Morjesta!
Enpä ole tällä foorumilla aikoihin käynyt, muuta kuin lueskelemassa ja tutkailemassa mikä mahtaisi olla Lancerin ajoittaisen (ja harvinaisen) käyntiinlähtemättömyyden syy. No, tuolle en sitten ole tehnyt mitään (ECU avataan tossa elektroniikkapuolen kaverin kanssa ja katotaan komponentit läpi, pikku juttu) kun ei ole juuri haitannut.
Eilen tein kuitenkin jotain radikaalia ja ostin Eclipsen. Auto on hintaansa nähden hyväkuntoinen, ruostetta ei missään. Maalipinta hyvä mutta joissain kohdissa on maali "halkeillut", ei ole paha nakki korjata kun on musta auto. Edellisen omistajan lisäilemät peltiset sivuilmanohjaimet lähti saman tien irti, samoin nuo lisävalot jotka eivät olleet edes johdotetut Parkkivaloina on vihreät ledit, ne lähtee heti pois kunhan saan irroitettua ne. Puskuriin jäänee muutamia paikattavia reikiä näiden jäljiltä. Niin ja tuo grilli kanssa lähtee, mä arvostan alkuperäisyyttä enkä ulkonäön tunausta.
Mukava auto ajaa, vähän yliherkkä ohjaus tuossa on mutta siihen tottuu :driver Tehoa on ihan kivasti entiseen 1.3 litraan verrattuna ;D
Mutta sitten niihin vikoihin. Kyllähän niitä tuosta löytyy, kun etsii. En tosin odottanutkaan, että tämä olisi mikään täydellinen ollut.
"Lisää vain neste" ilmastoinnista puuttuu koko perhanan kompura :seina Eipä tuota tullut tajuttua ostovaiheessa vaikka kaverin kanssa katsottiin että "mihis nää letkut pitäs mennä". Kaikki kilkkeet näyttäisivät olevan paikallaan ja ilmastointikin lähtee käyntiin nappulasta (manuaali-ilmastointi, ei automaatti kuten ilmoituksessa on mainittu). Ei kellään olis ylimääräistä kompuraa Netistä noita toki löytyy, en ole käynyt tämänkään foorumin myyntipalstoja vielä läpi.
Tyhkäkäynti humppaa. 1200-1500 kierrosta koko ajan, en tiedä miten ostovaiheessa ja koeajotilanteessa tyhjäkäynnit olivat normaalit. Humppaus on todella rasittavaa, onneksi sen korjaamiseen löytyy sen seitsemät ohjeet niin täältä kuin tuoltakin, kirjoittelen sitten mikä ratkaisi mun Clipsen kohdalla humppaamisen. Epäilynä on tuo tyhjäkäyntiventtiiili -mikälie-nimeltään-olikaan.
Ohjaustehostin itkee öljyä laturin päälle. Tiivisteet vaihtoon.
Venttiilikopan kansi saattaa ehkä vähän itkeä myös öljyä, ei pahasti jos itkeekin. Mutta on se joskus avattu kun väliin on tungettu jotain tiivistemassaa, laitetaan tuohonkin uusi tiiviste.
Jakopää on rempattu 10k sitten, mutta remmi näyttää olevan todella huonolaatuinen, ehjä muttei hyvä. Ihan kuin olisi kumikengän varresta leikattu pala pyörimään rullien ympäri Tuokin vaihettaneen yhdessä muiden hilppeiden kanssa, kunhan kriittisimmät asiat on saatu kuntoon.
Ainiin. Öljyn paineen (vai onko se lämpötilan?) anturi on rikki, se täytyy vaihtaa. Mittari toimii kun piuhan tökkää maihin, anturin perässä se ei reagoi mihinkään. Mihin se toinen piuha menee, mikä tulee tuon mittarille menevän piuhan rinnalla? Tuolla kun on kaksi johdon päätä ja toinen liikuttaa mittaria.
Niin ja viime katsastuksessa ainoa huomautus oli ollut taustapeilissä roikkuva koriste. En ole kuullutkaan, että tällaisesta voidaan antaa korjauskehoitus Katsastuslapussa lukee "korjattava x mennessä". Tokihan nuo roikkuvat tilpehöörit lähti heti kun sain avaimet kouraan...
