Outlander PHEV

Vs: Outlander PHEV

Eipä taida näitä olla (suur)perhe käytössä.... ;)

Koeajo kokemus oli hieno, kulutus jäi mukaviin lukemiin kun vaan muisti pitää töpselissä.
Ja se äänettömyys ajaessa, aivan huippua :D

Taitaa nyt kuitenkin käydä niin että parivuotta siirtyy hankinta, kuhan kersat isompia ettei tarvii kaikille turvapenkkejä.
 
Vs: Outlander PHEV

mitsu2000 sanoi
Eipä taida näitä olla (suur)perhe käytössä.... ;)

Koeajo kokemus oli hieno, kulutus jäi mukaviin lukemiin kun vaan muisti pitää töpselissä.
Ja se äänettömyys ajaessa, aivan huippua :D

Taitaa nyt kuitenkin käydä niin että parivuotta siirtyy hankinta, kuhan kersat isompia ettei tarvii kaikille turvapenkkejä.

Helmikuussa syntyi kolmas lapsi ja kyllä tiukkaa tekee. Alunperin istuimet valittu ns. turvallisuus edellä, niin ei mitään toivoa asentaa niitä nyt sillä tavalla Mitsuun kuin olisi tarkoitus...

Yhden aikuisen kanssa kolme lasta menee autoon hienosti, koska myös etupenkistä löytyy Isofix, tuohon eskari, päiväkoti ja kauppaan ajeluihin auto soveltuu aivan mainiosti. Viikonloppuna kun pitää lähteä koko perheen voimin reissuun, niin meneekin hankalaksi. Takana vain ei ole tilaa kolmelle istuimelle niin, että yksikin olisi Isofixissä. Paras ratkaisu meille on ollut laittaa 6v eteen, Isofix kiinnikkeillä (Takata Maxi). Taakse reunalle 3v, turvavöillä (BeSafe Kombi X2). Keskelle vauva kaukaloon (STM), edelleenkin turvavöillä (Kaukaloon kuuluu myös Isofix-jalusta, mutta tuo pitää jättää koko poppoon kuljetuksessa pois. :-( )

Reunaan jää sitten aikuiselle ihan pieni rako johon tunkea itsensä.. Ei ole enää mukavaa... Lisäksi 3v:n istuin pitää päivittää ihan just - tuosta tulee kyllä kunnon etsintä ja nyt kriteerinä on valitettavasti vain se, että mahtuu.

Penkin leveys voisi periaatteessa riittää kolmelle lastenistuimelle, mutta Isofix pisteet takapenkillä on suunniteltu siten, että kahden istuimen väliin jää vain 15 senttiä tilaa (keskelle), siinä ei kyllä istu edes 12 vuotias... Suurin ongelma autossa on siis takapenkin Isofix pisteiden kiinnityspisteet, jotka ovat liian keskellä.
 
Vs: Outlander PHEV

Turha tätä loistavaa autoa tilanpuutteesta syyttää, yleensä suurperheellä on käytössä TILA-AUTO.
 
Vs: Outlander PHEV

BillyBob sanoi
Turha tätä loistavaa autoa tilanpuutteesta syyttää, yleensä suurperheellä on käytössä TILA-AUTO.

Suurperhe voi ostaa auton, jossa on penkki jokaiselle matkustajalle. Viiden hengen perhe voi ostaa viiden hengen auton.

Auto ei ensinnäkään ole niin loistava, ja enköhän minä saa omaa autoani syyttää ja arvostella ihan niin paljon kuin mieleni tekee, vaikka se ei teille sopisikaan. Sori, jos murot maistui pahoilta.
 
Vs: Outlander PHEV

Tervehdys!

