Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Hampsu

New Member
Liittynyt
20 Syyskuu 2009
Noniin, olis auton osto edessä ja nämä kaksi kapinetta kiinostaa erityisen paljon.
Kumpaa te täälä sitten suosittelette, ihan käyttöautoksi olisi tulossa.
Siis varmasti enemmän vaaka painuu evon puolelle, mutta haluaisin rehellisiä mielipiteitä miksi?
Vikoja/Paremmuuksia voi aina verrata. Kumpi kalliimpi ylläpitää, enemmän kestävyyttä jne.. ???
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Hampsu sanoi
Noniin, olis auton osto edessä ja nämä kaksi kapinetta kiinostaa erityisen paljon.
Kumpaa te täälä sitten suosittelette, ihan käyttöautoksi olisi tulossa.
Siis varmasti enemmän vaaka painuu evon puolelle, mutta haluaisin rehellisiä mielipiteitä miksi?
Vikoja/Paremmuuksia voi aina verrata. Kumpi kalliimpi ylläpitää, enemmän kestävyyttä jne.. ???

Nelosen ja kolmosen hintaero on sen verran pieni, että lähtökohtaisesti suosittelen ennemmin nelosen kuin kolmosen hankintaa. Subarusta harvemmalla täällä varmaan tarkempaa tietoa. Sinänsä varmasti hyvinkin samanveroisia vehkeitä, mielipidekysymyksiä enemmänkin.
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Tuollane evo 3 olis jo kiikarissa niin siksi sitä päätin lähteä vertailemaan. Ja sen sais ihan hyvään hintaan ;)
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

ainakin tulppien vaihtaminen on evossa helpompaa kuin sjuubarussa. ;D
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Nuo vanhemmat subarut on aika aliohjaavia, jolloinka eivät ole niin hauskoja ajaa. Evo kyllä tykkää kääntyä. Käyttöautona imppu kyllä ehkä mukavampi, mahdollinen makuasia kyllä. Sisusta tai lähinnä penkit ei ainakaan ole yhtä hyvät.
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Joikale sanoi
ainakin tulppien vaihtaminen on evossa helpompaa kuin sjuubarussa. ;D

Juu varsinkin newage impussa se on _hieman_ vaivalloista ellei ole heti oikeita työkaluja. ;)
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Eli siis tulppien vaihdon takia ja ohjattavuuden puolesta Evolle.

Mites tuo korjaaminen sit noissa katiskoissa?
Kuitenki etsin sellasta 95 - 97 vuosimallia ni korjattavaa on jossain vaihees.

Niin että kummas on kalliimpaa osat?
Siks haluisin sen verran vanhemman auton, että sitä voisi itse fiksailla eikä aina tarvitsisi viedä korjaamolle (viasta riippuen)

Hyvää en oo kuullu noista Imprezan vaihelaatikoista ja moottoreista eikä tuo Evonkaa kyseiset osat ole kovinkaa luotettavaa ainakaan täältä mitä olen lukenut (crankwalk ja kytkin) :-\
Kuitenkin autoista löytyisi sen verran tehoa ettei tarvitsisi siihen puuttua niin vakiona pysyisi tekniikka

Autoa ei ole mikä olisi pommin varma , mutta haluisin vaan suht hyvät tiedot mihin varautua.

Jos joku Lappeenrannassa omistaa evo kolmosta niin voisin mieluusti haluta kyytiin vaikka vartiksi. TARJOON KAHVIT!

Viikonloppuun mennessä pitäisi päättää kumman ostan!!!
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Evo 3 on vain vuosimallia 1995, Evo 4 on 1996-1997 ja kuten Nokonzok sanoi, kannattaa miettiä sitäkin. Pykälää modernimpi auto kuitenkin.

Subarulta oikeastaan jäi yksi korimalli välistä eli jatkoivat vanhalla kopalla silloin kun Mitsulla oli uutta korityyppiä edustavat Evo 4-6 mallit.

Ei näiden korjaus mitään rakettitiedettä ole jos on autoja aikaisemmin korjannut. Elektroniset yksiköt kun usein osaavat kertoa mikä niitä vaivaa toisin kuin kaasarit ja muut museolaitteet.
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Eiköhän Evon vaihdelaatikot ole vähintäänkin yhtä hajoamisherkkiä kuin imppujen. Nelikossa on paljon pyöriviä osia ;D

Jos nyt itse oman mielipiteeni esittäisin, niin:

EVO:
+ Ketterä, hauska
+ Ulkonäkö
+ Penkit
+ Moottori
- Tylsät äänet
- Pintakova

Imppu
+ Mukava(mpi)
+ Kyllä se lentokonemoottorikin kuulostaa paremmalta
+ Ulkonäkö (Coupe)
+ Mahdollinen DCCD
- Aliohjautuminen
- Lentokonemoottori

Minkähän mallin Imppua olit meinannut? GT-turboa vai kenties jotain JDM-STI:tä?
GT on aika vessa Evoon verrattuna mutta nuo JDM-mallit on samalla viivalla.
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Hampsu sanoi
Autoa ei ole mikä olisi pommin varma , mutta haluisin vaan suht hyvät tiedot mihin varautua.

Jos joku Lappeenrannassa omistaa evo kolmosta niin voisin mieluusti haluta kyytiin vaikka vartiksi. TARJOON KAHVIT!

