Mikä mieltänne painaa ?

Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
Stana... Hajos stigan lumilingosta vetorattaita :( ,traktorin kauha jäi korjaamatta kun ei löytynyt yhtään rälläkän laikkaa :(
No tuli hangattua traktorin lingolla piha... Hyvin meni kolmisen tuntia...
Kun näitä mmc.n postauksia lukee niin ei voi kun ihmetellä kuinka yhdellä miehellä voi olla noin paljon/usein jotain rikki ;D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

varovasti sen lingon kanssa nyt sitte...

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194952361522/artikkeli/mies+jai+jalastaan+jumiin+lumilinkoon+ylojarvella+loukkaantui+vakavasti.html
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Ja heti vittuillaan :D sen verta on järkeä ettei jalkaa tai kättä tunge mihinkään liikkuvaan/käynnissä olevaan :)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
Ja heti vittuillaan :D sen verta on järkeä ettei jalkaa tai kättä tunge mihinkään liikkuvaan/käynnissä olevaan :)
ei ollu vittuilua.
En oo ikänä ymmärtäny (eikä kukaan muukaan tuttavani lähipiiristä) että miksi elämä jäi 13 vuotta sitten 19vuotiaan hyvän kaverin osalta lyhyeksi inhimillisen mokan vuoksi mitä hänen ei ikänä ois uskonu kukaan tekevän maatilan lapsena ja koneiden kanssa ikänsä tekemisisissä olleensa... :-\
Kysees ei ollu linkoturma, mut toi vaan osui silmiin tuossa pari pv sitten aamulehden sivuilta.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Noh mun ei voi käydä kuinkaan... Mulla on niin huono tuuri että mähän kärsin loppuun asti :D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
Noh mun ei voi käydä kuinkaan... Mulla on niin huono tuuri että mähän kärsin loppuun asti :D
Muutama kaveri miettii miten mulla on niin huono tuuri mut kyllä sä voiton viet. Kyllä meille molemmille vielä onni osuu
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Itse olen aina muistanut tämä ravimiehen ohjeen eli ajetaan tämä elämä löysillä ohjilla läpi.Elämä kulkee kuin vuolas virta joskus sattuu vähän kivenmurikkaa eteen ja juoksu hiljenee, mutta vesi kaivaa uuden reitin ja virta jatkaa kulkuaan. Ikää vasta 59v mutta elämänkokemusta aika paljon.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Himpun verran mieltä painavat muut autoilijat. Olin Nurmeksesta Joensuuhun ajelemassa ja päätti muuan mersu-pappa hyökätä (katsomatta?) tielle Kontiolahden kohdilla olevan ST1:n suunnalta. Onneksi ei ollut vastaantulijoiden kaistalla liikennettä sillä hetkellä niin sain väistettyä sinne, eikä myöskään sen paksumpi lumivalli kuin mitä siinä sillä hetkellä oli. Ei nimittäin olisi välttämättä vauhti hidastunut riittävästi ennen mersuun osumista, kun tuossa on kuitenkin 80km/h rajoitus ja ei tosiaan ollut kovin paljon väliä autoilla edes siinä vaiheessa, kun taatto eteen änkesi. Tuossa on siis se paikka: https://goo.gl/maps/7MBOz

Kohtuullisen hyvä näkyvyyskin paikalla on, eikä itselle olisi kyllä tullut mieleen hyökyä tielle sillä hetkellä, vaikka olisi kesäkelitkin, saati sitten näin talviliukkailla.

Virhearvioita sattuu toki jokaiselle (vaikkei saisi), vaan mieltä vähän painaakin se, uskaltaako tuolla liikenteessä kohta luottaa kanssa-autoilijoihin sitä vähääkään mitä nyt, kun rupeaa noita seniorikansalaisia olemaan liikenteessä yhä enemmän.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Just kun pääs treenin makuun, alkoi tottua taas poikamieselämään, työt rullas ja ylipäätään aika helvetin hyvä vuodenalku kehissä, niin eikös harjotusottelussa jalka paskaks ja nyt maataan nilkka 9 ruuvilla ja metallilevyllä korjattuna sohvalla, miettien pitäskö *tana muuttaa mutsille pariks kk kun ei tässä ees vesilasia saa kannettua ku käsissä kepit. Unohtamatta että urheilu täysin stopilla olettaen että jalka edes paranee entiselleen. Ei pääs edes tallille pariin kuukauteen auton alle/sisään eikä kyllä ajaakaan saa vielä pitkään aikaan. Töitä voi tehdä vähän etänä, mutta leipä tulee reissuilla ja niitä ei vaan nyt heitetä.

