Mitsu vetäytyy rallin mm-sarjasta

blobjob

New Member
Liittynyt
4 Maaliskuu 2003
Sijainti
Espoo
Mitsubishi vetäytyy rallin mm-sarjasta. Tallin piti osallistua 16 kisaan. Tämän jälkeen ei tehdastalleja ei jää jäljelle kuin subaru ja ford. Köyhältä näyttää tuleva sarja. Mitäköhän tämä tekee mm-sarjalle? Helpotetaanko yksitystallien tuloa mm-sarjaan?

linkki uutiseen
 
itse en ainakaan yhtään ihmettele mitsun vetäytymistä, onhan toi aika kallista touhua. ja onko toi nyt ollu niin "kannattavaa" !:) enkä viittaa ny menestykseen vaan yleensä kannattavaa..
 
Joopa joo...
Sketsi toi alkaa olla koko mm-sarja. Toisaalta toi oli vähä odotettavissakin, alkaahan -07 täysin uusi "talvi"sarja missä noikin pelit on sit jo museokamaa.
-A
 
Joo taitaapi meidänkin perheen joka syksyinen perinnematka jäädä väliin ensi vuonna :(
 
Kyllä NRF ei saa jäädä väliin tuon takia, sehän on vuoden kohokohta. :)

Ja onhan mukana lukuisa määrä "yksityisiä" kuskeja, eli ajajia kyllä riittää vaikka talleja ei.
 
Kyllä Ouninpohja kutsuu ensi vuonnakin, vaikka sekään ei ole enää entisensä. Ja kyllähän Mitsu takaisin tulee, kun saa vain raha asiansa kuntoon. Eikös se ollut vuosi 2008 kun niiden pitäisi palata sarjaa.
 
Heartbreaked™ sanoi
No, ei se ole viime aikoina oiken mitenkään pärjännyt että sama vaikka lopettaakin.
Joopa joo, pitäis varmaan ymmärtää rallin maailmasta jotain ennenku tällasia päästelee ::)


Mitä tohon mun edelliseen tulee, niin kunhan herneet on puhallettu klyyvarista, niin eiköhän Grandiksen nokka osoita taas J:kylään päin :peukku
 
JaniT:n kanssa samoilla linjoilla!

Tuleehan tuosta MM-sarjasta aika erikoinen WRC-vehkeiden osalta, mutta kyllä sitä muitakin luokkia on kiva katella Jyväskylässä. Ja onhan niitä mitsuja sentään ännäläisissä!  :peukku
 
Kyllä itsellä olis kanssa tarkoitus mennä katsoon Jyväskylään rallia ensivuonna :)

Vissiin kaverin Hondan kisatiimin vaatteissa ;D
 
Heartbreaked™ sanoi
No, ei se ole viime aikoina oiken mitenkään pärjännyt että sama vaikka lopettaakin.

Mitsuhan rupes loppukaudesta oleen todella lähellä kärkeä!


Jos positiivisesti ajattelee ensikautta, niin puolet tallikuskeista on suomalaisia! ;D:peukku
 
Heartbreaked™ sanoi
No, ei se ole viime aikoina oiken mitenkään pärjännyt että sama vaikka lopettaakin.

Niin ja muistetaan vielä se että mitsu ajoi koko kauden ilman elektronisia lukkoja, jotka siis jatkossa ovat kiellettyjä ja antoi näin ollen tasoitusta muille. Kyllä kannattaisi heartbreaked:n ensiksi tutustua rallin maailmaan ennen kuin laukoo tällaisia mielipiteitä. Ja kyllä herneet ovat todella syvällä sieraimista.

p.s mikä positiivista kuitenkin, niin mitsu miettii paluuta muistaakseni 2007 tai 2008.
 
Joo mun käsitys on kyllä et ne on mukana heti 2007 toukokuussa alkavalla kaudella?
Samoiten saattaa olla jokunen muukin talli silloin liikenteessä :driver
 
Vanhana ralli miehenä sanoisin että viime vuosina esim. Jyväskylässä valitaan yhä nopeampia erikoiskokeita Haverin EK:lla mitataan irto sepelillä jopa yli 220km/h nopeutta.
Siitä on järki kaukana. :driver Auton välityksillä pitää saada vauhti max:180. Hitaammat EK:t... Muuten laji joutaa kuolla...

"ISÄ"
 
Syyt eivät ole pelkästään taloudelliset. Toki sekään tilanne ei ole täysi 10, mutta mitsu ei halua enää satsata vanhan malliseen Lanceriin, vaan palaa leikkiin mukaan uudella mallilla, joka tulee luultavasti olemaan jotain Evo X:n ja Sportbackin tapaista.

Lopullisia syitä vetäytymiseen on vaikea tietää, mutta uskoisin sen johtuvan markkinatilanteista ja siitä, että yhtymän taloudesta vastannut johto ei voinut enää myöntää rahaa MM-rallibudjettiin tälle automallille. Markkinasyistä tehdas palaa ehkä vuonna 2008 toisella automallilla, Rovanperä arvelee.

Että näin. Mutta ehkäpä Rovis ja Galli löytyvät silti Ruotsin rallin lähtöluettelosta autoina Lancer WRC 06, ilmoittajana Ralliart Italy kenties ? ;D
 
Noh, rallimaailmasta en kyllä ole perillä juuri ollenkaan. Rallimenestys ei kyllä ole ollut viime vuosina suotuisaa, oli syy mikä tahansa.

Taloudellisia ongelmia varmasti on ja vanha auto, joka toivottavasti tehdään nyt tämän tauon aikana kokonaan uusiksi.
 
Onhan se paskaa kun kaikki lopettaa ton rallin ajon. Mitsu oli kyllä tällä kaudella aika vaisu mutta kuten blobbari sanoi että Mitsu ajoi ilman elektronisia lukkoja. Toivotaan että seuraava Mitsu olisi ralliteiden ehdoton valtias :peukku OT:Mitenkäs tuo
EVO IX eroaa tuosta EVO VIII:stä,kun kaveri sanoin nähneensä tollaisen EVO IX:n suomen kilvissä.
 
Nuhapumppu sanoi
Onhan se paskaa kun kaikki lopettaa ton rallin ajon. Mitsu oli kyllä tällä kaudella aika vaisu mutta kuten blobbari sanoi että Mitsu ajoi ilman elektronisia lukkoja. Toivotaan että seuraava Mitsu olisi ralliteiden ehdoton valtias :peukku OT:Mitenkäs tuo
EVO IX eroaa tuosta EVO VIII:stä,kun kaveri sanoin nähneensä tollaisen EVO IX:n suomen kilvissä.

Suurimpana erona IX:ssä on turbo MIVEC -moottori. Ulkonäöltään IX on sitten taas esim. etumaskistaan hiukan erilainen:

http://koti.mbnet.fi/juggiis/autoja/evo9.jpg

http://koti.mbnet.fi/juggiis/evo8/111_1115.jpg
 
Harri ei jäänytkään sitten vissiin ilman työpaikkaa ensi kaudella :driver

"Galli with the WM prelude thereby

Despite the door of Mitsubishi Gigi Galli with the WM prelude and the second run will be in Sweden thereby. Fans can look forward also to Harri Rovanperae.

EMPLOYMENT: Gigi Galli starts in Monte Carlo and Sweden
For Gigi Galli was it a shock. Mitsubishi had announced the surprising door from the Rallye world championship and stood instead of Nummer-1-Fahrer to become, for the Italian suddenly without car and contract there. But Galli wanted not to be able not to be discouraged and by RalliArt Italy its own project develop.

The efforts seem to bring now first successes, scarcely four weeks before the WM prelude in Monte Carlo became admit that Gigi will drive the first two Rallyes of the coming season in a current Mitsubishi Lancer. With the two employments it is not to remain, the Italians already eager tinkers at further starts.

Also fans of Harri Rovanperae may be pleased. The Finn will move up with the Rallye Sweden (3.-5 February) in the Galli team and hopes likewise for further employments in the coming year."


Siinä Saksan kieltä osaamattomille. Eli autoina Lancer WRC ja ajattajana RalliArt Italy.

Url: http://www.rallye-magazin.de/index....ddcqsno73lln7u43&newsID=8152&view=news_detail

Tulee varmaan tietoa suomalaisillekkin saiteille, kunhan väki palaa joulunvietosta normaaliin arkeen.
 
Takaisin
Ylös Bottom