Mistä ns.esikatteja?

blobjob

New Member
Liittynyt
4 Maaliskuu 2003
Sijainti
Espoo
Missä mitsun malleissa on ns.esikatteja eli katteja, jotka pienempiä versioita katalysaattorista ja sijaitsevat ennen varsinaista katalysaattoria? Nissan on s14a:ssa tällaisia, mutta onko mitsuissa tällaisia?
 
Ellen ihan väärin muista niin Starionissani oli sellainen
alkuperäisenä,nythän putkisto on kokonaisuudessaan
"museoitu hyllyyn" tehokkaamman putkiston tieltä... ;)
Pitää yrittää muistaa tarkistaa oliko asia noin...
 
Kun olet kovasti miettimässä päästöjen alennus keinoja siihen tuontievoos niin etkö voisi esim laittaa aftermarket catin suoraan downpipeen tms ?
 
Tepi sanoi
Kun olet kovasti miettimässä päästöjen alennus keinoja siihen tuontievoos niin etkö voisi esim laittaa aftermarket catin suoraan downpipeen tms ?

Onhan tuokin vaihtoehto. Itse ajattelin että yksi esikatti downpipen jälkeen ja sitten pääkatti. Tai mahdollisesti kaksi tuollaista. Onko turhaa tehdä näin järeät kattisysteemit? Mahtuuko tuollainen aftermarket cat heti downpipen jälkeen?
 
Kysymys vain, jos mietit päästötarkastusta, niin miksi ko. viritykset ?
Olen puhunut testilaitosten kanssa puhelimitse, ja yhtään Japanilaista autoa ei vielä ole hylätty/uusintatestattu päästöjen vuoksi. Jenkit on asia erikseen. Ainut seikka mikä tulee ottaa huomioon on se, että tekee melumittauksen ensiksi. Mikäli tekee päästön ensin ja siitä menee läpi, mutta melusta ei (syy esim pakoputkiston liiallinen melu) ja joutuu tekemään putkistoon muutoksia, niin päästötesti on uusittava senvuoksi mikäli putkistoa vaihdetaan.
 
Harri K sanoi
Kysymys vain, jos mietit päästötarkastusta, niin miksi ko. viritykset ?
Olen puhunut testilaitosten kanssa puhelimitse, ja yhtään Japanilaista autoa ei vielä ole hylätty/uusintatestattu päästöjen vuoksi. Jenkit on asia erikseen. Ainut seikka mikä tulee ottaa huomioon on se, että tekee melumittauksen ensiksi. Mikäli tekee päästön ensin ja siitä menee läpi, mutta melusta ei (syy esim pakoputkiston liiallinen melu) ja joutuu tekemään putkistoon muutoksia, niin päästötesti on uusittava senvuoksi mikäli putkistoa vaihdetaan.

Mitä olen kuullut, niin ainakin yhteen kolmesta rekisterissä olevasta skyllestä tehtiin erikoisputkisto päästömittauksen ajaksi. Kaksi s14a esikattia ja vanha pääkatti. Silloin meni vaivoin päästöistä läpi(1.yritys epäonnistui ja toinen onnistui(molemmat yritykset tehtiin samalla kertaa)). Nyt kylläkin on paljastunut että autossa oli kevyt viritys testissä ollessaan.
 
Niimpä. Puhuin "vakioista". Ja kun käyttää jossain normaalissa pakokaasutestissä ensin, ja testailee eri kierrosluvuilla, niin ehjän Japanilaisen pitäis kyllä näyttää hyviä arvoja.
ja jos tarvis tulee ni laittaa peräkkäi pyöreitä:
http://www.a-alt-avgassystem.fi/katalysaattorit/katalysaattorit.htm
 
Mulla katsastusmies joutui kaasuttelemaan noin 5 min mun jenkeistä tuotua EVO8:aa ennenkuin se meni läpi pakokaasutestistä (alussa oli arvot reilusti koholla). Sitten se alitti päästöt kirkkaasti. Jenkkimallisessa EVOssa on vain 1 katti. Se on sellainen metallikennostoinen eli hyvin virtaava. Mun EVOon se oli tosin vaihdettu hieman avarampaan, mutta kuten sanottu, läpi meni.
 
Takaisin
Ylös Bottom