Vs: Nordschleife 2014 Big Crash & Fail Compilation Nürburgring Touristenfahrten
Basbarduu sanoi
Mistä tämä tieto?
Hinnat (en ole varma ovatko uusimpia) ovat:
Peruskustannus korjausautosta 150 eur
Vaurioituneen kaiteen poisto 10 eur / metri (2 tai 3 osaa korkeissa kaiteissa *2 tai *3 jos kaikkia onnistuu vaurioittamaan)
Uusi kaide 31 eur / metri (2 tai 3 osaa korkeissa kaiteissa *2 tai *3 jos kaikkia onnistuu vaurioittamaan)
Vaurioituneen tolpan poisto 5.10 eur
Uusi tolppa 39 eur
Turva-auto 82 eur / 30 min
Hinausauto 250 eur (sis ALV)
Radan sulkuaika 1350 eur / tunti
Muihin tulee ALV päälle paitsi hinausautoon missä se on jo mukana.
En tiedä mikä on minimi vaihdettava pätkä, mutta kyllä sitä varmaan useita metrejä aina menee vaihtoon. Nopeasti laskettuna esim. 10 metriä 2 kerroksista kaidetta kahdella tolpalla olisi sellaiset 1450 euroa sisältäen turva-auton tunniksi. Päälle tietysti radan sulku jos sitä tarvitaan, harvemmin kuitenkaan pikkumälleissä jos ei ihan megapahassa paikassa ole.
Ja ei, en ole kokeillut, mutta olen seurannut asiaa.
Evokuski joka öljysi suunnilleen puoli rataa vuotavan öljynjäähdyttimen vuoksi maksoi muistaakseni puolitoista tuntia sulkuaikaa eli kannattaa pitää se kalusto muutenkin kunnossa.
Kaikessa on riskinsä, toiset eivät uskalla poistua edes kotoaan, mutta siihenkin kuolee kun ei liiku... Jokainen mitoittakoon elämänsä riskit itse hyväksymälleen tasolle ja tehköön päätöksensä tekemisistään sen mukaan. Jos minkäänlaista riskitasoa ei ole valmis hyväksymään kannattaa kiittää onneaan että on syntynyt Suomeen missä joku muu ajattelee yksilöiden puolesta kaiken valmiiksi ja esimerkiksi liukastumisen seuraukset maksaa se kiinteistö joka nyt sattuukaan olemaan lähimpänä paikkaa missä tennari lipesi.