Elikkäs, nykyinen käyttöauto mutustelee latureita kohtuulliseen tahtiin. Uusi on tilattu mutta ei raaskisi sitäkin polttaa. Näin ollen aloittelin seuraavanlaiset toimenpiteet:
Mittasin jatkuvuutta laturin syöttöjohdosta miinusnapaan ja äänimerkki tuli ???
Tästä tulin tulokseen että jostakin menee virtajohto ilmeisesti maihin. Selittäisi ongelman miksi latureita menee.
Seuraavaksi erottelin "johtosarjat" erikseen jotta voisin mitata vastusarvoa. Laturista (syöttöjohto) sulakerasiaan näyttää nollaa. Sulakerasiasta akulle näyttää nollaa.
Mittasin vielä virtalukolta laturiin tulevan herätejohdon. Sekin näyttää nollaa.
Samat toimenpiteet jatkuvuusmittauksella, toinen johto maadoitukseen ja toinen johtoon. Ei äänimerkkiä.
Kasasin kaikki takaisin lähtöasemiin ja mittasin uudestaan jatkuvuutta syöttöjohdon ja maadoituksen välistä. Eipä tullut merkkiääntä.
Olisiko mitään muuta tapaa varmistaa onko johtosarjoissa vikaa vai ei?
Yleismittarin käyttö tosiaan ei ole itsellä se vahvin osa-alue. Siksi olisi suotavaa että spekuloitaisiin ja keskusteltaisiin asiasta jotta oikeat tekniikat tulisi ilmi.
Mittasin jatkuvuutta laturin syöttöjohdosta miinusnapaan ja äänimerkki tuli ???
Tästä tulin tulokseen että jostakin menee virtajohto ilmeisesti maihin. Selittäisi ongelman miksi latureita menee.
Seuraavaksi erottelin "johtosarjat" erikseen jotta voisin mitata vastusarvoa. Laturista (syöttöjohto) sulakerasiaan näyttää nollaa. Sulakerasiasta akulle näyttää nollaa.
Mittasin vielä virtalukolta laturiin tulevan herätejohdon. Sekin näyttää nollaa.
Samat toimenpiteet jatkuvuusmittauksella, toinen johto maadoitukseen ja toinen johtoon. Ei äänimerkkiä.
Kasasin kaikki takaisin lähtöasemiin ja mittasin uudestaan jatkuvuutta syöttöjohdon ja maadoituksen välistä. Eipä tullut merkkiääntä.
Olisiko mitään muuta tapaa varmistaa onko johtosarjoissa vikaa vai ei?
Yleismittarin käyttö tosiaan ei ole itsellä se vahvin osa-alue. Siksi olisi suotavaa että spekuloitaisiin ja keskusteltaisiin asiasta jotta oikeat tekniikat tulisi ilmi.