessä menevät helposti kieroon ja sitten saakin kannentiiviste kyytiä.
 
Vs: Liiankorkeat lämmöt, mitä voi hajota, 2,0DOCH 16V GTI 1990

Periaatteessa on kranttuja joo, Mitsun 8V kannet voi jopa haljeta keittely-episodin seurauksena, 16V kannet kestävät paremmin. Mutta pahvihan niistäkin morjestaa ensimmäisenä.
 
Takaisin
Ylös Bottom