Kiikarissa loppuvuoden 13 Outlander Phev ja kaupat viittävaille tehty!
Kilometrejä Phevissä 21000 ja eka huolto tehty. Toinen edessä 5 kuukauden päästä.
Malli Instyle Navi vaaleilla nahoilla, väri musta. Aivan pirun hieno, eikä kunnoltaan uutta häpeä.
Edelliset kolme autoa on ollut uusia Relluja, mutta nyt taitaa merkki vaihtua, kun ei Suomeen tuoda mitään mielenkiintoista automaattineluria Timanttikeulalla.
Auto oli minulla kolme päivää koeajossa ja rakastuin tuohon EV meininkiin täysin!
Meillä tulee vuodessa noin 13000km ajoa josta kaupungissa 2/3. 150km koeajokulutukseksi tuli 2,4l/100km vaikka tuli kokeiltua hetkellisesti auton huippujakin motarilla.
180kmh tuo otti mittarin mukaan, ja tasaisesti meni.
Rellut on ollut dieseleitä, nyt kuitenkin haluan veronluonteiset maksut minimiin joten Phev on paras vaihtoehto.
Oikeastaan ainoa miinus oli alustan pienoinen epämukavuus ja hieman liian kovat rengasäänet. Alla oli hyvät Michelinit 18".

Hyviin varusteisiin olen tottunut, joten Phevissä sekin puoli on kunnossa. Takuuta reilut 3 v jäljellä, eli eiköhän tuo huoletonta ajoa tule olemaan.

Mutta miten talvella?
Meillä on lämmin talli, jos saan sen siivottua jossa 16Amp juuri asennettu peruspistoke(schuko?)
Mistä löydän sopivan 16amp laturinpiuhan joka käy normaaliin töpseliin? Haluan siis toisen laturinpiuhan auton oman lisäksi.

Nojoo, riittää tajunnanvirta.
Kysynkin teiltä "asiantuntijoilta", että kannattaako liittyä Phev jengiin?
 
Vs: Outlander PHEV

Phev pihassa!
Kyllä on hieno, naapurikin hyökkäsi tien yli heti kysymään, että mikäs ihme tämä on?!
Nojoo, fiiliksissä. Toivottavasti auto täyttää odotukset! ;D
 
Vs: Outlander PHEV

16AmpMan sanoi
Phev pihassa!
Kyllä on hieno, naapurikin hyökkäsi tien yli heti kysymään, että mikäs ihme tämä on?!
Nojoo, fiiliksissä. Toivottavasti auto täyttää odotukset! ;D

Tervetuloa porukkaan. :-)
ja onneksi olkoon uudesta autosta

Mä en ainakaan isompia haukkuja keksi.
mutta jos sais itse päättää niin noi takaluukun ja avaimien unohtamisen varoitusäänet ois kiva voida muokata/(hiljentää edes).
Toinen kiva juttu ois lujempi maalipinta.

Sitten tykkäisin jos siitä sais 230vac myös ulos, esim. takaluukusta.
Ja tehtaan kesärenkaat on aika tavalliset/huonot...

Talvella auto pelaa hyvin ja varsinkin jos sulla on lämmin talli.

-M
 
Vs: Outlander PHEV

Tervetuloa!

Oheinen kaapeli on varmaankin se mitä etsit: http://r-evc.com/en/12-type-1-j1772-16a.html

Kontin äänet saa pois päältä. Linkki ohjeisiin löytyy "Varoitusäänet" aiheen alta. Itse näin tein kun alko korpeemaan :nykii

Saanko tiedustella mitä maksoit PHEV:tä?
 
Vs: Outlander PHEV

Moi!

Phevin mittarissa omaa ajoa tuollaiset 700km ja bensankulutus näyttää edelleen nollaa!
Ajo on ollut pääasiassa kaupunkiajoa. Eihän tässä kohta tiedä toimiiko polttomoottori laisinkaan.
Jarrujakaan autossa ei tunnu tarvitsevan, koska tuo "moottorijarrutus" toimii aivan loistavasti.
Sähköauton maksimoisestahan on tulossa varsinainen mania.
Auton rengasmelukin on kaksijakoinen. Onko rengasmelua "liikaa" koska mitään muita ääniä ei ole!
Mitä enemmän ajaa sen paremmalta tuntuu, hälytysääniähän vehkeessä on aivan liikaa, toisaalta pitäähän tuollaisessa japsitechissä niitä vähän ollakin.