Enpä ole tällä foorumilla aikoihin käynyt, muuta kuin lueskelemassa ja tutkailemassa mikä mahtaisi olla Lancerin ajoittaisen (ja harvinaisen) käyntiinlähtemättömyyden syy. No, tuolle en sitten ole tehnyt mitään (ECU avataan tossa elektroniikkapuolen kaverin kanssa ja katotaan komponentit läpi, pikku juttu) kun ei ole juuri haitannut.
Eilen tein kuitenkin jotain radikaalia ja ostin Eclipsen. Auto on hintaansa nähden hyväkuntoinen, ruostetta ei missään. Maalipinta hyvä mutta joissain kohdissa on maali "halkeillut", ei ole paha nakki korjata kun on musta auto. Edellisen omistajan lisäilemät peltiset sivuilmanohjaimet lähti saman tien irti, samoin nuo lisävalot jotka eivät olleet edes johdotetut Parkkivaloina on vihreät ledit, ne lähtee heti pois kunhan saan irroitettua ne. Puskuriin jäänee muutamia paikattavia reikiä näiden jäljiltä. Niin ja tuo grilli kanssa lähtee, mä arvostan alkuperäisyyttä enkä ulkonäön tunausta.
Mukava auto ajaa, vähän yliherkkä ohjaus tuossa on mutta siihen tottuu :driver Tehoa on ihan kivasti entiseen 1.3 litraan verrattuna ;D
Mutta sitten niihin vikoihin. Kyllähän niitä tuosta löytyy, kun etsii. En tosin odottanutkaan, että tämä olisi mikään täydellinen ollut.
"Lisää vain neste" ilmastoinnista puuttuu koko perhanan kompura :seina Eipä tuota tullut tajuttua ostovaiheessa vaikka kaverin kanssa katsottiin että "mihis nää letkut pitäs mennä". Kaikki kilkkeet näyttäisivät olevan paikallaan ja ilmastointikin lähtee käyntiin nappulasta (manuaali-ilmastointi, ei automaatti kuten ilmoituksessa on mainittu). Ei kellään olis ylimääräistä kompuraa Netistä noita toki löytyy, en ole käynyt tämänkään foorumin myyntipalstoja vielä läpi.
Tyhkäkäynti humppaa. 1200-1500 kierrosta koko ajan, en tiedä miten ostovaiheessa ja koeajotilanteessa tyhjäkäynnit olivat normaalit. Humppaus on todella rasittavaa, onneksi sen korjaamiseen löytyy sen seitsemät ohjeet niin täältä kuin tuoltakin, kirjoittelen sitten mikä ratkaisi mun Clipsen kohdalla humppaamisen. Epäilynä on tuo tyhjäkäyntiventtiiili -mikälie-nimeltään-olikaan.
Ohjaustehostin itkee öljyä laturin päälle. Tiivisteet vaihtoon.
Venttiilikopan kansi saattaa ehkä vähän itkeä myös öljyä, ei pahasti jos itkeekin. Mutta on se joskus avattu kun väliin on tungettu jotain tiivistemassaa, laitetaan tuohonkin uusi tiiviste.
Jakopää on rempattu 10k sitten, mutta remmi näyttää olevan todella huonolaatuinen, ehjä muttei hyvä. Ihan kuin olisi kumikengän varresta leikattu pala pyörimään rullien ympäri Tuokin vaihettaneen yhdessä muiden hilppeiden kanssa, kunhan kriittisimmät asiat on saatu kuntoon.
Ainiin. Öljyn paineen (vai onko se lämpötilan?) anturi on rikki, se täytyy vaihtaa. Mittari toimii kun piuhan tökkää maihin, anturin perässä se ei reagoi mihinkään. Mihin se toinen piuha menee, mikä tulee tuon mittarille menevän piuhan rinnalla? Tuolla kun on kaksi johdon päätä ja toinen liikuttaa mittaria.
Niin ja viime katsastuksessa ainoa huomautus oli ollut taustapeilissä roikkuva koriste. En ole kuullutkaan, että tällaisesta voidaan antaa korjauskehoitus Katsastuslapussa lukee "korjattava x mennessä". Tokihan nuo roikkuvat tilpehöörit lähti heti kun sain avaimet kouraan...