Viikonloppuun mennessä pitäisi päättää kumman ostan!!!

Lappeenrannassa evo kolmosia omistaa ainakin nimimerkki AeTc. Joten kannattaa kysellä tuota häneltä

Ja :eek:fftopic

Jos olet Lappeenrannasta niin osta ihmeessä Evo 3 tai Evo 4, noita imppuja on täällä jo kymenittäin :)
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

multa löytyy, tai siis meiltä voin myydä sen sulle salaa emännältä on muute siisti peli siis evo 3 ja talvikin tulossa... :driver :peukku
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

puerco sanoi
Juu varsinkin newage impussa se on _hieman_ vaivalloista ellei ole heti oikeita työkaluja. ;)

Hassua, mä tuskailin tän ongelman kanssa myöskin ton oman katiskan kanssa. Päätin antaa työn ammattilaisille. Veloittivat 2 tunnin työn. Sitten puhuin Tompan (siis saparokerhon Tompan) kanssa ja hän kertoi operaation luonnistuvan muutaman harjoittelukerran jälkeen 45 minuuttiin. Onhan se toki hitaampaa kuin Evoon, mutta ei se nyt niin paha rasti kuitenkaan.

Jos mun pitäis päättää kumpi, Evo vai Saparo, niin ton ikäisissä se olis Imppu. Uudemmissa Evo. Se IX olis vaan niin hieno <3 Kai mun täytyy sellanen vielä Nokolta tilata :)
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Tämmönen Imppu pitää olla noista vanhemmista, ihan rakkautta. Ulkonäöllisesti siis.

SUBARU_IMPREZA_GC8V.JPG


Väriksi vielä Gunmetal niin uh oh, ja siihen pronssiset tai musta TE37:t.
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Eiköhän tästä käy selväksi kumpi on parempi auto ;D :p

http://www.youtube.com/watch?v=AoLFXMT_hD8
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Hehe, tuttu pätkä. Hyvinhän tuo Evo I:n menee myös ;D
Imppu on tosin GT-mallia?
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Ihan töittenki syystä tarviin sedanin et saan kaikki työkalut/tarvikkeet kulkemaa mukana helposti.
Siks tommone coupe Imppu ei nappaa.
Olis siis mieles just joku WRX tai STI malline , mut se häviää niin pahasti ulkonäössä Evolle.
Evossa sit tuo jumalaton lokkilauta lähinnä huvittaa , mutta kai se kuuluu siihen ku tehtaalta tollasena ulos tullu.
Aikasemmat autot on ollu Saksan maalta ja pettyny niihi , joten merkki vaihtoon ja kokeleimaan.
Tykkään just autoista niitten orkkis kuoseissa, kunha on vaa matala ja sopivat vanteet.

Tää oli tämmöistä historiaa , mut sit kymysyksii:

Kuinka pitkään tollasella Evon tekniikalla rullaa jos huoltaa sitä säänöllisesti?
(paljon olette ajanut, ongelmia missä määrin?)
Millainen talvi autona? Itellee tulee just käyttis siitä joten lohkolämmitin asennus pitää heti suorittaa.
Kettuileeko noissa talvel paljonki vempaimet?
Saksalaisis aina se kerpeleen käppäri jääty ja sit laahas takalevyt punasiks <3

Ei muuta, viikonloppua odotellessa...
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Omalta osaltani voin sanoa, että jos vertaa "ex"ex" 9000 2.0L turbo Saabiin niin tuo "ex" Evo 3 oli kuin unelma. Auto lämpesi nopeasti, ilmastoinilla sai huurut ikkunsta jne. Ainut ongelma oli juurikin tuo, että käsijarru jumittui. Tämäkin vika olisi ehkä onnistuttu välttämään jos olisi vaihtanut jarrunesteet ajoissa, mutta kun en näin tehnyt niin männät pääsivät ruostumaan/jumittamaan.

Summa summarum: Jokainen auto on yksilö, mutta ainakin oma "yksilöni" oli kyllä paras autohankinta omassa / lähipiirissä mitä tiedän.

Joten ääni Evo 3 :peukku

Edit:

Auto oli silloin rullattu 115 000km
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

Itsellä 119tkm ajettu nyt, 104tkm oli ostaessa. Jostain on kuulunut kokoajan vaimeaa sihinää, liene vaihdelaatikon/kulmavaihteen/jonkun laakerit menossa. Crankwalk oli myös ja nyt (kai) korjattu, pitää mittailla uudestaan tässä joskus.

Kai tommosella varovasti arvailtuna jonkun 200tkm rullaa? Litratehot kerrottuna iällä on sitä luokkaa että en nyt mitään älyttömän pitkää matkaa uskalla arvailla.

Talvella kyllä ihan loistava auto, ei ole koskaan ollut noin hauskaa. En ole nelikolla aiemmin ajanut ja meni kyllä ihan kuin ajatus. Saa vietyä tosi mukavasti. Myös siitä mukava että kesälläkin kääntyy vaikka on liikaa vauhtia. Sadekelillä on myös ihan kivaan nelipyöräluisuhupia.
 
Vs: Mitsubishi Evo 3 VS. Subaru Impretza

voin suositella evoa :) ostin kesällä oman 3 sen, sitä ennen ei ollut kokemuksia evoista. mitä enemmän on ajanut niin sitä paremmalta on kokoajan tuntunut :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom