Mitsubishi Galant 2,4GDI

Jones80

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2015
Tervehdys Foorumilaiset. Olen tänään liittynyt foorumillenne ja kaipaisin apua seuraavanlaisessa ongelmassa autoni kanssa. ???

Mitsubishi Galant 2,4GDI Hyytyi tuossa paripäivää sitten kirjaimellisesti. Korjaamolla näyttää vikakoodia 56 polttoaineen syöttöpaine. jatkuva.

Auto käy tyhjäkäyntiä ja kevyellä kaasulla pääsee eteenpäin. Kun moottoria rupeaa rasittamaan esimerkiks tien pinnan muuttuminen tasaisesta ylämäeksi auto hyytyy... tehot häviää. ihan niinku joku vetäisisi käsijarrunpäälle.. Sama lopputulos jos kaasua antaa reilusti.

Huoltamo pystyi selvittämään että pensan suodattimelle asti polttoaineen saanti ja paine on vakaa. Ongelma on polttoaine suodattimelta eteenpäin. Paikallinen merkkiliike oli nostanut kädet pystyyn. Kuulemma viimeinen joka tuosta mallista tiesi on siirtynyt eläkkeelle. :(

Kaipaisinteiltä hyvät foorumilaiset apua sikäli kun joku osaa jotain tuon yllä mainitun perusteella auttaa. tarvittaessa kerron lisää ja/tai vastaan kysymyksiinne. Odottelen vastaustanne ja kiitos etukäteen milenkiinnostanne ongelmaani kohtaan. :)
 
Vs: Mitsubishi Galant 2,4GDI

Kannattaisikohan se polttoainesuodatin vaihtaa ensimmäisenä, ja katsoa mitä se sitten tekee?
 
Vs: Mitsubishi Galant 2,4GDI

Kannattaa siitä Pa-suodattimen vaihdosta tosiaan lähteä liikenteeseen.

Onko tämä minkä vuoden auto? Ensimmäisissä GDi-moteissa ollut joitakin ongelmia bensan korkeapainepumpun + paineensäätimen kanssa. Itsellä sekä vanhemman että uudemman mallin pumpun omaavat autot ja molemmat toimineet. Sijaitsevat siis konehuoneen puolella moottorin kyljessä ilmansuodatinkotelon vieressä.
 
Vs: Mitsubishi Galant 2,4GDI

Polttoaine suodatin on vaihdettu ja se mittaus paine on tasainen ja ohje arvossaan suodattimen jälkeen.
 
Vs: Mitsubishi Galant 2,4GDI

Mutta se korkeapainepumppuhan on vasta konetilassa jos olen oikein ymmärtänyt. Ja niissä niitä ongelmia on ollutkin. Veikkaan sen vikaa siis.
 
Vs: Mitsubishi Galant 2,4GDI

Peksih sanoi
Onko tämä minkä vuoden auto? Ensimmäisissä GDi-moteissa ollut joitakin ongelmia bensan korkeapainepumpun + paineensäätimen kanssa. Itsellä sekä vanhemman että uudemman mallin pumpun omaavat autot ja molemmat toimineet. Sijaitsevat siis konehuoneen puolella moottorin kyljessä ilmansuodatinkotelon vieressä.
 
Vs: Mitsubishi Galant 2,4GDI

Kiitoksia vastauksista.
Hermoja on kyselly tää homma.. :mad:

Vika löyty ja nyt ainakin auto on toiminut viikon ihan hyvin. Tehot palannu ja kulutukset pieneni.
Näin amatöörina kerrottuna. Kaasuläppäkotelossa löytyy säätöpotentiometri, todella herkkä sellainen. Tätä säätämällä sai vian katoamaan ja "järjestelman" toimimaan. Onkuulemma todella herkkä ja helposti voi mennä metsään.. Kiitos hyvän ja ammatti taitoisen korjaus miehen. korvakuulolla sääti "kohdalleen". :)

Korjaamon mukaan tätä oli säädetty ilmeisesti vanhan ilmamassamittarin mukaan ja kun olin kesällä tilannut jenkeistä uuden niin käytännössä vain ongelmat silloin paheni.
 
Takaisin
Ylös Bottom