M. Kauppinen Pajero 2,5 TD -88

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Huoh! Toi taitaa olla juurikin sama Paje mitä mä maasturikuumeissani kuolasin (Kyllä, tuuninkikärpänen oli jonkun aikaa tajuttomana ;D Mutta nyt on ruvennu taas maistumaan asvaltin pinnassa kiitäminen ;) ) :)

Hieno on, kunhan saatais vaan isompia kuvia!!!
 
se on ihan maastoauton näkönen,siisti peli, nuo levikkeet on vissiin tehty siitä valmiista nauhasta.oliko jäähdytin missä kunnossa?
 
Mitsu L200 4X4 sanoi
se on ihan maastoauton näkönen,siisti peli, nuo levikkeet on vissiin tehty siitä valmiista nauhasta.oliko jäähdytin missä kunnossa?

Jäähdytin on hyvässä kunnossa. Nuo levikkeet on tehty kumista, kestävät kuulemma hyvin esim. puihin nojaamista toisin kuin esim. muoviset levikkeet. Mitsu L200 4x4, jos olet tulossa lauantaina sinne Tupoksen miittiin, niin pääset tutkimaan autoa tarkemminkin. ::)
 
No kerran käskettiin kysyä niin kysytään...
Eikö tuo ole turhauttavaa ostaa valmiiksi tehty, ei pääse/saa/joudu tekemään itse mitään  ;D ;D

Sitten se varsinainen pääkyssäri. Ei sulla ois tiedossa mistä sais halvalla 8 tuumaa leveitä 15 tuuman vanteita, pikkumutikoille, mää tietäsin yhden pajerokuskin joka ois tollasia vanteita vaille, arvaas kuka se o... ;D ;D

Mutta hieno pajero joka tapauksessa.
 
L-200 sanoi
No kerran käskettiin kysyä niin kysytään...
Eikö tuo ole turhauttavaa ostaa valmiiksi tehty, ei pääse/saa/joudu tekemään itse mitään  ;D ;D

Se vaan, että se on aika kallista alkaa erikseen ostamaan kaikki omen alustoista lähtien. Halvemmaksi tulee ostaa sellainen, jota jonkun verran rakennettu. Ja eikös se ole tärkeintä, että onpahan taas yksi vankka pajeron kannattaja lisää offroadia harrastamassa ja näyttämässä noille vannoutuneille toyota ja range-miehille, että kyllä pajerollakin pärjää offroadissa. ;D ;D

Vaan onhan tuossa vielä tehtävää, kun lukot laittaa, vinssikin pitää hommata ja asennella paikalleen. Ja siinä sitä vasta riittääkin rojektia kun alkaa noita etupään vääntösauva jousia vaihtamaan kierrejousiin. Mutta se on sitä tulevaisuutta sitten. Vinssi on nyt tärkein ja sitten ne ARB:in lukot.

Ja eipä ole tiedossa kellä olisi myydä vanteita. Simolinilta varmaan löydät helpoiten käytettynä jos et uutena halua hommata. Eihän ne 8" peltivanteet maksa ainakaan offivarusteessa kuin 67,50 euroa/kpl. Nuo on muuten 10" vanteet, jotka tuossa minun pajerossa on alla. Sinällään menny edellisellä omistajalla rahaa hukkaan kun 8" olisi riittänyt oikein mainiosti. Mutta samapa se minulle on kun en itse ole niitä hankkinut.
 
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Aika kähee ilmestys :)

Tolla kelpaa jo mennä LäJien ja HoJojen sekaan haistattamaan tojotamiehille pitkät :D
 
siisti pätkä! Värikin on komee ;D.

Onks vanteet suorat vai sitä normaalia Mangels laatua?
(vai onks noi ees mankelit?)
 
Niko Päivinen sanoi
siisti pätkä! Värikin on komee ;D.

Onks vanteet suorat vai sitä normaalia Mangels laatua?

