Mikä kone seuraavaksi (Lancer)??

L

Lankku

Guest
Mitsubishi Lancer F 1.4 GLX -81
Elikkä omistan kyseisen auton ja pikkuhiljaa olis tarkotus uutta mottia kattella, autolla tosin ei ole ajettu kovinkaan paljoa...mutta kone tahtoo jo sanoa itsensä irti  ;D elikkäs mikä tilalle, mitkä mallisarjan koneet käyvät, ja tehoa tietty saisi olla hiukan enemmän  :)?? Tietysti olis hyvä jos kävis samaan laatikkoon niin säästyis aikalailla rahnaa ja aikaa  ;) Kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa  :)

Ja tuos viel kuva autosta ;D
http://www.netikka.net/modcars/Projekti/Mitsu/IM002805.JPG
 
On kyllä puhdas peli. :eek: Kuinka paljon tuli maksettua?

Omani on kyllä nähnyt jo parhaat päivänsä melkein kaikilta osin. Ajatuksena on kyllä ollut elvyttää se uudestaan henkiin, mutta on siinä kyllä laittamista...

Mikähän muuten on ollut ko. mallin tehokkain versio aikanansa?
 
tehokkain: 2.0 Efi turbo, 170 hv.

realistisin: 1,6 4G32 tai 1,8 4G37. Tosin silloinkin joutuu miettimään levyjarruja taakse, koska GSR:ssäkin on sellaiset....

Myös 1,5 4G15 kone saattaisi käydä, ne ovat tosin kaikki olleet etuvetoisten keulalla....

Jos saa levyjarrut ympäriinsä eikä halua lähteä turbolla hulluttelemaan, niin SOHC 4G63 olisi varmaan myös ihan realistinen vaihtoehto....
 
Pari sataa siit maksoin  ;D Ja ihan tyytyväinen kyllä oon  8) tosiaan mimmonenhan se 1.8 laittaminen olis...joka on ollu uudemmas galantis eli olikos se nyt -88  ???
 
4G37 löytyy (voi löytyä) esim. E3# Galantin keulalta tai Space-Wagonin tai Tredian keulalta. Kaikki siis etuvetoisia -voi aiheuttaa askartelua koneen korvien kanssa, en osaa sanoa kuinka paljon kun en ikinä ole takavetoisten kanssa askarrellut.
Sitten joudut luonnollisesti taiteilemaan pakosarjan ja kikkailemaan termarin letkulähdön kanssa, se kun heilahtaa melko taakse ja lähtö osoittaa väärään suuntaan....
 
hmmmm.... sopiikohan toi imusarja mikä on tupla solexeille (1600grs mallista) tohon 4g37 koneen kylkeen? kun satuis olemaan myös sellanen tossa hyllyssä kaasareiden&ilman putsarin kanssa... ;D
 
ei sovi ilman välilaippaa. 4g37 koneissa on ns. FWD kansi (tietenkin, kun se on etuvetoisesta), jossa vesikanavien järjestys on erilainen kuin ns. RWD kannessa. GSR:ssä on puolestaan, tietenkin, ollut RWD kansi....
 
Pari sataa?!?!?!? Jeeees-us mikä löytö!!!

Mikähän mos(k)a mulla on nokalla, jos se ei ole 4G15? En kyllä ole vielä löytänyt mitään kilpeä jossa asiasta mainittaisiin suuntaan jos toiseen. Ehkä kannen kyljessä sitten...

ps. eikun onkos se sittenkin 4G12? (1.4l)

pps. ja jos meinaat pistää ton talven tuhottavaks, on parempi että myyt sen mulle kesäautoks!! :p
 
Ei varmaan kukaan maksa niin paljoo et myisin  ;D Oli niin hyvä löytö  8) Paitsi jos saan tilalle jonku muun  ;)
Kai mun pitää ettei vaan jostaki joku ton oma kone niin ei tarvi tehä hirveesti hommia  ::) Näin tommosen turbon eilen haluu kans  :p


No mitä tarjotaan ;D
 
Voisin tarjota omaa lanccuani päikseen. Sitä on jo valmiiksi pohja pudonnut. Ei tarvitse suolalla syövyttää. ;D
 
Laita siihen turbokone. Ei se muuten mihinkään liiku ja turbostakin saa kutitella vähän lisää tehoa että vanhus vetreytyy... Tosin kaikki muukin tekniikka menee samalla vaihtoon ja koria pitää modifioida muutamasta paikasta.
 
ast sanoi
Laita siihen turbokone. Ei se muuten mihinkään liiku ja turbostakin saa kutitella vähän lisää tehoa että vanhus vetreytyy... Tosin kaikki muukin tekniikka menee samalla vaihtoon ja koria pitää modifioida muutamasta paikasta.