No, eipähä ota pannuun tuo Galantin myyminen enää niin paljon kun en vois muutenkaan ajaa :peukku
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Ajanpuute..
Tulee kavereiden pommeja saatettua katsastuskuntoon ym niin paljon ettei omaa kultaa kerkeä rassaamaan ollenkaan.. Alapallo pitäis vaihtaa ennenkuin tulen kuuroksi ym pientä kivaa ja vähemmän kivaa. Kai se tästä
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

akio sanoi
Ajanpuute..
Tulee kavereiden pommeja saatettua katsastuskuntoon ym niin paljon ettei omaa kultaa kerkeä rassaamaan ollenkaan..
Kannattaisi ehtiä tai voi olla ettei ole kohta koko kultaa...? :)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Tarkoituksella sanoin vähän tolleen :D autosta nyt kuitenkin puhuin
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

rahastuskameratolpat. :mad: eilen aamulla oli aika extreme keli ja ihan oikeesti kaikki liikennemerkit muutaman sentin räntäkerroksen peittämiä ja täysin lukukelvottomia. enkös sitten puolituntemattomalla tiellä, missä on yleisrajoituksena 80, mutta yhdessä kohdassa 60 km/h pätkä ja kameratolppa, saanut tolpan räpsähtämään. koska en voinut nähdä, että 80 km/h yleisrajoitus muuttuu kuudeksikympiksi.

soittelin sitten huvikseni poliisin liikenneturvakeskukseen, missä nämä sakot käsittääkseni kirjoitetaan, avautuakseni aiheesta (vaikka tiesin, ettei siitä hyötyä ole). sain myöhemmin sähköpostiin vastauksen, mikä oli tullut keskuksen päälliköltä: "korkeimman oikeuden mukaan jokainen kansalainen on velvollinen selvittämään ajamallaan tiellä vallitsevan nopeusrajoituksen. muuten emme voisi talvella lähettää ollenkaan sakkoja, kun nopeusmerkit ovat vähän väliä lumen peitossa." wtf? mistä vitusta sen nopeusrajoituksen selvittää, jos tolppa on lukukelvoton? tai jos joku on sahannut koko rajoitusmerkkitolpan poikki ja vienyt mukanaan? pitääkö myös jokainen pysähtymiskielto- ym. samanmuotoinen merkki selvittää jollakin muulla tavalla, kuin lukemalla? ja "vähän väliä lumen peitossa"? kyllähän se on max. muutama kerta talvessa, kun merkit ovat oikeasti täysin lumen peitossa. luulisi, että tietä kunnossapitävällä taholla olisi myös velvollisuus vastata liikennemerkkien näkyvyydestä.

yksi vaihtoehto on toki ajaa aina maantiellä esim. 60 km/h, jos nopeusrajoitusta ei näe. sehän se liikenneturvallisuutta lisääkin. ::)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

nahkuri sanoi
"korkeimman oikeuden mukaan jokainen kansalainen on velvollinen selvittämään ajamallaan tiellä vallitsevan nopeusrajoituksen. muuten emme voisi talvella lähettää ollenkaan sakkoja, kun nopeusmerkit ovat vähän väliä lumen peitossa."

Näinhän se tosiaan on. Voi äkkiseltään kuulostaa aika haastavalta ja vittumaistahan se on kun jonkun kerran napsahtaa.
Toisaalta jos näin ei olisi, niin voisi aina vedota siihen että liikennemerkki oli lumessa tai kurassa tai.. Eikä kukaan voisi toisin todistaa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MakeM sanoi
Näinhän se tosiaan on. Voi äkkiseltään kuulostaa aika haastavalta ja vittumaistahan se on kun jonkun kerran napsahtaa.
Toisaalta jos näin ei olisi, niin voisi aina vedota siihen että liikennemerkki oli lumessa tai kurassa tai.. Eikä kukaan voisi toisin todistaa.

no joo, mutta jos tienposkessa olisi ollut tutka, olisi poliisisedän/-tädin kanssa voinut yhdessä mennä toteamaan, ettei merkkiä voi lukea. eihän se tolppa toki sitä näe, kuten ei esim. rattijuoppojakaan..

ja eilen tosiaan keli oli sellainen, ettei kyseisellä tiellä (onneksi) tehnyt mieli ajella edes sitä 80 km/h. sen takia tuo vituttaa vielä enemmän, kun todellakin yritti ajaa nätisti ja rauhassa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Päivällä pistin gt6 asennukset latautumaan pleikkarille.Ajattelin että illalla vois testata mitä tuli ostettua.4 tuntia sitten tarkistin tilanteen niin lataus keskeytynyt.Syy:lapset ottanut modeemin töpselin irti seinästä.Ei tartten ottaa ilta skapoja näköjään.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

MakeM sanoi
Näinhän se tosiaan on. Voi äkkiseltään kuulostaa aika haastavalta ja vittumaistahan se on kun jonkun kerran napsahtaa.
Toisaalta jos näin ei olisi, niin voisi aina vedota siihen että liikennemerkki oli lumessa tai kurassa tai.. Eikä kukaan voisi toisin todistaa.

Haluaisin kyllä nähdä tämän korkin päätöksen, en ihan purematta niele väitettä.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

nokonzok sanoi
Haluaisin kyllä nähdä tämän korkin päätöksen, en ihan purematta niele väitettä.

Ei siinä tarvita ku maalaisjärkeä, niin tajuaa että ajajan on selvitettävä vallitseva nopeusrajoitus! :driver

Ja itse asiaan, huomenna alkava TYKS:n reissu jossa aneurysman embolisaatio = aivovaltimopullistuman "tukkiminen" titaanilangalla reisivaltimon kautta...
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kohta kuudetta viikkoa ollut ilman kunnon telkkaria. vanha meni gigantin kautta huoltoon kun siinä oli vajaa neljä vuotta sitten otettu happy care- takuu. oli 3 viikkoa huollossa josta palautui edelleen viallisena. takaisin huoltoon jonne piti mennä jonon ohi eli ei pitänyt kestää kauaa tällä kertaa. viikon päästä kun kyselin laitteen perään, sanottiin että huolto ollut viikon kiinni välipäivien takia. no viime keskiviikkona huoltomies sitten soitti että ei saada korjattua, ja et uusi laite tulee ja gigantti ilmoittaa kun saa hakea uuden tilalle, kunhan vakuutusyhtiö tekee omat päätöksensä. Mitään ei kuulunut pariin päivään, kunnes viime perjantaina soitti nainen ja tarjos uutta vähän isompaa telkkaria tilalle. ( vanha Sony 40" , 1195€ -> uusi philips 47", 779€.) tietenkään ei voinut itse noutaa lähimmästä Gigantista vaan tulee kotiin kannettuna.

Nyt sit maanantai-illasta asti ollut matkahuollon seurantakoodin mukaan lähdössä keskusvarastolta, mutta mihinkään se ei kyllä ole liikkunut kahteen päivää. mun tuurilla se ei ehdi edes perjantaiksi vaan saa ens viikkoon odottaa. se onkin sit 6 viikkoa täynnä 22 tuuman persreikää töllötellen.

Olisin jo viikon katsellut uutta telkkaria jos sen sais hakea itse liikkeestä, mutta kun ei. Ihan tyytyväinen et sain uuden kun vanhassakin oli kaikki "herkut" mutta ei millään malttais enää odotella
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

nokonzok sanoi
Haluaisin kyllä nähdä tämän korkin päätöksen, en ihan purematta niele väitettä.

