Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

sito

New Member
Liittynyt
22 Elokuu 2016
Jouduin tekemään kansipahvin vaihdon Outlanderii, pitkä tarina alkaa webaston letkusta....
Mutta lyhyesti kerrottuna kannen tarkastus, uusi pahvi ja käyntiin.
Käytin auton tallissa lämpöiseksi 4 kertaa ja kaikki oli ok.
Auto ulos tallista ja ajoon :peukku
Pääsin noin kilometrin ja ylämäessä kiihdytin 2. vaihteella niin kuului mossahdus (esim turbon letkun halkeaminen...) ja veto loppui sekä auto sammui :seina
Startti pyörittää normisti, haljennutta/irronnut letkua en löydä, OBD ei näytä mitään vikaa...
Löytyiskö jotain vinkkiä...?
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Arvalla heitän että korkeapainepumppu ois särkyny syystä tai toisesta.
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Näyttääkö sun testeri mitta-arvoissa rail paineen? Pitäis startatessa olla n. 200bar tai enempi, että käynnistyy.
Jos alle, niin sitten voi olla pumppu tai täytössäätöventtiili. Piezo suuttimellisessa commonrailissa, pitää olla myös paluupuolella paine, siellä on oma rajoitinventtiili, joka on yksi vika vaihtoehto.
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

P-alinjan paine on startatessa yli 2500 kPa.
Mikäs on Map..? Imuilmanpaine kai vissiin kun oli luokkaa 100 kPa startatessa.
Muita hyviä ideoita..?
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Jos rail-paine on 2500kPa = 25 bar = ei käynnisty
MAP on imusarjan paine, jos arvo on n.100 kPa = n. 1 bar = absoluuttinen ilmanpaine = ok
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

No nii tuli taas virhe noitten nollien kans...
25 bar p-alinjassa, no ei varmaan starttaa.
Mistä päästä alotetaan purkamaan ja maksaa..?
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Täytössäätöventtiili ja pumppu ovat yleisimmät viat, jos paine ei startatessa nouse.
Kummankaan tutkiminen kotikonstein ei oikein ole mahdollista.
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Täältäkin kyllä ääni scv venttiilille jos rail paineet alhaalla. Ensiapunahan sen voi irroittaa, puhdistaa ja laittaa 180 astetta käännettynä takas, jolloin pitäis toimia taas hetken.
Polttoainesuodatin myös tarkistukseen ettei aivan täynnä jotain ylimääräistä.
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

No nii nyt on taas tutkittu ja hutkittu...
P-alinjan paine on nyt testerin mukaan startatessa 27000 kPa ja ei hörähdä mitsu käymään, prkl.
Hyvät neuvot tarpeen ja vähän huonommatkin kelpaa...
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Oliko alunperin mittausvirhe vai oliko joku vika joka nyt on korjattu, että rail-paine on nyt ok?
Ohjataanko suuttimia? Toki sitä on vaikea luotettavasti mitata ilman skooppia, mutta mitta-arvoista voisi saada jotain käsitystä, että yrittääkö ecu edes avata niitä.
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Kertaapa viel mitä kaikkee irrotit kun kansipahvin vaihdot?
Teitkö jotain muuta?
Oliko ecu irti?
Mitä letkuja oli irti? Coolerilta oliko mitään irti?
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Scv käytetty auki, imuilmanlämpöanturi vaihdettu (näytti -6 astetta).
Ecu ei ole ollut irti eikä coolerin letkut.
Irti on ollu polttoaineletkut, akku.
P-alinjan paine ennen starttausta noin 700 kPa, sähköinen pumppu siis ainankin pyörii
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Mitata puristukset , tapahtuuko pakoputkes mitää ku tarttaaa et kulkeeko ilma ? rasseli tukko turpo siivissä ?
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Onko se paluulinjan paine mitattu?
Pitäisi olla n. 8 - 14bar. Piezot ei toimi, jos ei ole vastapainetta.
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Autohan siis koejaolla pelasi mutta oliko ensimmäinen kiihdytys kun "mossahti"?
Jotain pääsi irti tai joku tulppa tai rasselitukko/letkun tulppa meni sisään?
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Paluupaineita en kerenny vielä mittaamaan, taitaa mennä muutenkin taas pari viikkoo muualla ku tallissa...
Jos joku letku (ei p-a) lähtee irti ni mikä estää käynnistymisen..?
Ahtoletku jos lähtee ni kyllä sen pitäs vielä käynnistyä.
Ja unohdetaan rasselitukot...
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Jokuhan sen äänen päästi?
Kysyn vielä: oliko eka kiihdytys kun meni ahdoille?
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Ei kai tommosella pääse mitenkään ajamaan kilometriä, ettei se ahtais. Toki ei välttämättä täysiä ahtoja, mutta kuitenkin.
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Mäkeen annoin ekan kerran reilummin kaasua eli alkoi ahtamaan reilummin.
No puretaan puoli autoa ku kotio päästään...
Onhan turbovehkeet lähtenyt aiemmin käyntiin vaikka ahtoputki on jäänyt EK:n varteen ???
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

Pitäis sen kyllä käydä, vaikka olis ahtoputki irti. Teoriassa, jos tippaakaan ilmaa ei virtaa massamittarin läpi, voi ecu olla ohjaamatta suuttimia, mutta dieselin ei muuten pitäs olla niin tarkka tosta, kun käy kuitenkin normaalitilanteessa ilmaylimäärällä ja massamittarin päätehtävä on ohjata egr:ää, ei määrittää ruiskutusmääriä. Sitä suuttimien ohjausta kannattaisi jotain kautta koittaa selvittää.
Mitta-arvoista kyllä näkee kulkeeko koneeseen (oikeaa reittiä) ilmaa.
Jos se mossahdus on tullut ilmapuolelta, niin coolerin pääty on yksi vaihtoehto.
 
Vs: Outlander 2.2 DID -08 ei käynnisty

kyl se käyntiin pitäs lähteä tyhjäkäynnille.
 
Takaisin
Ylös Bottom