Ongelmat jatkuu kansirempan jälkeen Lancerissa..

MiLa-95

Lancer STW 2.0
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Elikkäs nyt ongelmana: tyhjäkäynti ei asetu paikalleen, vaan se kumpailee. Auto pysyy kyllä käynnissä. Autolla ajettu muutama pieni lenkki ja tyhjäkäynti pysyy samanlaisena kumpailuna koko ajan. Kun ilmansuodattimenkotelossa oleva monijohtoinen liitin irroitetaan, tasaantuu tyhjäkäynti, kuitenkin hieman liian korkeana. Mitä tuolle osaisi tehdä?
Ennen remppaa tyhjäkäynti oli kuitenkin ok.

Auto siis vm. -95 1.6i 16V

Ps. Jos se Ecu ei vielä ole hakenut jotain oikeita asetuksia, niin kuinka kauan siihen yleensä menee?

Lisään vielä kuvan tuosta liittimestä.
Liitin.jpg
 
Vs: Ongelmat jatkuu kansirempan jälkeen Lancerissa..

10-15 min rauhallisen ajolenkin jälkeen pitäis olla ecu ohjeinu ittesä voi vaatia pidemmänkin
 
Vs: Ongelmat jatkuu kansirempan jälkeen Lancerissa..

Tarkista ettei sulla ole MAF:fin jälkeen imuvuotoa.
Jos otat MAF:fin liittimen irti niin ecu käyttää valmiita karttoja seoksen muodostamiseen eikä ilmamassamittaria.
Tyhjäkäyntimoottori, viallinen TPS-anturi tai MAF voi myös aiheuttaa ton.
 
Vs: Ongelmat jatkuu kansirempan jälkeen Lancerissa..

2 kertaa tullu vastaan et tyhjäkäynti seilaa,mun tapauksissa syynä rikkimennyt ratas tyhjäkäyntimoottorin yhteydessä.(kaasuläpän vieressä sellanen suorakaiteen muotonen peltikansi 2 ruuvilla kiinni)sen alla rattaasta hampaita poikki / muuten rikki.

ihme vaan jos samaan aikaan ois hajonnu kun kansi oli auki,mutta ei mahdotonta
 
Vs: Ongelmat jatkuu kansirempan jälkeen Lancerissa..

Suuret kiitokset vastauksista :peukku

Syyksi paljastui imusarjan takana oleva sähköliitin, jossa oli huono kontakti. Kun syy vihdoin selvisi, auto käy taas kuin unelma 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom