Livefast Ralliart

Livefast.fi

New Member
Liittynyt
21 Marraskuu 2008
Aloitetaas nyt tännekkin hieman suomeksi kertomaan projektista, kun tuntuu että on lähdössä lapasesta.
Eli jotkut ehkä ulkomaisilta Evo foorumeilta varmastikkin jo bongannut viime vuodelta.

Eli autona on oma henk.kohtainen arkiajon hoitava Ralliart vm.2010.

Penkitystä suoritettiin silloin tällöin.
Vakiona pamahti tauluun:
183whp/5150rpm
343Nm/2810rpm

Ensimmäiset modaukset suoritin kerralla keväällä 2011:

-Bc racing br alustasarja
-Tenzo Dc-5 vanteet (maalattu matta harmaalla)
-Yokohama advan ad08 kumit
-EvoX OEM turbo & pakosarja
-3porttinen ahtopaine solenoidi (aka. machine gun :D )
-Turbo XS downpipe & catted testpipe
-Synapse diverter valve
-Whiteline taka vakaaja
-Ultimate racing välijäähdytin + ahtoputket pinnoituksella
-Innovate XD16+LC-1 laajakaista
-Bryan Medway (razorlab) tekemät säädöt.

Näillä penkki ilmoitti:
240whp/5510rpm (+57whp vakiosta)
416Nm/4360rpm (+73Nm vakiosta)

Keskikesä 2011:

Stoptech:n iso jarrusatsi eteen ja taakse.

Loppu kesästä 2011:

-InjectorDynamics 1000cc suuttimet
-Blaqops E85 kit + Walbro bensapumppu
-Fujita EvoX intake
-Akun siirsin takakonttiin
-SSP front mount trans cooler package (pumppu,Setrab:n öljynjäähdytin,
+tuuletin,Xrp inline oil filter,alkuperäisen pudotin käytöstä pois.) Järjestelmä lisäsi SST laatikon öljymäärää lähes litran.
-Castrol:n SST öljyt
-Motul:n moottoriöljyt
-E85 säädöt (Razorlab taas)

Näillä penkistä tuli:
308whp/6200rpm (+125whp vakiosta)
497Nm/4260rpm (+154Nm vakiosta)

Rataa tuli tahkottua koko kesä. Eniten tuli käytyä Ahvenistolla, sen läheisyyden takia.
Tarkoitus oli talven aikana valjastaa autoa lisää, niin että ensimmäiseen TimeAttack:iin kerkeäisi hyvin. Mutta talvi toi tullessaan kaiken näköistä ja auto oli vain ajossa joka päivä.
No nyt pääsiäisenä tuli projekti vihdoinkin alotettua. Mutta kesän rientoihin turha keretä. Muutoksia tulee niin paljon lisää, että hyvä jos syksyllä edes valmis. Mutta siihen pyritään että keretään moottori ajamaan sisään ja säädöt saamaan valmiiksi ennen talvea sekä uusia muutoksia :)

Nyt aletaan olemaan tasolla josta ei hirveästi pysty tehoja ja vääntöjä nostamaan kyseisellä laatikolla elektronisista syistä.
Kaikki muut on löydetty ja cräkätty maailmalla, mutta ei kytkin paineita. Ja niitä alettaisiin nyt tarvita.
Ralliart tulee vain Normal ja Sport asetuksilla. EvoX:n on vielä S-Sport, jossa kytkin paineet ovat reilummat kuin perus Sport-modissa.
Myöhemmin autoon on siis tulossa joko EvoX MR:n TCU ja mekaaniset osat (kytkimet,tiivisteet yms. ym.) tai vaihtoehtoisesti
5-lovisen laatikko / kuoret suorakytkyllä.
Eli jos jollain on lojumassa nurkissa äksästä SST:n TCU tai 5-lovisen laatikko/pelkät kuoret, niin ostan samantien pois.

Autosta ei hirveästi vielä ole kuvia, koska mitään merkittävää ei ulkoisesti ole havaittavissa. Yritetty pitää mahdollisimman kliininä ettei heretä negatiivista huomioita. Mutta katsotaan mitä ajan saatossa tulee tapahtumaan. Voi olla että auto muuntuu täysin ratapeliksi.
Ensimmäinen katsastuskin olisi Joulukuussa :D. Eli eiköhän vain helpommalla pääse, kun unohtaa sen ja alkaa kunnolla auton valjastukseen.

Alkuperäisiä osia on muuten reilusti myynnissä. Voit lukea tarkemmin listaa täältä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42713.0

Jatkoa luvassa kun alkaa osia rantautumaan koneeseen tai jotain muuta merkittävää autolle tapahtuu.

Pari kuvaa autosta kun oli vielä täysin vakio:

IMG_0312.JPG

IMG_0321.JPG


Jotain sekalaista:

IMG_0547.JPG


Jarrut:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg


Pääsiäisen saldo, ja tilanne jossa tällähetkellä auto on:

IMG_0178.JPG

IMG_0182.JPG

IMG_0200.JPG

IMG_0202.JPG

IMG_0203.JPG


Yksi Ahvenisto video kun ajoin vielä bensalla ja jarrut oli päivitetty:

http://www.youtube.com/watch?v=H-JwjOJ0wew
 
Vs: Livefast Ralliart

Ollut tosi kiireinen kevät, ja projekti vain seisonut. Myös toimitilojen muutto on käynnissä.
Nyt alku kuusta pääsee taas auton kimppuun, kun paremmat tilat sallivat sen asiakas töiden yhteydessä. Aikaisemmassa tilassa oli vain yhden auton paikka.

