Moro
Löytyisköhän tältä foorumilta apua mistä lähteä tutkimaan mahdollista moottorin vikavalon aiheuttajaa tai muita hyviä neuvoja. Elikkäs 2009 vuosimallin outlanderi, ajettu 287tkm polttaa moottorin vikavaloa jatkuvasti, mutta ei anna mitään tarkempaa vikakoodia. Aluksi vikavalo oli satunnainen ja yleensä kylmemmällä ilmalla kaarteessa sytytti valon, mutta saattoi sammua aikanaan. Nyt vika on edennyt niin että valo palaa jatkuvasti eikä sammu kuin lukijalla hetkeksi, on käynyt myös muutamalla merkkiliikkeellä luettavana, tuloksetta. Olisiko mitään hyviä neuvoja miten asiaa lähtisi tutkimaan syvemmin, tai testailemaan muuten. Onko tiedossa jotain tyyppivikoja tai muita mistä kyseinen vikavalo voisi mahdollisesti johtua.
Auto toimii muuten normaalisti, ei mene vikatilaan, ei rajota mitäään kierroksia, cruisea tms. vaan kaikki toimii ja tehot tuntuisi olevan tallessa. Autoon on vaihdettu tulpat, testattu eri lambdoilla, kampi ja nokka-akselin asentotunnistimilla, mutta millään ei ole ollut vaikutusta. Vaikea tapaus eikä itsekkään tiedä mitä alkaisi seuraavaksi tutkimaan. Pitääkö autosta alkaa käymään johtosarjaa läpi, kannattaako kurkata miltä ketju näyttää, vai kannattaako auto vaan laittaa purkkitehtaalle Kaikki neuvot ovat tervetulleita ja toivottuja
Löytyisköhän tältä foorumilta apua mistä lähteä tutkimaan mahdollista moottorin vikavalon aiheuttajaa tai muita hyviä neuvoja. Elikkäs 2009 vuosimallin outlanderi, ajettu 287tkm polttaa moottorin vikavaloa jatkuvasti, mutta ei anna mitään tarkempaa vikakoodia. Aluksi vikavalo oli satunnainen ja yleensä kylmemmällä ilmalla kaarteessa sytytti valon, mutta saattoi sammua aikanaan. Nyt vika on edennyt niin että valo palaa jatkuvasti eikä sammu kuin lukijalla hetkeksi, on käynyt myös muutamalla merkkiliikkeellä luettavana, tuloksetta. Olisiko mitään hyviä neuvoja miten asiaa lähtisi tutkimaan syvemmin, tai testailemaan muuten. Onko tiedossa jotain tyyppivikoja tai muita mistä kyseinen vikavalo voisi mahdollisesti johtua.
Auto toimii muuten normaalisti, ei mene vikatilaan, ei rajota mitäään kierroksia, cruisea tms. vaan kaikki toimii ja tehot tuntuisi olevan tallessa. Autoon on vaihdettu tulpat, testattu eri lambdoilla, kampi ja nokka-akselin asentotunnistimilla, mutta millään ei ole ollut vaikutusta. Vaikea tapaus eikä itsekkään tiedä mitä alkaisi seuraavaksi tutkimaan. Pitääkö autosta alkaa käymään johtosarjaa läpi, kannattaako kurkata miltä ketju näyttää, vai kannattaako auto vaan laittaa purkkitehtaalle Kaikki neuvot ovat tervetulleita ja toivottuja