Hei,
olen potentiaalisesti liittymässä Mitsukerhoon ja menossa huomenna koejamaan <100 tkm ajettua vm 2017 Outlander PHEV:iä. Ajattelin kysyä PHEV:in omistajilta hieman lisätietoutta aiheesta.
Olen jo aiemmin tiedustellut useammasta autosta akkujen SoH-arvoa, mutta toistaiseksi kukaan ei ole ollut halukas sitä minulle kertomaan. Autoliikkeet vetoavat kyvyttömyyteensä mitata tätä käytössä olevilla laitteille, mutta jos tosiaan asian voi (jollakin tarkkuudella) mitata alle 50€ palikalla niin onko tämä vain paskapuhetta? Onko oman palikan hankkiminen jo ennen koeajoa lähes välttämätöntä? Eikö akun kunnon mittaaminen huollossa ole ihan normaali asia?
Järjestään näissä koeajettavissa autoissa akut ovat jo mainoskuvissa aivan tyhjillään, sähkökapasiteetti 1-2 km.
Oma auton käyttö olisi suurelta osin kotoa töihin ja takaisinpäin siirtymistä, matka suuntaansa alle 10 km suuntaansa, kaupunkiolosuhteissa. Sähköllä pitäisi siis pötkiä melko pitkälle, ainoa ongelma on että kotipihassa on lämpötolppapistokkeet rajoitettu ajastimella alle 2h käyttöön. Työpaikan pihassa on mahdollisuus ladata ilmaiseksi työpäivän ajan normaalista lämpötolpasta, eli 10 A töpselivirralla. Viikottain on satunnaisesti pidempääkin ajoa, joten bensaakin joutuisi kyllä tällöin polttamaan.
Alkuperäinen ajatus oli hankkia tilanpuutteen vuoksi tämänhetkisen Ford Fiestan (-11) tilalle Toyota Auris Hybrid, joka on siis itselataava hybridi. Näissä vakuutusmaksut ovat jostakin syystä pari satasta Outlanderia halvemmat (~500 vs 800€/vuosi kaskoineen). Vetokykyä ei tietysti etuveto-Tojotassa ole nimeksikään, vaikka kaikista koukku tuntuukin löytyvän.
Onko 2017 Outlander Phevissä jotain sudenkuoppia joita olisi syytä tutkia koeajon yhteydessä suurennuslasin kanssa? Kyseessä on siis jo versio, jossa on erillinen EV-nappula, mutta ei vielä 2,4 litraista konetta. Miltä teistä pyyntihinta 21980€/2017/98000 km tähän suhteutettuna kuulostaa?
Kiitos & anteeksi, J.
olen potentiaalisesti liittymässä Mitsukerhoon ja menossa huomenna koejamaan <100 tkm ajettua vm 2017 Outlander PHEV:iä. Ajattelin kysyä PHEV:in omistajilta hieman lisätietoutta aiheesta.
Olen jo aiemmin tiedustellut useammasta autosta akkujen SoH-arvoa, mutta toistaiseksi kukaan ei ole ollut halukas sitä minulle kertomaan. Autoliikkeet vetoavat kyvyttömyyteensä mitata tätä käytössä olevilla laitteille, mutta jos tosiaan asian voi (jollakin tarkkuudella) mitata alle 50€ palikalla niin onko tämä vain paskapuhetta? Onko oman palikan hankkiminen jo ennen koeajoa lähes välttämätöntä? Eikö akun kunnon mittaaminen huollossa ole ihan normaali asia?
Järjestään näissä koeajettavissa autoissa akut ovat jo mainoskuvissa aivan tyhjillään, sähkökapasiteetti 1-2 km.
Oma auton käyttö olisi suurelta osin kotoa töihin ja takaisinpäin siirtymistä, matka suuntaansa alle 10 km suuntaansa, kaupunkiolosuhteissa. Sähköllä pitäisi siis pötkiä melko pitkälle, ainoa ongelma on että kotipihassa on lämpötolppapistokkeet rajoitettu ajastimella alle 2h käyttöön. Työpaikan pihassa on mahdollisuus ladata ilmaiseksi työpäivän ajan normaalista lämpötolpasta, eli 10 A töpselivirralla. Viikottain on satunnaisesti pidempääkin ajoa, joten bensaakin joutuisi kyllä tällöin polttamaan.
Alkuperäinen ajatus oli hankkia tilanpuutteen vuoksi tämänhetkisen Ford Fiestan (-11) tilalle Toyota Auris Hybrid, joka on siis itselataava hybridi. Näissä vakuutusmaksut ovat jostakin syystä pari satasta Outlanderia halvemmat (~500 vs 800€/vuosi kaskoineen). Vetokykyä ei tietysti etuveto-Tojotassa ole nimeksikään, vaikka kaikista koukku tuntuukin löytyvän.
Onko 2017 Outlander Phevissä jotain sudenkuoppia joita olisi syytä tutkia koeajon yhteydessä suurennuslasin kanssa? Kyseessä on siis jo versio, jossa on erillinen EV-nappula, mutta ei vielä 2,4 litraista konetta. Miltä teistä pyyntihinta 21980€/2017/98000 km tähän suhteutettuna kuulostaa?
Kiitos & anteeksi, J.