Minkälaisia kokemuksia Peugeot 306 1,9td

simppu

Dark beast....
Liittynyt
29 Kesäkuu 2008
Sijainti
Orivesi
Vähän huono täälä mitsu ihmisiltä kysyy mut ajattelin kumminki.. ???
Eli minkälaisia kokemuksiä on pösön 306 td:stä?
Tuo kulutus n 5,5l sadalta varmaan pitää aikalailla kutinsa.. :)
Mutta lähinnä kiinnostais tietää että kuinka pitkään tuollanen pösön diisseli kestää..
Isällä on -03 boxeri jo ollu n.4v ja autoon on huoltoineen menny varmaan toiseen kertaa osto hinta huoltoineen yms...
Niin mietin vaa et jos on samanlaisia oireita.. kuten suuttimet pari kertaa haljennu ja korkee paine pumppu myös 2 kertaa uusittu
ja pallo nivel pitää kamalaa ääntä.. uusittu pari kertaa.. yms pientä.. ajettu n 300tkm :p

Ite ajattelin jotai 306 millä olis ajettu ainaki alle 200tkm mut nettiaatossa on yks about 165tkm
niin mietin että jos hankkis uuden taloudellisemman käyttiksen kun paljon ajavana olis toi diisseli fiksumpi
kun toi bensa focus... ::)
 
Vs: Minkälaisia kokemuksia Peugeot 306 1,9td

No et prkl mene ostaan mitään patonkia,jos sen teet niin seuraavassa manse-miitissä murjon sellasesta pellit vinkkupullolla!



..ja jos jotain asiallista kommenttia haluat,niin "työnäkökulmastani" en suosittele,eivät ole sen kestävämpiä kuin ennenkään.

Kannattaa ennemmin kattella vaikka VW:n tuotteita,jos ei kerran mitsu suunnitelmiin istu.
 
Vs: Minkälaisia kokemuksia Peugeot 306 1,9td

Istuu kyllä mitsukin suunnitelmiin mutta nyt vaan tollanen patonki silmiin pisti kun jonkilaista riisseli vehjettä pitäs hommata ainakin väliaikaseks menokiks... :-\

Niin ja fordin tilalle tuo tulis joten ei mitsut vähenis silti yhtä... ;D ;D

Oon kyllä noita VAG vehkeitäki miettiny, mutta saa nähä mihin päädyn..

Ei tommonen kaks paikkanen ahdettu olis kyllä paha mikä sullakin on... ;D ;D ;D
Mutta ei nettiauton perusteella ollut yhtään alle 2000€ alle 200tkm diisseli mitsua...
 
Vs: Minkälaisia kokemuksia Peugeot 306 1,9td

Kaverillani on tuommoinen, oisko -96-97 mallia, ostanut uutena. Ajanut n. 500 000 km. Kuluvia osia mennyt, mm. niveliä, hehkutulppia, jakopään osia, jarruosia, apulaitehihnankiristin pari kertaa, laturi vaihdettu, taka-akselin kynkän laakerit kuluu, joskus joutuu poikkipalkinkin vaihtamaan. Mm. pakoputki, iskarit ja kytkin on alkuperäisiä. Moottori ja vaihteisto pelannut ok. Ajettuihin kilometreihin nähden kyseinen yksilö ollut varmasti hintansa väärti.
 
Vs: Minkälaisia kokemuksia Peugeot 306 1,9td

Appiukolla on tuollainen -98, 1.9d. Sanoi että viimmeinen ranskalainen hänellä. Alle 300tkm:ssä kiertokanki tuli kupeesta ulos kun laakeripukki irtosi toisen pultin irrottua.
Appiukolla oli pösöä edeltävä auto 242:n volvo -88, joka kesti melkein 700tkm. Diisseli sekin.
Appiukko asustelee Turussa, ilpoisissa ja en nyt muista että missä korjautti pösön. Puolimoottori töineen maksoi noin kaksi tonnia. Pitääpäs kysyä ensi kerralla kun näkee että mikä oli liike joka korjasi.
 
Vs: Minkälaisia kokemuksia Peugeot 306 1,9td

Noni.. Kuullu jo sen verran paljon pahaa tuosta patongista verrattuna hyvään että en taida hommatakkaa... :-\
No joku pieni ruokanen diisseli edelleen metsästyksessä... Enkä nyt kuitenkaan kokonaa pois pösöö sulje... :)
 
Vs: Minkälaisia kokemuksia Peugeot 306 1,9td

No itse en ole noiden patonkivaunujen ystävä, mutta sanotaan nyt kuitenkin rehellisyyden nimissä, että työkaverin vm. 00 406 HDi koneella oleva pösö toimi yllättävän hyvin. Osti sen 170 tkm ajettuna ja ajoi itse siihen 400 tkm mittariin. Sitten vaihtoi kun alkoi ilmetä vuotoa ruiskusuuttimissa ja jotain muutakin tais tulla ja laski että kalliiksi menee. Sitä ennen ei ollut tehny muuta remppaa kuin koiranluut, raidetangonpäät, iskarit ja 2 kpl pyöränlaakereita vaihtanut. Minusta vähän tuntuu, että noissa patonkimaan kulkineissa on japseja enemmän tuurinkauppaa minkälaisen kulkineen saa jos käytettynä laittaa.
 
Vs: Minkälaisia kokemuksia Peugeot 306 1,9td

MitsuMi sanoi
No itse en ole noiden patonkivaunujen ystävä, mutta sanotaan nyt kuitenkin rehellisyyden nimissä, että työkaverin vm. 00 406 HDi koneella oleva pösö toimi yllättävän hyvin. Osti sen 170 tkm ajettuna ja ajoi itse siihen 400 tkm mittariin. Sitten vaihtoi kun alkoi ilmetä vuotoa ruiskusuuttimissa ja jotain muutakin tais tulla ja laski että kalliiksi menee. Sitä ennen ei ollut tehny muuta remppaa kuin koiranluut, raidetangonpäät, iskarit ja 2 kpl pyöränlaakereita vaihtanut. Minusta vähän tuntuu, että noissa patonkimaan kulkineissa on japseja enemmän tuurinkauppaa minkälaisen kulkineen saa jos käytettynä laittaa.
Kaksi sitikkaa omistaneena voin sanoa että siellä päin tehdään maanantaisin ne hyvät autot ja loppuviikko sutta.
Mulle on onneks osunut noita maanantaikappaleita.
 
Takaisin
Ylös Bottom