Onko vanhoissa pajeroissa galantin laatikoita ?

antte

ex. Galant Tbo -83, nykyinen Galant Tbo -82
Liittynyt
4 Huhtikuu 2003
Sijainti
Espoo
Kuulion tuossa vähän villiä huhua että vanhassa pajerossa ja takaveto tgalnteissa olis sama vaihdelaatikko? Onko jollain mustaa valkoisella asiasta?

-Antte

edit: otsikko
 
Joo kuulemasi tieto on oikea, vuoden 88 aikana laatikko vaihtuu Canterin laatikoksi ( tarkempaa kuvausta en kyllä pysty antamaan, siis mistä noi askit toisistaan erottaa )
 
tämä pitää etäisesti paikkaansa, eivät ne suoraan ole "Galantin" tai "Canterin" laatikoita, lähinnä kai voidaan sanoa, että ne ovat saman sarjan laatikoita. ko. mallien kanssa... tai lähinnä, että niissä on käytetty osittain samoja osia Galantin/Canterin laatikon kanssa...

Mutta yleisesti vallalla oleva käsityshän tämä on, ehkä se on hyvä muisti sääntö kuvaamaan laatikoiden eroja?
 
olis itellä semmonen käsitys että jonkun vuosimallin lancerin lodastakaan ei puuttuis ku perävedon möltti ja itsekkin ihmettelin entisen lancerini
lootaa että miksi siinä on taaksepäin suunnattu peltilapulla peitetty reikä en oo toki asiasta mitenkään varma
mutta näin ystäväni ainakin väitti ,että olisi laittanut lancerin laatikon pajeroon tiedäppä tota.lancerini oli muuten -85 mallia toki vaihdoin siihen laatikon neljäkertaa
 
etuvetoisten laatikot eivät ainakaan käy Pajeroon, ne ovat toisin päin... mikähän reikä "madball:n" laatikossa on ollut, eipä nyt tule mieleen vaikka Lancerin lootan olen nähnytkin...
 
no sen tiedän että toinen on alipaine vitosen mut siitä isommasta ei niinku oo oikein tietoo ;)
 
Ainakin takaveto TD-Galantissa (jossa oli sama 2.35 litrainen pannu kuin Pajerossa alunperin) oli manuvaihteisessa se pysäköintivaihde, joka laittoi mekaanisen "kapulan" kardaaniin. Ellen ihan väärin muista, ekoissa Pajeroissa oli samanlainen.

...mikä ei tietenkään vielä todista itse laatikosta mitään, joten eipä tainnut paljon apua olla... :)
 
karkaa ihan off-topiciksi, mutta kysympäs tämän samassa yhteydessä mikä tuo TM:sta joskus lukemani "Oettigerin-neste vaimennettu kytkin" joka noissa wanhoissa TD galanteissa mainostettiin olevan ?
 
se on momentinmuunnin/nestekytkin, niinkuin automaatti autoissa on -kyllä!

vanhoissa galluissa on tavallinen JA se ihme nestekykä peräkkäin. en tiedä miten sen huomaa ajossa tai miten se itse asiassa toimii tai vaikuttaa, olen vaan nähnyt kuvan sellaisesta.
 
Takaisin
Ylös Bottom