mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa?

kallekoo

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Tallissa olisi kattotelineen putkeen kiinnitettyinä neljä työvaloa, jotka ajattelin laittaa katon takareunaan korvaamaan todella onnettomia peruutusvaloja.

Ajatus olisi se että kattoon, siihen heti oven yläpuolelle tekisin jotkut läpiviennit johdoille, eli siis 2+2 valoa, jotta johdotus olisi helpompi.
Toki voisi ajatella kytkevänsä kaikki neljä silleen lampusta aina toiseen haaroittamalla, niin viimeisestä valosta tulisi vaan kaksi johtoa pihalle, selviäisin yhdellä liittimellä.

Mutta kysyisin siis muilta miten olette omianne kytkeneet/johdottaneet?
Mulla ehdoton vaatimus on että ne saa kesäksi ja katsastuksen ajaksi pois, eli siksi etsiskelen jotain oikeasti hyvää liitintä tuohon tarkoitukseen.

Vinkkejä?
 
Vs: mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa?

http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Valot/
Tuollaisella motonetin veneosastolta löytyneellä liittimellä on menty. Nyt tuo valoteline elää muutoksen aikaa ja uusi teline on valmiina. Kunhan vaan vielä johdottaa sen.
Entisellä liittimellä kylläkin meinaan vielä mennä vaikka se ei ehkä aivan paras mahdollinen olekkaan.
 
Vs: mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa?

Siis just kun mun ajatuksista!

Mites, sulla on neljä valoa, ja liitin on nelinapainen, onko virrat kytketty tuohon liittimeen ja maa sitten johonkin, mihin?
Mahtaako toimia jos ne maadottaa suoraan siihen oman kiinnityspultin alle, vai pitääkö olla jossain korissa asti maissa?
 
Vs: mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa?

mulla on L200 katolla (vanhassa antenin reijässä) vetokoukun pistoke, siihen olis tarkoitus mun kytkeä valot.
 
Vs: mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa?

kallekoo sanoi
Siis just kun mun ajatuksista!

Mites, sulla on neljä valoa, ja liitin on nelinapainen, onko virrat kytketty tuohon liittimeen ja maa sitten johonkin, mihin?
Mahtaako toimia jos ne maadottaa suoraan siihen oman kiinnityspultin alle, vai pitääkö olla jossain korissa asti maissa?
Aikaisemmin oli 1 miinus ja 2 plussaa.. sivuvalot ja takavalot.
Nyt kytkin 4 plussaa tulemaan katolle uudelle "safaritelineelle" mihin nyt tulee ainakin taka ja sivuvalot. Mahdollisesti myös etuvalot ja majakka? tai jotain.

Kattohäkkyrän maadoituksen meinasin varmistaa hitsaamalla pultin takanurkalle koriin tuon sähköpistokkeen luokse mihin maadoitan telineen piuhan pätkällä...

Yksi ajatus oli myös, mutta se ei ole vielä toteutunut. Jostain kun löytäisi riittävän topakan hyvin suojatun liittimen 8-10mm2 piuhalle niin vetäisin sillä virrat katolle. Sit laittaisin kattotelineeseen releboxin ja ohjailisi releitä nuilla ohuilla piuhoilla....
Vaan kaikki aikanaan kunhan sopivat palikat sattuu kohdille.

ps. Juuri tulleessa Bilteman luettelossa näkyi olevan sama liitin... Bilteman numero 25-357
 
Vs: mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa?

http://kuski73.kuvat.fi/kuvat/koeajo/Katjan+puhelin+226.jpg Mulla on tollain kiinteenä. Eikä toi katsuri oo mitään sanona .
 
Vs: mites porukka on johdottanut työvalot/kattovalonsa?

muutenhan toi olis kaikein helpoin tapa, mutta kun en millään viitsisi alkaa tien päällä selittää miksi on kiinteä asennus.
Maaturissahan ei saa olla työvaloja, jotenka poliisisedällä on oikeus tien päällä ne vaatia poistettaviksi.

Jos taas on kattokiskossa kiinni pistokkeella niin voi sanoa että tulinpa just mettäreissulta ja kas ne unohtui irrottaa, ja ottaa pistoke irti ja heittää valot auton kyytiin. Näin säästyy selvää rahaa. Plus että mä haluan ne kesäksi pois kun ei tarvetta ole.
 
Takaisin
Ylös Bottom