Nappihehkutus

Ludwig

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2004
Kauanko tarttee nappia pitää pohjassa ennen käynnistystä ja miksi se jää naksumaan ? ???
 
Taitaa olla joku jälkiasennus viritelmä, mikä auto mahtaa olla kyseessä? ettet vaan olis sekottanut hätä vilkkuihin ;D vitsivitsivitsi...
 
pajeroihin ainakin joku nuukuuksissaan tekee noita virityksiä.... ja se vika ei oo iso mikä sen aiheuttaa.... maksaa VAAN 40 € mitsulla
 
Mulla edelleen tuo nappi myös käytössä :-[ Jos meinasit Jahvetti tuolla 40euron osalla sitä lämpötila-anturia, niin eipä tullu silläkään kuntoon !
 
Tää on -91 Pajero, niin että kauanko täytyy...
Öljyjen vaihdon jälkeen myös vaihteisto alkoi vänkäämään, kakkonen ei oikein mee päälle, johtuukohan "vääristä" öljyistä?
Taitaa olla pommi koko auto. :'(
 
yleensä pitäis riittää 10-20 sekuntia mut oli tossa kerran yx pajero joka ei lähtenyt käyntiin ennen 30-40 sekunnin hehkutusta.. onko sulla kaikki hehkut muuten vaihdettu samaan aikaan? voit periaatteessa ohittaa hehkureleen ja tehdä sinne "oman järjestelmän", tarviit vaan NAPPI katkaisijan, releen ja johtoa..
 
tässä yksi linkki: jos haluaa itse koppuloida hehku-systeemin http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=15;action=display;threadid=3068

Itse kyllä elättelen toiveita saada tuon oman hehku-järjestelmän toimimaan / päivitettyä merkkivalotkin toimimaan ( kenties joskus )
 
Eli tarkennan hieman, olen toiminut näin:
Virta ON - asentoon, nappi pohjaan n. 5 s. & starttaus.
Hyvin käynnistyy mutta starttaanko nappi pohjassa
vai vapautettuna ?
Mitään hehkutus valoa ei ole tai on mutta ei pala, ei myöskään poltt.ainesuodattimen sekä 4- vedon merkkivalo eikä öljynpaineen varoitusvalo pala virta ON-asennossa.
Polttimot ehjät, kokeiltu toimivalla oviauki polttimolla.
:mad: :eek: :( :-[ :'(
 
Siis kokeiltu edellä mainittuja polttimoita oviauki reikään jossa paloivat, meniköhän oikein, joo. :-[
 
Mulla oli vastaava vika, hakemalla otsikoista se löytyy !
Mulla merkkivalojen ns. "tärkeiden" palattomuuden syy taisi olla laturin piuhoissa eli alkoivat mystisesti toimimaan kun korjaamolla korjasivat kiinnityskorvakkeen ja laittoivat piuhat tiukasti kiinni, muuta selitystä en keksi 8)
Tuossa omassa merkkivalojen palamattomuus threadissahan tuli ohjeita sulakkeiden tarkistamiseen yms. http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=13;action=display;threadid=2430

niin ja muuten kaikissa pajeroissahan ei tuota hehkunmerkkivaloa ole "aktivoitu" suomessa myynnissä olevista on kys. valo vasta 2.8TDIC malleissa, jos ei pajerosi ole afro-mallin shogun, niin öljynpaineen merkkivaloakaan ei ole koska keskimittaristossa on se öljynpainemittari ;)
 
Ludwig sanoi
Eli tarkennan hieman, olen toiminut näin:
Virta ON - asentoon, nappi pohjaan n. 5 s. & starttaus.
Hyvin käynnistyy mutta starttaanko nappi pohjassa
vai vapautettuna ?
Mitään hehkutus valoa ei ole tai on mutta ei pala, ei myöskään poltt.ainesuodattimen sekä 4- vedon merkkivalo eikä öljynpaineen varoitusvalo pala virta ON-asennossa.
Polttimot ehjät, kokeiltu toimivalla oviauki polttimolla.
:mad: :eek: :( :-[ :'(
Eli mitenkä se käynnistys?
???
 
itse olen painellut nappia noin 10 sek. ajan ja sit startannut ilman nappia.

siis kylmän koneen ollessa kysymyksessä, lämpimän koneen käynnistän ilman hehkua ( voip olla väärä tapa ? )

Tuon automaatin toimintatapahan perustuu lämpötilaan koneessa eli kun tietty hehkutusaika on kulunut rele naksahtaa ja starttaus on ok koneen käynnistyttyä kytkeytyy ns. jälkihehku noin 6v jännitteellä päälle ( tarkoituksena eliminoida savuttaminen ja tasata käyntiä kylmänä )
Noin sen olen itse käsittänyt toimivan !
 
No niin, tulihan se vastaus, kiitti !
Taitaa mulla olla se 5 s. liian lyhyt aika kun jää naksumaan, käynnistyy kyllä silti hyvin eikä savuta. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom