Nelivedon hinaaminen?

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Millaista tietoa ja havaintoja nelikkojen kanssa paljon
leikkineillä on siitä,miten niitä voi hinailla pitkiä matkoja
ilman että mitään menee paskaksi,esimerkkitilanne olis
lyhyen Pajeron hinaaminen etupyörät ilmassa,vaikkapa
hinausautolla,meneekö ihan sellaisenaan jos vaihteet
on takavedolla ja vapaalla...? Ja muitakin tilanteita voi
tähän kertoilla vapaasti tulevien varalle...!? :)
 
Enpä oo kyllä ihan varma, mut parempi olis varmaan hinata takapyörät ilmassa, napalukot vapaana eli takaveto päällä, tai toki voi hinata kaiketi noinkin, etupyörät ilmassa, jolloin todella pitää olla vaihteet vapaalla vaihdelaatikosta ja jakolaatikosta... ::)
 
Eikös nuo hinausjutut aina käsikirjassa lue (sen mikä tulee auton mukana) :p
 
Mutta nyt pitää olla varma,jos matkaa on muutama sata
kilometriä niin varmasti ehtii mennä paskaksi jos jotain
yleensä menee,eli onko asiasta ihan omia kokemuksia
tai muuten varmuutta ettei mikään tykkää huonoa...?  :)
 
Eläppä lähe hinaan neli vetoa .irroita vetarit . pitää niin sanotusti pyöriä renkaat vapaasti
 
Jep,harvoin on yli 20v. vanhassa autossa käsikirjaa
tallella,eikä niissä muutenkaan kai mainita erikoisista
hinaustilanteista ja -matkoista,aina se perinteinen ota
yhteys merkkikorjaamoon ja muutenkin ajatellaan että hinataan vain kaupunkialueella eikä läpi maan...!? :)
 
juuri vedettiin yksi pajero hyvinkäältä jämpälle n.220km etu pää ilmas ja ei ollu kaveri edes laittanu jakolootaa vapaalle... niin kaikki ainakin vielä toimii.........
 
Aivan turhaan mitään irrottelemaan, ja jos etunavat on auki, niin samapa tuo on olla etupyörienki maassa.
Ja sitä jakolaatikkoa ei kannata kyllä vapaalle laittaa, koska sillon siellä ei hampikoita pyöri, eikä myöskään öljy sillon pöllyä lodjun sisällä. Antaa vaan olla jakolaatikon keppi takaveto asennossa.

Jos nyt välttämättä jotaki haluaa irrottaa, niin ota takakardaani irti.
 
Takaisin
Ylös Bottom