Auttakaahan veljet ja siskot miestä mäessä.
Auto on Mitsubishi Galant -98, 2,0 bensa ja automaatti. Ajettu noin 170tkm. Täytyy sanoa, että ennen tätä aamua olen ollut erityisen tyytyväinen autoon.
Käytin auton huoltokorjaamolla, jossa tehtiin: Nokkahihnan vaihto ja siihen kuuluvat kiristimet yms, ilmansuodattimen ja tulppien vaihto.
Taajamanopeuksissa auto toimii hyvin, eikä tyhjäkäynnillä kierrätettäessä ongelmia. Työmatkalle lähdettäessä tänään aamulla heti kun sain moottoritiellä vauhdin sataseen niin moottorin keltainen merkkivalo sytty. Auto kävi epätasaisesti ja ei antanut nostaa kierroksia. Sain köröteltyä seuraavasta rampista ulos. Korjaamolla tarkistivat hihnat ja autossa niiden puolesta kaikki kunnossa. Koeajolla teki saman tempun. Korjaaja irroitti 1. puolan ja kone kävi epätasaisesti. Hetken kylmettyään toimi taas. Vikakoodin luvussa antoi ilmoituksen viallisesta sytytyspuolasta. No se vaihdettiin, orkkisosaan (190 €!!!!!). Ongelma vaan ei sillä poistunut. ???
Selaisin keskusteluita ja en oikein löytänyt vastausta: Onko tulpat väärät, menikö nokkahihnassa joku vialle, lambda rikki?
Mistä lähteä selvittelemään ja mitä sulkea pois?
Suuri kiitos asiantuntevista kommenteista jo etukäteen!
Auto on Mitsubishi Galant -98, 2,0 bensa ja automaatti. Ajettu noin 170tkm. Täytyy sanoa, että ennen tätä aamua olen ollut erityisen tyytyväinen autoon.
Käytin auton huoltokorjaamolla, jossa tehtiin: Nokkahihnan vaihto ja siihen kuuluvat kiristimet yms, ilmansuodattimen ja tulppien vaihto.
Taajamanopeuksissa auto toimii hyvin, eikä tyhjäkäynnillä kierrätettäessä ongelmia. Työmatkalle lähdettäessä tänään aamulla heti kun sain moottoritiellä vauhdin sataseen niin moottorin keltainen merkkivalo sytty. Auto kävi epätasaisesti ja ei antanut nostaa kierroksia. Sain köröteltyä seuraavasta rampista ulos. Korjaamolla tarkistivat hihnat ja autossa niiden puolesta kaikki kunnossa. Koeajolla teki saman tempun. Korjaaja irroitti 1. puolan ja kone kävi epätasaisesti. Hetken kylmettyään toimi taas. Vikakoodin luvussa antoi ilmoituksen viallisesta sytytyspuolasta. No se vaihdettiin, orkkisosaan (190 €!!!!!). Ongelma vaan ei sillä poistunut. ???
Selaisin keskusteluita ja en oikein löytänyt vastausta: Onko tulpat väärät, menikö nokkahihnassa joku vialle, lambda rikki?
Mistä lähteä selvittelemään ja mitä sulkea pois?
Suuri kiitos asiantuntevista kommenteista jo etukäteen!