Sä olet varmaan parempi selaamaan niitä ;)
Yleinen käytäntö tuntuu vaan olevan juuri nahkurin mainitsemalla tavalla.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?


oon tässä nyt muutaman päivän miettinyt asiaa, keksimättä vastausta.. että mistähän kansalaisen tulee itse selvittää se ajamallaan tiellä vallitseva nopeusrajoitus, jos kyltti on hävinnyt tai sitä ei pysty lukemaan? ainakin aikanaan autokoulussa opetettiin, että taajaman ulkopuolella yleisrajoitus on 80 km/h, ellei liikennemerkeillä muuta määrätä. ja monilla teillähän osa risteyksistä on 80 km/h ja osa alennetulla nopeusrajoituksella. ettei siitäkään oikeen voi mitään päätellä. toki ymmärrän sen, että tuohon voisi vedota vaikkapa sahaamalla sen tolpan nurin sen jälkeen, kun on päässyt kuvaan. mutta noin niinku ideana. ???

käsittääkseni ainakin toistaiseksi suomessa saa ajella vapaasti myös tuntemattomilla teillä.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

nahkuri sanoi
oon tässä nyt muutaman päivän miettinyt asiaa, keksimättä vastausta.. että mistähän kansalaisen tulee itse selvittää se ajamallaan tiellä vallitseva nopeusrajoitus, jos kyltti on hävinnyt tai sitä ei pysty lukemaan? ainakin aikanaan autokoulussa opetettiin, että taajaman ulkopuolella yleisrajoitus on 80 km/h, ellei liikennemerkeillä muuta määrätä. ja monilla teillähän osa risteyksistä on 80 km/h ja osa alennetulla nopeusrajoituksella. ettei siitäkään oikeen voi mitään päätellä. toki ymmärrän sen, että tuohon voisi vedota vaikkapa sahaamalla sen tolpan nurin sen jälkeen, kun on päässyt kuvaan. mutta noin niinku ideana. ???

käsittääkseni ainakin toistaiseksi suomessa saa ajella vapaasti myös tuntemattomilla teillä.

Minusta on hieman eri asia, se että liikennemerkki puuttuu, kuin että se on lumenpeitossa. Se että merkki on viety, niin se on helpompi varmentaa kuin että se oli lukukelvoton sillä hetkellä. Voisin veikata että niistä jää jälki johonkin tiehallinnon rekistereihin, vaikka se olisi ehditty uusia. Ja ei, en kehoita ketään varastamaan niitä liikennemerkkejä jos on ensin ajanut kameratolppaan.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Wlooffy sanoi
Minusta on hieman eri asia, se että liikennemerkki puuttuu, kuin että se on lumenpeitossa. Se että merkki on viety, niin se on helpompi varmentaa kuin että se oli lukukelvoton sillä hetkellä. Voisin veikata että niistä jää jälki johonkin tiehallinnon rekistereihin, vaikka se olisi ehditty uusia. Ja ei, en kehoita ketään varastamaan niitä liikennemerkkejä jos on ensin ajanut kameratolppaan.

aivan totta, enkä nyt edes yritä väittää, etten itse olisi ansainnut luultavasti pian postilaatikosta löytyvää sakkoa. olisihan auton voinut pysäyttää ja käydä putsaamassa merkin lumesta. tai ajaa vaihtoehtoisesti varmuuden vuoksi tarpeeksi hiljaa.. mutta ihan ideana mielestäni tuo "kansalaisen tulee itse selvittää ajamallaan tiellä vallitseva nopeusrajoitus" on vähän absurdi ajatus, jos sitä rajoitusta ei pysty näkemään / yleisrajoitus ei ole voimassa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mieltä painaa erilaiset mielihalut. Ehkä oon lyöny pääni tms.. Pitäis saada ahdettu miata ja joku vanha jenkki pickup detroit dieselillä. ::)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

tommyz sanoi
Mieltä painaa erilaiset mielihalut. Ehkä oon lyöny pääni tms.. Pitäis saada ahdettu miata ja joku vanha jenkki pickup detroit dieselillä. ::)

Teeppäs nyt yks projekti nyt ensin loppuun ja unoha tuommoset haihattelut.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Emäntä järjestäny taas mun tavaroita. Jouduin käyttämään akkojen deodoranttia.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Basbarduu sanoi
Emäntä järjestäny taas mun tavaroita. Jouduin käyttämään akkojen deodoranttia.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mutta eikö se ole mukava tuoksua vaimolle?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Basbarduu sanoi
Emäntä järjestäny taas mun tavaroita. Jouduin käyttämään akkojen deodoranttia.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oisit Pauliina mielummin menny miehekkäästi ilman dödöä ;D
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kirppu1990 sanoi
Mutta eikö se ole mukava tuoksua vaimolle?