Onhan tuo väri ihan tyylikäs. Eikös sullakin ole pajeron väriltään aika samansävyinen? ;D

Kyllä vanteet ovat suorat. Itse asiassa vanteet ja renkaat ovat uudenkarheat. Molemmat ostettu kesällä ja niillä on ajettu vain n. 1000 km ennen kuin ne minulle tulivat tuon pajeron mukana. :)
 
J. Puhakka sanoi
siellähän on sukellettu kunnolla ;D :peukku

Joo, sai auto alustapesua oikein kunnolla. Siinä purossa oli hiukka syvempää kuin ensiksi ajattelin. No, tulipa todistettua, että kyllä se snorkkeli on vaan hyvä olla olemassa, jos offia harrastaa. ;D
 
ei hemmetti missä suolla jätkät on käyny, kellukkeethan tuolla tarvis eikä renkaita... ;D

mitähän muuten laturin ja jakopään hihnat tykkää vedestä + karpeista ym. materiaalista jota vedessä kelluskelee?
 
Niko Päivinen sanoi
ei hemmetti missä suolla jätkät on käyny, kellukkeethan tuolla tarvis eikä renkaita... ;D

Tuo sitä on todellista offroadia, ei mitään kevyttä mökkitiellä ajoa... ;D Hemmetin hauskaa puuhaa. :peukku

mitähän muuten laturin ja jakopään hihnat tykkää vedestä + karpeista ym. materiaalista jota vedessä kelluskelee?

Ei kai ne tykkää, jos moottoria liottaa vedessä pitkän aikaa, mutta nuo vesistöjen ylityksethän suoritetaan niin nopeasti kuin mahdollista. Tietysti huonomminkin voi käydä kuten sille mersulle, jonka moottori meni vaihtokuntoon, ainakin kiertokanget paskana. Mutta offausta ei pidä ottaa liian vakavasti, shit happens. ;D
 
SSnoW sanoi
Tämä pajerohan pörrää roin seutuvilla melkeen joka päivä tulee siis vastaan :)

Paljon mahdollista, kun se on offauksen ohella päivittäinen käyttö-autoni. Mutta miksi negatiivinen hymiö tuossa lopussa? Ilmeisesti itsekin olet täältä pohjoisen periltä?
 
Eikun tää on sitä uusinta uutta, eli hymy-hymiö toisella tavalla katsottuna (eli kallistappa sitä päätäsi oikealle 90 astetta) :)
 
Hammer, otapa kuvia siitä korotusprojektista sitten... ja vaikka joku selostus työvaiheista ja tarvittavista työkaluista / osista? Itseäni ainakin kiinnostaisi moinen ja varmaan monia muitakin....
 
Niko Päivinen sanoi
Hammer, otapa kuvia siitä korotusprojektista sitten... ja vaikka joku selostus työvaiheista ja tarvittavista työkaluista / osista? Itseäni ainakin kiinnostaisi moinen ja varmaan monia muitakin....

Pidetään mielessä... ;)
 
niin ja oikeastaan siitä vinssin asennuksestakin voisit ottaa, varmaan moni on sellaistakin miettinyt... :)
 
Sitä pitää raaskia "työntää niinkuin pullo pe**e sika, pitkin mettiä" niin kuin olen joskus asian kuullut muotoiltavan .... ;D (kommentti liittyen päiväkirjaan)


Mitenkäs se sun auto käyttäytyy metässä? piisaako alavääntö tyhjäkäynnillä liikkeelle lähtöön mitenkään?

entäs imuilmanlämmöt ryömitettäessä/väännättäessä?


Jari
 
Offiharrastusta ei pidä ottaa liian vakavasti, jos jotain särkyy, niin sitten särkyy on minun motto... ;D ;D

Kyllä se alavääntö piisaa. Hyvin jaksaa ihan metsässäkin tyhjäkäynnillä edetä letkassa samoin kuin jängälläkin. Ja jos ei riitä niin sitten hapella. Eipä ne imuilman lämmöt tunnu nousevan sen enempiä kuin muutenkaan.

Ja ei kyllä voi moittia oman auton etenemiskykyä. Hyvin sillä pääsee eikä tartte yhtään hävetän sen etenimiskykyä kerhon muihin autoihin verrattuna. Ovat jopa seuran Toyota- ja Range-miehetkin sen joutuneet myöntämään. ;D :peukku

Kyllä pajerollakin offroadissa pärjää jos vaan auto ja sen rengastus on harrastuksen vaatimusten mukainen ja kuskilla kantti kestää. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom