Mitsu l200 vetotavanvalinta ja viive.

Rasanmi

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2023
Onkohan ihan normaalia tuommoinen jopa 1min viive kun kiertokytkimestä vaihtaa vetotapaa?vilkuttelee valoa vain mutta vaihtaa kyllä lopulta,yleensä ehkä 10-20s ottaa aikaa.vm -16 ja at jos sillä merkitystä on.
 
Vastaampa vaikka viesti on aika vanha. Omassa vm-16 automaatti l200 jos vaihtaa ainakin vauhdissa takavedolta nelivedolle täytyy auton ns. rullata vapaasti niin vaihtaa nopeaan. Jos koittaa vaihtaa vaikka jossain ylämäessä kun joutuu ns. vedättämään ei vaihda ennenkuin kaasua höllää ja antaa auton rullata hetken
 
Vastaampa vaikka viesti on aika vanha. Omassa vm-16 automaatti l200 jos vaihtaa ainakin vauhdissa takavedolta nelivedolle täytyy auton ns. rullata vapaasti niin vaihtaa nopeaan. Jos koittaa vaihtaa vaikka jossain ylämäessä kun joutuu ns. vedättämään ei vaihda ennenkuin kaasua höllää ja antaa auton rullata hetken
Samat havainnot,auto oli mulle uusi tuttavuus kun aiheesta kyselin.Mitenkä muuten on toiminut?
 
Samat havainnot,auto oli mulle uusi tuttavuus kun aiheesta kyselin.Mitenkä muuten on toiminut?
Olen ollut tyytyväinen eikä mitään isompaa remonttia ole ollut. Jotain pientä kuluvaa osaa joutunu vaihtamaan. Jarrupaloja, jarrurumpua ja kenkää sekä kardaanin ristikko taakse. Auto on ruotsintuonti auto mutta huollettu ruotsin puolella mitsun huolto-ohjelman mukaan 200 000 kilometriin asti jonka jälkeen tuli suomeen ja minulle. Auton mittarissa taitaa olla jotain 240 000 tällä hetkellä ja ollu miulla reilu 3 vuotta
 
Tuo viive on ihan ominaisuus, mutta viiveen pituuteen voi vaikuttaa. Ajaessa, kun heität esimerkiksi 2 vedolta 4 vedolle tai toisinpäin, niin älä pidä vejätystä päällä , niin vaihtaa nopeammin eli suomeksi sanottuna nosta hieman jalkaa kaasulta siten, että ei ole voimakasta moottorijarrua eikä vetoa. Automaatissa näyttää riittävän, kun nostaa jalan kaasulta. Jos olet paikalla, niin laittaa vapaalle vaihteen, niin menee kohtuu helposti päälle ja jos ei heti mene, niin pikkuinen nytkäytys ja vapaalle uudestaan niin yleensä menee sen jälkeen. Automatiikka katsoo sopivan hetken milloin voi vaihtaa vetotapaa särkemättä autoa.
 
Tuo viive on ihan ominaisuus, mutta viiveen pituuteen voi vaikuttaa. Ajaessa, kun heität esimerkiksi 2 vedolta 4 vedolle tai toisinpäin, niin älä pidä vejätystä päällä , niin vaihtaa nopeammin eli suomeksi sanottuna nosta hieman jalkaa kaasulta siten, että ei ole voimakasta moottorijarrua eikä vetoa. Automaatissa näyttää riittävän, kun nostaa jalan kaasulta. Jos olet paikalla, niin laittaa vapaalle vaihteen, niin menee kohtuu helposti päälle ja jos ei heti mene, niin pikkuinen nytkäytys ja vapaalle uudestaan niin yleensä menee sen jälkeen. Automatiikka katsoo sopivan hetken milloin voi vaihtaa vetotapaa särkemättä
 
Takaisin
Ylös Bottom