Mikä on CHAdeMO laturi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pertti.O
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pertti.O

Member
Taas pitää kääntyä kokeneempien ja viisaampien puoleen
Kyseessä ym 20 outlander ja sen lataukseen liittyvään juttuun.

Olen ladannut autoa kotilaturilla ja sehän laitetaan siihen vasemmanpuoleiseen pistokkeeseen autossa. En ymmärrä mitä ne type 1 ja 2 laturit on enkä ymmärrä niistä kilowateistakaan juuri mitään mutta se mikä kiinnostaa on se oikeanpuoleinen pistoke autossa. Onko se joku pikalataus pistoke johon käy joku CHAdeMO kaapeli?

Olen yrittänyt hakea täältä ja joka paikasta tietoa mutta en oo löytänyt.

Onko olemassa joku adapteri siihen pistokkeeseen ja jos on saako/voiko/kannattaako laittaa semmoinen?

Tässä syksyn aikana on reissuja tiedossa ja olis mukava huoltoasemalla saada äkkiä akkuihin virtaa.
Ja onko huoltoasemilla yleensä valmiina niissä latausasemissa ko kaapelia?

Auto on ollut minulla vasta reilun 5 kk ja moni asia on vielä hieman epäselvää

Voisko joku antaa vastauksia näihin?

Kiitoksia jo etukäteen!!

Type1 löytyy kaikista nykyisistä Outlander -malleista, Eclipse Cross Ohevissä EU-standardin mukaisesti nykyään jo Type2, kuten siis muissakin uudemmissa autoissa.

Chademo on juurikin pikalataukselle, ja sillä lataaminen onnistuu latauspisteestä jossa sellainen pää löytyy, esim. Monelta Lidlin latauspisteeltä löytyy Chademo, se on latausyksikössä oleva kiinteä kaapeli. Chademo on pistokkeena poistuva malli joten ne alkaa vähenemään ja niitä huolletaan nykyään entistä vähemmän.
Jossain maailmalla voi olla jotain adaptereita joilla saa latauspään vaihdettua Chademoksi, mutta semmoista tuskin kannattaa käyttää. Chademolla lataamalla akun saa 80% varaukseen noin 20-35min ajassa.

Okei kiitoksia tästä. Vielä kysyisin että onko netissä missään karttaa/luetteloa missä löytyisi tämmöinen Chademo kaapeli?

ChargeFinder sovellus on myös erinomainen apu laturien etsintään.

Takaisin
Ylös Bottom