Taitaa mun kohdalla olla kesäautos :eek: sen verran projektia että joo taitaa jäädä tuon auton turbottaminen ;D ;D
 
Noni alkaa pian jo talvi olla takana ja toi auto kyl todellakin kaipaisi toista konetta...toi ei tahdo enää oikein toimaa ;D Joten kysytään nyt viel jos jollakin olis kone joka käy tohon laatikkoon?? ???
 
Jeps pian olis tarkotus laittaa toi myyntiin...tekniikassa ei kyllä ole enää kehumista mutta pitää nyt kattella jos sen joku vaikka haluis ostaa :)
 
Vs: Mikä kone seuraavaksi (Lancer)??

Niko Päivinen sanoi
realistisin: 1,6 4G32 tai 1,8 4G37. Tosin silloinkin joutuu miettimään levyjarruja taakse, koska GSR:ssäkin on sellaiset....

Täällä on kanssa harkinnassa tuo moottorin vaihto tehokkaampaan, ei sillä etteikö tuo olisi talvella kiva ajettava, mutta kesä kun nyt on tulossa, niin vedot kyllä loppuvat kesken...
ja toi mun autohan on tuo Lancer A172A 1.4l eli siellä on se 4G12 mylly?

Mitenkäs tommonkien levyjarrujen vaihto tuonne rumpujen tilalle onnistuu? tai onnistuuhan se, mutta sopiiko jostain uudemman mitsun levyt sinne ihan heittämällä?
 
Vs: Mikä kone seuraavaksi (Lancer)??

OT:

Sulla on liian uus auto. Kannattais olla vanhempi niin ei tarveis vaihtaa levyjä taakke.
Tosin silloin kyl pitäis dynotella pienempi teholukema katsaria varten.
 
Vs: Mikä kone seuraavaksi (Lancer)??

Jep menee OT anteeks siitä.

taitaa mennä toi jarrujenpäivittäminen jo niin kauheeksi säädöksi, että parempi jos ne unohtais, samalla tuon koneen vaihdonkin :-\
jos vain keskittyis herättelemään niitä menetettyjä hevosia eloon, pienillä virityksillä ::)
haulla kaiken näköstä varmaan löytyykin, mut mut vinkkejä kaivataan..
 
Vs: Mikä kone seuraavaksi (Lancer)??

JiiÄm sanoi
Jep menee OT anteeks siitä.

taitaa mennä toi jarrujenpäivittäminen jo niin kauheeksi säädöksi, että parempi jos ne unohtais, samalla tuon koneen vaihdonkin :-\
jos vain keskittyis herättelemään niitä menetettyjä hevosia eloon, pienillä virityksillä ::)
haulla kaiken näköstä varmaan löytyykin, mut mut vinkkejä kaivataan..

laita 4g37 niin ei huomaa päälisin ;D ( 1.8 kaasari ) esim. e32sta (88-91 galantista)

vanha vastaus mutta:
Niko: kyllä kannet on samanlaiset etuja takavedossa siis vesikanavilta, imusarjassa on vain
etuvedossa otettu toisesta päästä lähtö,
tässä tilanteessa uskoisin että käyttämällä alkuperäsitä imu ja pakosarjaa sais kohtuu helposti
vääntävän koneen tehtyä :peukku
 
Vs: Mikä kone seuraavaksi (Lancer)??

Kuinkas tuo vaihteisto, sun muut heepelit sopivat tuohon 4g37:kaan?
tuskin on ihan bolt-on ???
Koneenkorvat saa kyllä taiteiltua sopiviksi...
 
Vs: Mikä kone seuraavaksi (Lancer)??

Minä olen ainakin saanut sellaisen kuvan että melkein mikä tahansa vaidelaatikko ja kone sopii keskenään poislukien takavetoturbo, jos siis takavedoista puhutaan.
 
Vs: Mikä kone seuraavaksi (Lancer)??

JiiÄm sanoi
Kuinkas tuo vaihteisto, sun muut heepelit sopivat tuohon 4g37:kaan?
tuskin on ihan bolt-on ???
Koneenkorvat saa kyllä taiteiltua sopiviksi...

yllätävän hyvin sopivat ristiin :peukku peruslohkoissa on valmiina oikeestaan kaikki
kiinitys reijät ja laatikko jako pitäs mun tiedon mukaan olla sama.
kannattaa tosin varautua siihen että joutuu vaihtelemaan kiinityksiä ristiin
eli alkuperäisestä korvakkeet, mahdollisesti vauhtipyörä ja kytkin asetelmineen.

e33 galanttiin kun tunki sapporon koneen niin ite kikkailin korvakkeita, vaikka ilman kikkailuja olisi selvinnyt vaihtamalla vesipumpun ja galantin alkuperäiset lohkon ja laatikon kiinikkeet.

osat sopivat silloinkin bolt on mutta aika pala peli että mitä ja mista että sopii reijät kohdakkain.

mutta mahdollista :peukku
 
Vs: Mikä kone seuraavaksi (Lancer)??

Kiitoksii vastauksista, nyt iski ihan järkyttävä autokuume :p
 
Takaisin
Ylös Bottom