No joo. Tuo koiran roikalekin levittelee nuita pallojaan hengenvaarallisesti jokapuolelle.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Basbarduu sanoi
No joo. Tuo koiran roikalekin levittelee nuita pallojaan hengenvaarallisesti jokapuolelle.

Hmmm... kaapinmääräysvaltai siis siirtynyt.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Kyllä per@&&&@ ku ahdistaa tuo L200 kokoaminen :( nyt kun pitää pakosarja, downpipe ja lämppäri putki niin totta helvetissä jäähdyttimen ylävesiputki oli murtunut niin nyt sylki siitä nesteet ulos... :( ja pieni pelko että kansi vois olla halki... Ei kyllä yhtään huvittaisi purkaa taas ja vaihtaa kantta... Tuota konetta mä en ole avannut....
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
Kyllä per@&&&@ ku ahdistaa tuo L200 kokoaminen :( nyt kun pitää pakosarja, downpipe ja lämppäri putki niin totta helvetissä jäähdyttimen ylävesiputki oli murtunut niin nyt sylki siitä nesteet ulos... :( ja pieni pelko että kansi vois olla halki... Ei kyllä yhtään huvittaisi purkaa taas ja vaihtaa kantta... Tuota konetta mä en ole avannut....
Mä voin antaa sulle vanhoja vaatteita vaihdossa...
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Noh nyt on taas nipussa mutta katsastus ei onnistu huomenna, ei ole jarruja :( poljin menee pohjaan ekalla, tokalla ottaa normaalisti.... Sitten tuo Passatin alipaine pumppu on tuotoltaan vähän pieni, pumppaa vähän enempi niin syttyy merkkivalo (alipaine vähissä) :(
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mr mmc sanoi
Noh nyt on taas nipussa mutta katsastus ei onnistu huomenna, ei ole jarruja :( poljin menee pohjaan ekalla, tokalla ottaa normaalisti.... Sitten tuo Passatin alipaine pumppu on tuotoltaan vähän pieni, pumppaa vähän enempi niin syttyy merkkivalo (alipaine vähissä) :(

Voisiko olla ihan vaan takajarrujen kehinnässä vika, jos poljin ottaa vasta toisella?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

nostokurki sanoi
Voisiko olla ihan vaan takajarrujen kehinnässä vika, jos poljin ottaa vasta toisella?
Kuulostaisi järkevälle.
Eikös polkimen pitäisi olla kova jos alipaine olisi vähissä/puuttuisi?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Pähkinänkuoressa:

Reippaasti alle vuoden vanhan luurin (xperia z2) näyttöön ilmesty joku puolikuun mallinen keltanen täplä :seina Takuuhommat ei kyllä huvittais hevohelvettiäkään (varsinkin kun takuuhuollot pääosin hoitava pulju on ehkä paskin mahdollinen)..

Tää perkeleen homekämppä Espoossa.. Saa nukuttuakaan enää kun allergia/astma oireet on niin pahat ja uutta kämppäähän ei saa mistään. Hienoo mennä haastatteluihin kun luomet turvoksissa ku olisit turpaas ottanu ja silmät punaset ku pilvipäällä.

Mitään järkevän hintasta käyttökiulua ei löydy sitte mistään..
 
Mikä mieltänne painaa ?

nostokurki sanoi
Voisiko olla ihan vaan takajarrujen kehinnässä vika, jos poljin ottaa vasta toisella?

Pitää avata, en ole koskenut takajarruihin kuin vaihtanut rikkonaisen putken ja etusatulan,
Alipaine riittää nyt 7-8pumppaukseen ennekuin sytyttää vähäisen alipaineen merkkivalon (nopea pumppaus)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

miikka sanoi
Anteeksi, mitä tuo sana tarkoittaa?

Jahvetti sanoi
Kasauksessa ja toiminnassa...

Eipäs kun siinä automaattisäädössä, joka pitää kenkiä pikkuisen irti jarrurummusta mutta ei silti päästä niitä vetäytymään kokonaan takaisin = kehintä.

Höpsö, tiedät kyllä mitä tarkoitan, kunhan saivartelet :-*
 
Takaisin
Ylös Bottom