MIELIPIDEKYSELY!! VR4 vaiko GTI-tekniikka ???

V

VR4Hb

Guest
Mielipidekysely.

Ois suunnitelmissa ostaa Galant Gti:n tekniikka tai joku raato kokonaan.

Hankintalistalla on moottori apulaitteineen,kytkin,laatikko,ilmastointi ja etujarrut.  noin +- 100tkm ajettua pakettia metsästelen...

Heittäkää arvioitanne siitä, mikä ois mielestänne oikea hinta tällaiselle paketille.

Lisäksi vielä: Tietäisikö joku sellaista tekniikioden kans jobbailijaa, joka sais Euroopasta raahattua Suomeen VR4:n tekniikkaa???

Edit: Otsikko kuvaavammaksi.. :)
 
Re: MIELIPIDEKYSELY!!

Japan Moottorituonti Oy.

Sieltä saat kaikki mahdolliset koneet sun muut osat..
Tuovat myös VR4 tekniikkaa varmasti jaappanista kun pyydät vain.

GTi kone maksaa tuolla jotain 1200e hujakoilla.
(ajettu yleensä alle 80tkm ja 3 kk takuu.)

Koneet yleensä ajettu jotain alle 80tkm.

VR4 tekniikkaa europaasta hankala löytää muista kun ralliautoista, kun mallia ei ole koskaan eurooppaan tuotu.
 
Re:MIELIPIDEKYSELY!!

Joo oon ottanu yhteyttä Japan moottorituontiin. sielt sais VR4:n tekniikan ; 2500€.

Niissä on vaan se ongelma että ne Japanin tekniikat pitäis mittauttaa pakokaasuistaan Suomessa, joka maksaa 1200-2500 €!!!

Aika hurjaa hintaa pitävät mielestäni. Onko mitään ideoita millä kiertää moinen rahastus vai kannattaisko heittää romukoppaan koko ajatus koneen tuomisesta?

Helkama ei suostu myöntämään lupaa Japsikoneille. :(

Täytyy varmaan vaihtaa merkkiä mikäli haluaa autoaan tuunata japsiosilla. Helkaman toiminta alkaa ahdistaan reipasta kotivirittelijää pikkuhiljaa.

Onko joku muu foorumilla seilaajista joutunut mittauttamaan kyseistä VR4:n tekniikkaa? Tai onkohan niitä mittautettu ikinä?
:-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Tertsi
 
Siis sitähän ei tarvii mittauttaa, jos sitä kerran on jo rekisteröitynä Suomessa autossa. Ja kun Suomessa kerran on jo VR4:sia, sitä ei tarvii mittauttaa.

eikä tuohon tarvii mitään lupia Helkamalta pyytää. Jos meinaa autostaan semmoisen mallin, mitä Suomessa ei ole yhtään, silloin pitäisi käydä Helkamalta pyytämässä todistus osia varten mitä täytyy vaihtaa, jotta vastaa kyseistä mallia.

Täällä nyt ihmiset vähän liioittelee tekniikanvaihdon vaikeutta.
 
Joo,toi nyt on ainaki ihan legendaläppä että siihen jotain maahantuojan lupia tartteis.Siinä on vain semmonen,että kun ostat(jos)sen koneen ja laitat joskus paikoilleenkin,ni pitää käyttää VTT:pakokaasutestissä,jolla on hintaa n.1500€,ja sieltä kiikutat todistuksen konttorille kun viet leimattavaks,ni sitten luulis onnistuvan...
 
Tuo VTT:n pakokaasutesti koskee ainoastaan automalleja, joista ei ole tullut tehtaalta turboversiota, VR4-tapauksessa, et tarvii tuota testiä.

Tosin jos meinaa selvitä ilman VTT:n testiä, se tarkoittaa että koneen täytyy vastava täysin VR4-konetta, esim. täytyy olla sama ahdin, pakosarja, ic jne.
 
mulla ainaskin homma oli helppo pyysin maahantuojalta dyn fourin ja vr nelkun alustan eroja, eikun pakosarjan tekoon vesijohtokäyristä ja nurkassa lojuva mutka nokalle ja välijäähdytin kiinni ja teho penkkiin, mittautin tehot 0,15barin paineilla ettei tehot ylittäisi varmasti vr nelkun tehoja, ja käyrä nousikin 127kw eli 0,15bar antoi 27kw lisää menohaluja enempää ei olisikaan voinut ahtoja laittaa koska soppa loppui kesken, mutta ei ollut tarkoituskaan...eikun konttorille ja muutoskatastukseen onnesta sekaisin lueskelin iltasella rek.otetta ASENETTU AHDIN JA VÄLIJÄÄHDYTIN TEHO 127KW ilman mitään prosentteja..sitten alkoikin sellainen tehon kaipuu joka jatkuu edelleen teho kriteereiden vaihdellessa aina raja-arvojen ylittyessä jotka nyt ovat 450hv....ps kehoitankin projektia suunnittelevien aloittavan mahdollisimman halvalla budjetilla siihen asti kun papereissa lukee nuo maagiset sanat...muuten voi tirahtaa tippa silmään jos katsastusmies ei ole yhteistyöhaluinen... :'(
 
Mr. Ahtopaine:
Mitäs kaikkea sun koneelle onkaan tehty nyt noiden tehojen saavuttamiseks?
(oma 4G63T kaipaa kans jossain vaiheessa vielä lisää)
:)
 
evo 2 männät,koneessa kaikki uudet laakerit,erillinen hukkaportti,3"rosteriputkisto 3 simmonsilla,holset/garret/switcher ahdin "omavalmiste",2kpl bensapumppuja tuotto 3bar/200l/h,säädettävät nenäpyörät,evo 3 ilmamäärämittari,cooleri 800*470*65mm 60mm ulostuloilla,malpassin kertova paineen säädin,560ml suuttimet + 2kpl 240ml lisäsuuttimia,SMT:n boksi huijaamaan vakio ecua, sytytyksen säätö,ilmamäärämittarin huijaus+lisäsuuttimien ohjaus,pakosarja vesijohtokäyristä.
nokka-akselit pitäs vielä laittaa mut ei oo rahhoota...
jos jotain pitäisi tehdä toisin niin kunnon moottorin ohjaus järjestelmä olisi pitäny laittaa koska tolla SMT:n boksilla ei saa ilmamäärä mittarin signaaleja muutettua tarpeeksi että saisi aukiolo aikoja pienemmiksi.unelmissa on AEM EMS plug and play ecu, sais heittää vakio dynamicin ecun katiskan painoksi..lisäksi kabiinissa ehdottomat apuvälineet pakokaasunlämpö mittari,seossuhde mittari ja ahtopaine mittari+2.2m letkua ja peltorit.niin ja kytkin on act 2600 tilattu jenkkilästä + opel astran nelilapainen sintteri levy...ahdot 1.7 bar..
 
ja nyt sit kyl samal teit selväks et sut vaikka haetaan seuraavii kiihytys/ratajuttuihi ..ainaki subbeja vastaa ;)
 
Hei mr ahtopaine, onko opelissa sama spooritus kuin Mitsussa?

Olis hyvä tietää jos sattuu joskus pelaamaan kytkimien kanssa....

Mulla on turbo escortin AP-Racing asetelma sovitettuna G32 vauhtipyörään, mutta kytkimen tekijä väitti levyn olevan mitsuun tarkoitettu nelilapainen sintteri... olisko se sittenkin ollut opelin levy...
 
Takaisin
Ylös Bottom