Auto maksoi Lahden Autosalvassa 43800, taisi olla Suomen halvin...
Välirahahan sen kuitenkin ratkaisee ja kun Salvan hyvitys oli 4-6 tuhatta parempi kuin muilla liikkeillä, oli kauppa helppo tehdä. Itse olen Autosalvan kanta-asiakas (10 ostettua autoa) niin ehkä se asiaan vaikutti.
Uuteen Pheviin olisi hyvitys Rellusta kuitenkin ollut tuon 4000€ heikompi, eli ei oikein ollut vaihtoehto.
Uusi Instyle Navi Phev olisi ollut talvirenkailla, aluilla, lohkolla ja toimituskuluilla luokkaa 57000€. Arvonalennus 14000€ 20 kuukaudessa eli 700€ kuukaudessa ei kyllä ole pahimmasta päästä, vaikka pirusti onkin.
Olennaista tuossa oli myös se, että malli oli aivan sama jota olin uutenakin maallaillut. Musta ja vaaleat nahat sisällä ja tuolla paremmalla varustelulla.

Tuo tšekkiläinen piuha taitaa olla juuri etsimäni kaapeli. Onko kukaan tilannut tuotteita tuolta firmalta?
315€ piuha, en tiedä onko paljon vai vähän, mutta kalliiksi tuntuu tämä säästäminen tulevan!
 
Vs: Outlander PHEV

16AmpMan sanoi
Phevin mittarissa omaa ajoa tuollaiset 700km ja bensankulutus näyttää edelleen nollaa!
Ajo on ollut pääasiassa kaupunkiajoa. Eihän tässä kohta tiedä toimiiko polttomoottori laisinkaan.
Jarrujakaan autossa ei tunnu tarvitsevan, koska tuo "moottorijarrutus" toimii aivan loistavasti.

Ihan loputtomiin et pysty pelkällä sähköllä ajamaan. Itselläni tullut jo kaksi kertaa vastaan tilanne, missä viimeisestä tankkauksesta on kulunut niin kauan, että auto käynnistää ajossa polttomoottorin. Tätä kestää siihen saakka kunnes tankkiin on tankattu 15(?) litraa uutta bensaa. Tällä ilmeisesti halutaan estää polttoaineen "vanhentuminen", joka muuttaa vähän polttonesteen koostumusta. Olenkin yrittänyt opetella etten tankkaa koskaan tankkia ihan täyteen (siltä varalta että se ei kulu ;D) jolloin sinne on mahdollisuus lisätä tuo vaadittu litramäärä.
 
Vs: Outlander PHEV

jtp_fi sanoi
Ihan loputtomiin et pysty pelkällä sähköllä ajamaan. Itselläni tullut jo kaksi kertaa vastaan tilanne, missä viimeisestä tankkauksesta on kulunut niin kauan, että auto käynnistää ajossa polttomoottorin. Tätä kestää siihen saakka kunnes tankkiin on tankattu 15(?) litraa uutta bensaa. Tällä ilmeisesti halutaan estää polttoaineen "vanhentuminen", joka muuttaa vähän polttonesteen koostumusta. Olenkin yrittänyt opetella etten tankkaa koskaan tankkia ihan täyteen (siltä varalta että se ei kulu ;D) jolloin sinne on mahdollisuus lisätä tuo vaadittu litramäärä.
Kannattaa muistaa kuitenkin veden kondensoituminen. Sen vuoksi suosittelisin tankkaamaan täyteen ja ajamaan välillä myös bensalla. Moottorit tykkää muutenkin kun niitä käytetään.
 
Vs: Outlander PHEV

Basbarduu sanoi
Kannattaa muistaa kuitenkin veden kondensoituminen. Sen vuoksi suosittelisin tankkaamaan täyteen ja ajamaan välillä myös bensalla. Moottorit tykkää muutenkin kun niitä käytetään.

No, talvi tulee taas, eiköhän se bensa sieltä tankista kulu kun tulee kunnon pakkaset.
 
Vs: Outlander PHEV

Moi!

Reilut 150km maantieajoa palautti maanpinnalle.
Ensin pelkällä sähköllä ilmastointi päällä ja ecoasetus päällä pääsin 45 km kun polttomoottori viimein käynnistyi. Nopeus vaihteli 80-100kmh välillä.
Laitoin sitten charge napista latausta päälle jotta voisin kohteessa ajaa taas pelkällä sähköllä.
35km matkalla akkuihin latautui 20km. Aika hyvin mielestäni. Kohteessa hoidin asiani sähköllä ja paluumatkallekin riitti sähköä vielä sen 5km.
Koska olin matkalla kotiin, en ladannut akkuja sen enempää kuin auto tekee automaattisesti.
Ohituskaistaosuudella kokeilin kiihtyvyyttä sitten ihan tosissaan. 4wd lock päälle, moottori valmiiksi päälle chargesta ja ecoasetus pois. Aluissa latausta joku 10km. Kyllähän tuo lähtee kuin hauki rannasta! Erityisesti kiihtyvyys välillä 60-140 on oikeasti kova ja ohi pääsee oikeastaan missä vaan. Paljon tärkeämpi ominaisuus kuin 0-100kmh. Kiihtyvyys on hyvin junamaista ja eleetöntä. Jossain 120 nurkilla tulee vielä joku voimanlisäys joka tuntuu turbolta vaikkei olekaan. Power mittari menee potkun tullessa ihan tappiin!
Hetkittäistä polttoaineenkulutusta ei phevissä näy mikä on huono, mutta keskikulutus on nyt 1000km
Jälkeen 2,8l satkulla. Tuon paluumatkan hurjastelun jälkeen kulutus oli hetken 5 litrassa satkulla.
Olisikohan Phevin bensiininkulutus maantiellä luokkaa 8 l satkulla ilman sähköa aika lähellä. Motarilla menee varmasti kymppikin rikki.
Eli ahkeraa latausta vaan, niin halvalla menee!
Tankissa on muuten 98oktaanista. Ihan muuten vaan, ehkä laitan Shellin vpoweria seuraavaksi. Ei ainakaan nuo Bio-osaset mitä 95eessä on pääse pilaantumaan niin nopeasti..... 8)

Toisena huomiona tarkastin auton polttomoottorin öljyt tikusta. Öljy oli aivan kirkasta ja hyvän tuoksuista, melkein kuin purkista suoraan. Huolto olisi vuoden loppuun mennessä, mutta hullulta noin kirkkaita öljyjä tuntuu vaihtaa ja maksaa siitä 200€! Toinen 200€ menee sitten jarrunesteiden vaihtoon. Miksiköhän?

Kolmanneksi tilasin Mitsun ja Heren yhteisoperaatiolta vuoden 2015 päivitykset naviin.
Mukana tulee lisäksi paremmat säädöt poppivehkeeseen, merkittävästi nopeampi käynnistyminen(nykyinen käynnistyy kyllä hitaasti).
Parempaa grafiikkaa, vähemmän kuvakkeita ja isommilla näppäimillä, puhekäytön päivitykset, uusimmat Euroopan kartat ja kaupan päälle voi sitten ladata koko Euroopan päivitetyt latauspisteet naviin. Lisäksi oli miljoona muuta muutosta laiteiston käyttöön joita en edes ymmärtänyt.
Hinta oli 203€ postikuluineen. En tiedä tuleeko siis uusi sd kortti vai joku levy, katsotaan nyt.

http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/en_GB/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse?CatalogCategoryID=0k4KCghB97cAAAFDDwANXgVR&ShowAllProducts=YES&

Tuote oli siis tuolta.

Sain tänään myös tuon kaukosäädön toimimaan Applen luurini kautta. Ilmeisesti päivitti myös auton käyttöjärjestelmään jotain kun version kooditkin muuttuivat. Mene ja tiedä. Katsotaan tuleeko tuota talvella sitten käytettyä...

On hieno auto!
 
Vs: Outlander PHEV

No huh huh!

Eilen päivällä tilasin ja nyt kaveri toi sd kortin kotiovelta sisään!
Lähtömaa Hollanti.
Jumalauta mikä palvelu. Koettakaapa samanlaista palvelua maahantuojan marmoritiskillä.

Nyt ei muuta kuin testaamaan!

:peukku
 
Vs: Outlander PHEV

16AmpMan sanoi
No huh huh!

Eilen päivällä tilasin ja nyt kaveri toi sd kortin kotiovelta sisään!
Lähtömaa Hollanti.
Jumalauta mikä palvelu. Koettakaapa samanlaista palvelua maahantuojan marmoritiskillä.