Tänään tuli vähän osa paketteja availtua ja tutkittua. Ensi viikolla voisi käydä hovi koneistamoon pudottamassa osat, niin pääsee koneen kimppuun. Tosin päittäislaakerit ovat jälkitoimituksessa vieläkin. Olleet jo parisen kuukautta. Nooh, onneksi autossa on paljon työtä siksi aikaa.

Eilen vietiin trailerilla Mitsu uusiin tiloihin. Nooh, pihalla kun vinssattiin autoa alas traikulta, niin liina katkesi juuri kun auto oli liuskoilla.
Juoksin ja yritin pysäyttää, mutta eihän sellaista painoa siitä nopeudesta noin vain pysäytetä. Tie vielä viertti hieman alaspäin. Sinnehän se mätkähti parkkipaikalla ollutta Transportteria päin. Tuloksena molemmista autoista puskurit halki. Ja ei ollut kaukana etten itse ollut välissä.

eparts1.JPG
 
Vs: Livefast Ralliart

Hieman päivitystä tänne suomalaiseenkin foorumiin välillä :)

Eli kone on valmis koneistamolta. Täytyy vain käydä noutamassa. Sitten vielä varmuus mittaukset omasta toimesta.
Tilattava vielä ahdin, pakosarja, venttiilit, ja nokat.
Ahtimeksi valikoitunut MAP:n EF3, ja heidän pakosarjansa.
Venttiileiksi tulee Supertech:n valmistamat ja jouset että nokat tulevat Kelford:n katalogista noukittuna.
Kelford:n B:t ovat muuten sitten 4B11T:een parhaat, jos joku joskus miettää mitä nokkia omassa projektissaan haluaa käyttää.

Hieman tuli ratareissujen rattia mallattua

IMG_0294.JPG



Tästä se idea sitten lähti loppu sisusta suhteen, ja se tuli sitten purettua. Mm. pilarit ja katto tulevat mustalla. Materiaali vielä päättämättä.
Alkuperäisestä käsijarrukahvasta, vaihdekepin nupis ym. ym. revitään vanhat tehtaan keino nahkat pois, ja tilalle tulee aitoa nahkaa punaisilla tikkauksilla. Myös ihan muutama pikku paikka saa mustaa alcantaraa ja nahkaa punasin tikkauksin päällensä.

Penkkejä ollaan mietitty pitkään. Aikoinaan Recaron Profi SPG:t tuli hommattua, mutta ne meni asiakkaalle ennenkuin paketteja edes kerettiin avata :) Joten se on ollut auki jo kohta vuoden verran, mitä sinne konttoriin tulee. Päätettiin että puhtaita kovia kuppeja ei tule.
Joten päätös vuoraukseen ja verhoiluun lyötiin lukkoon. Sitten metsästeltiin mahd. halpoja penkkejä, koska pelkkä runko olisi jäämässä käyttöön. Nooh, kaikki sopivat lopetettu tms. Päädyttiin sitten tilaamaan Bride low max:t replicana, jotta saadaan kippi ym. Mutta yllätys olikin suuri kun laatu oli kuin orginaaleissa. Joten VOI olla että näistä verhoillaan vaan keskiosat mustalla alcantaralla. Katsotaan nyt.

IMG_0348.JPG


IMG_0355.JPG


IMG_0358.JPG


Jokunen viikonloppu sitten, tuli myös valmisteltua joitakin osia koneen kasausta varten ;)

Hieman taiteilua:

IMG_0323.JPG


IMG_0336.JPG


IMG_0338.JPG


IMG_0337.JPG
 
Vs: Livefast Ralliart

Vihdoinkin löytynyt aikaa omaan projektiinkin asiakkaiden vaivuttua jouluisille talviunille.

Sisusta riisuttu ja putsattu.

IMG_0361.JPG



Mankan paneeliin tullut haettua mittareiden paikat. Aluksi pidin avoimena, että käytänkö alkuperäistä mankkaa vai en.
Mutta nyt myöhemmin päättäneenä hommannut toisen mankan. Vie vähemmän tilaa kuin orkkis möhkäle. Jää vielä hyvin tilaa laptimer:lle ym. mitä tarvitsee. Paneeli tosin vieläkin tässä kunnossa. Täytyy jokin päivä koittaa löytää aikaa jatkaa, niin saa sisustaa niputeltua enemmän.

IMG_0362.JPG



Valmis lohko putkitettuna

IMG_0472.JPG



Alkuperäinen typerä vaalea katto verhoiltu tummalla joustavalla kankaalla. Pilarit alcantaralla ja punaisilla tikkauksilla.
Ratti, vaihdekepin nuppi, käsijarrukahva ym. nappanahalla ja paksuilla punaisilla tikkauksilla.
Myös muut sisustan vaaleat osat, joita ei verhoiltu, vedin PlastiDip muovi pinnoitten päälle.

IMG_0499.JPG


IMG_0532.JPG


IMG_0534.JPG


IMG_0627.JPG


IMG_0628.JPG


IMG_0630.JPG


IMG_0653.JPG



Moottoriin tehnyt nyt pariin otteeseen kaikki mittaukset.
Ja perus sydän nyt kasassa. Lisä osien saapuessa vasta jatkuu.

IMG_0502.JPG


IMG_0650.JPG


IMG_0651.JPG


IMG_0652.JPG



Tarkempaa infoa ja lisäkuvia voi tosiaan käydä vakoilemassa jenkkipoikien foorumeilta.

Hyvät uudetvuodet kaikille!
 
Takaisin
Ylös Bottom