Vs: ostamassa evo 4:sta
Onnistuu hyvin kampiakselin päästä heittokellolla ja magneettijalalla. Pyöräkotelosta yksi suojamuovi pois ja kello paikalleen keskipulttia vasten niin että magneettijalka on myös moottorissa kiinni, ei korissa. Jenkkien työntömittasekoilut voi unohtaa suosiolla, niillä ei luotettavaa mittausta saa tehtyä.
Evo 4:ssa jossa on vetävä kytkin kytkimen painaminen siirtää kampiakselin vaihteiston päätyyn. Kello kannattaa nollata tai katsoa arvo kytkin pohjassa. Jakopään puolelle kampiakselin saa siirtymään vetämällä kytkimen siirtohaarukkaa kytkimen työsylinteriä kohti niin että jousien ja työsylinterin vaikutus häviää. Samaan aikaan kampiakselin voi isolla ruuvimeisselillä tai taltalla tms. kääntää jakopään päätyyn jakopään suojakopan ja hihnapyörän välistä.
Noin 10 kertaa nopeampaa kuin öljypohjan irroitus, mutta tarvitsee käytännössä apurin kytkimen painamiseen ja siirtohaarukan vetämiseen.
Evo 1-3:ssa ja Eclipseissä kytkin painaa kampiakselin jakopään suuntaan, toiseen suuntaan sitä on helpointa siirtää vauhtipyörästä mutta silloin pitää irrottaa peltiluukku jonka takana vauhtipyörä on.