Nyt ei muuta kuin testaamaan!

:peukku

Mielenkiinnolla odotan kommentteja, jos on hyvä, niin ton vois hommata itekin :)
 
Vs:

Kukas osti Kamuxilta PHEVin? Oli kyllä hintapyyntö kohdallaan. 2014 auto ja alle 15tkm ajettu - 39k€!
Täytyy myöntää, että täälläkin mietittiin tarkkaan. Ainoastaan asuntovaunun veto jäi arveluttamaan eikä sitten lähdetty kaupoille. 1500kg vaunu ois juuri siinä rajalla enkä halua tuolleen vetää vaan saa olla hieman reserviä.
 
Vs: Outlander PHEV

Phev Mitsun navi on surkeudessaan ihan omaa luokkaa, toivottavasti saisi päivitettyä edes välttäväksi. Ei voi kuin ihmetellä miten auton valmistaja on voinut tehdä/ostaa noin surkean
navigaattorin autoon jonka pitäisi olla edistyksellinen. ???
Onneksi Garmin pelaa.... takana nyt 82 000 km mitsulla.
 
Vs: Outlander PHEV

Tervehdys!

2500km omaa ajoa mittarissa. Oltiin perheen kanssa reissussa ja tuli todettua takakonttikin nelihenkiselle perheelle riittäväksi. Ei niin suureksi kuin vanhassa Grand Scenicissä, mutta juuri riittäväksi, viidettä turvaistuinta tai hänen matkatavaroita ei kyllä enää mukaan mahtuisi. Autohan on omalla tavallaan melko kapea, mutta pitkä. Rellu taas oli lyhyempi, mutta pirun leveä. Puolensa molemmissa.
Lentokentällä ei ollut latausmahdollisuutta, ainakaan pitkäaikaispysäköinnissä, joten paluumatka polttomoottorilla todellisella nopeudella 130kmh jysäytti kulutuksen liki 11l satkulla! Aika kauhea lukema! Kun laittoi Chargen toisella matkalla päälle, nousi kulutus mielestäni vielä yli tuon lukeman.
Eli kun kaupungissa pääsee 0 kulutukseen helposti, on auto ainakin motarilla ihan hirveä bensakrematorio. Shokki vanhalle Dieselmiehelle.
Navigaattorin päivitys toi helpotusta naviin ja radion toimintojen hitauteen. Eli nyt kuvakkeen painamista seuraa toiminto melko nopeasti. Ero on ihan selvä. Naviin grafiikat päivittyi hieman ja sekin toimii mielestäni nopeammin. Ja onhan karttatiedot taas ajantasalla. Radioon tuli jotain säätöjä lisää, en niihin kyllä ole koskenut. Laitteen järjettömään logiikkaan ei kuitenkaan ole tullut muutosta, eli hieman on sekavaa käyttää. Melkein kuin Nokian Windows puhelinta opettelisi, eli ihan tuskaa. ( Sanoo Applemies)
Autohan on erittäin hiljainen tuonne 80kmh asti jonka jälkeen rengasmelu voimistuu yllättävän paljon. Korostuu kun autossa ei oikein muita melunlähteitä ole, tiivistys ovissakin on erinomainen. Olisiko jostain massauksesta hyötyä?
18" tuumaiset Michelin Premacyt ovat hienot vanteilla, mutta talvipyörien 16" nastakiekot näyttävät vähän masentavalta vaikka siisteiltä vanteilla ovatkin. Mahtaako muuten nastojen ropina olla kuinka huumaavaa talvella? Harkinnassa siis talvipyörien päivittäminen 18 tuumaisiksi kitkoiksi. Tarpeetonta, mutta....
Mega- Autolta tuli kutsu ilmaiseen kuntotarkastukseen ja Mitsubishikahville. Täytynee pyörähtää, varaisiko sitten samalla huollon.
Lentokentän parkkihallissa oli muuten kaksi tismalleen samanlaista mustaa Pheviä, jossa toisen rekkarikin oli vain yhdellä numerolla eri. Arvatkaa kävelinkö väärän auton luo paluuyönä...

Vielä yksi huoli. Auton puoltaa satunnaisesti oikealle. Aurauskulmat tarkistettiin myyjäliikkeessä. Kun rattia siis pitää suorassa, auto menee suoraan, mutta kun siitä päästää irti, lähtee auto kaartamaan oikealle. Ei aina ja mielestäni enemmän sillon kun on virran talteenotto miedosti päällä. Toisaalta josku kaartaa muutenkin, joskus ei ollenkaan. Nopeusriippuvainen? Motarilla ei kaartanut.
Ajatuksia?
 
Vs: Outlander PHEV

16AmpMan sanoi
Tervehdys!

...Naviin grafiikat päivittyi hieman ja sekin toimii mielestäni nopeammin. Ja onhan karttatiedot taas ajantasalla. Radioon tuli jotain säätöjä lisää, en niihin kyllä ole koskenut. Laitteen järjettömään logiikkaan ei kuitenkaan ole tullut muutosta, eli hieman on sekavaa käyttää. Melkein kuin Nokian Windows puhelinta opettelisi, eli ihan tuskaa. ( Sanoo Applemies)

Moi, käytin omani 40 tkm huollossa ja pyysin päivittämään MMC:n kun bluetooth yhteys pätkii. Sanoivat päivittäneensä, mutta versio infossa on versio S ja kartat 2013. Mitenhän teillä muilla, Hollannin pojilla ainakin oli jo vuosi sitten versio U ja kartat 2014.

Ja mitenhän tämä SD kortti - muuttiko nuo tiedot?
 
Vs: Outlander PHEV

Käytin Phevin tänään merkkihuollossa Lahden Mega-autossa.
Vuorossa oli siis 2v./40000km huolto. Kilometrejä autossa 24800km.

Huolto maksoi 419€ ja lisäksi tilasin etumaskin joka maksoi asennettuna ja oikein kohdistetulla lämpöanturin reiällä 39€.
Maahantuoja lähetti postissa 50€ etusetelin uudelle asiakkaalle jonka sai sitten vähentää tuosta yllämainitusta hinnasta. Ei ihan halpaa, joskin ei nyt ihan riistoakaan.

Kulutuslukemat autossa vaihtelevat ihan miten sattuu. Lämpötila, latausaste, ajonopeus, kabiinin lämmitys, penkinlämmitys. Kaikki vaikuttaa ihan älyttömästi auton kulutukseen.
Haarukka on 0-13l/100km. Ihan ihmeellinen vaunu, katsotaan kun vaihdan talvipyöräilyä, mitä tapahtuu!

Mutta silti, en enää ikinä luovu hybridistä arkiautona!
 
Vs: Outlander PHEV

Käytin kanssa hiljattain 2. Vuosihuollossa. Hinta oli 398€.
Pyysin tarkistamaan mmcs / navi päivitykset, mutta tuon 2013 versio on kuulemma uusin ???

Olis nyt voinut kuvitella että jotain pientä olis päivitetty parissa vuodessa. :nykii
 
Vs: Outlander PHEV

Minulle taitaa tulla käyttöön viimeisempiä vanhaa mallia olevia PHEV:ejä? Auton mukana oli tulossa 2013 mukainen kartta, mutta kysyessäni "sain" autoliikkeen/ maahantuojan kautta 2015 kartan ilman eri hintaa, joten on niitä saatavilla. :peukku
 
Vs: Outlander PHEV

Pistetääs taas päivitystä.. Nyt kaksi vuotta ajeltu PHEVillä. Kilometrejä yhteensä 23 000. Keskikulutus on edelleen pudonnut ja on nyt 1.2 litraa/100 km, lauhat talvet on suosineet hybridiautoilua. Autossa ei ongelmia tai vikoja. Ainoastaan ulkoinen latausjohto vaihdettiin takuuseen kosketushäiriöiden takia.
 
Vs: Outlander PHEV

jtp_fi sanoi
Pistetääs taas päivitystä.. Nyt kaksi vuotta ajeltu PHEVillä. Kilometrejä yhteensä 23 000. Keskikulutus on edelleen pudonnut ja on nyt 1.2 litraa/100 km, lauhat talvet on suosineet hybridiautoilua. Autossa ei ongelmia tai vikoja. Ainoastaan ulkoinen latausjohto vaihdettiin takuuseen kosketushäiriöiden takia.

Kiva kuulla että joku jaksaa välillä kirjoittaa positiivisistakin asioista :peukku
 
Vs: Outlander PHEV

Täältä myös päivitystä: Autolla ajettu 45 000km keskikulutus 5,3. Auto toiminut hienosti, akun varaustilassa en ole huomannut muutosta. Latauksen jälkeen näyttössä 43km. Tosin ajotyyli varmaan hiotunut sähköautoille sopivaksi näiden kahden vuoden aikana. Kait tuon akkujen varauksen voi mitata?

Seuraavaa autoa olen jo miettinyt, tulee olemaan visainen tehtävä. Sähköllä ajamista en haluaisi lopettaa, mutta lisää toimintasädettä kaipaisin.
 
Vs: Outlander PHEV

PHEV2015 sanoi
Minulle taitaa tulla käyttöön viimeisempiä vanhaa mallia olevia PHEV:ejä? Auton mukana oli tulossa 2013 mukainen kartta, mutta kysyessäni "sain" autoliikkeen/ maahantuojan kautta 2015 kartan ilman eri hintaa, joten on niitä saatavilla. :peukku


Jep: PHEV alla ja mukaan tuli karttapäivitys maahantuojalta / june 2014. Sain päivitettyä Navin, mutta eipä tuo paljon auttanut. Esim. Hamina- Loviisa välinen moottoritie puuttu yhä. Pellolla ajellaan sujuvasti. Taitaa parasta tilata netistä kun ei tuolla 2014 päivityksellä tehnytkään mitään :-X
 
Vs: Outlander PHEV

2015 versio löytyy, mutta se pitää itse tilata (ja maksaa) Mitsun sivujen kautta. http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/en_GB/-/GBP/View-Promo?Page=CampaignLanding_MitsubishiMotors . Ilmaiseksi saa tuolta ladata latausasemalistan, mutta itse kartta maksaa.

Asiasta kuudenteen... mikä olisi suositeltu OBD lukija bluetooth yhteydellä? EU alueelta tilattavissa mielellään, ettei tarvitse tulleja maksella. Softapuolella (Android) tällainen kuin OBD Fusion vaikuttaisi aika fiksulta, onko kokemuksia tai muita suosituksia ?
 
Vs: Outlander PHEV

Onko joku keksinyt keinoa millä sen kammottavan käryn saa loppumaan kun ajaa bensalla :nykii?
 
Vs: Outlander PHEV

Aika vähäistä ollu tuo käryttely ainakin mun autossa. Ehkä se vuosien saatossa selviää mitkä olosuhteet aiheuttaa enemmän hajuhaittoja.
 
Vs: Outlander PHEV

BillyBob sanoi
Aika vähäistä ollu tuo käryttely ainakin mun autossa. Ehkä se vuosien saatossa selviää mitkä olosuhteet aiheuttaa enemmän hajuhaittoja.
Lämmin moottori, plussakeli. Tuntuu tulevan pakosarjasta.
Tekis mieli viedä deltan pihaan ja pistää charge moodi päälle puoleksi tunniksi. Josko vaikka joku tulis ihmettelemään että mikä helvetti täällä käryää... :nykii
 
Vs: Outlander PHEV

No mikset tee niin?
Kai siellä jokin syy on sille kärylle, vuotaako joku ja aiheuttaa sen , kannattaa menn näyttämään ennenkuin menee takuut umpeen ja ainakin kirjauttaa tuo havainto liikkeen huollon tietoon.
 
Vs: Outlander PHEV

hanski-58 sanoi
No mikset tee niin?
Kai siellä jokin syy on sille kärylle, vuotaako joku ja aiheuttaa sen , kannattaa menn näyttämään ennenkuin menee takuut umpeen ja ainakin kirjauttaa tuo havainto liikkeen huollon tietoon.
Koska ei ole aikaa. Auto vaihtuu ennenkuin takuu loppuu.
 
Vs: Outlander PHEV

Tänään tuli vihdoin päätös kuluttajariitalautakunnasta.
Aika tarkkaan kaksi vuotta kesti käsittely :nykii.
Kaippa se aihe oli arka.

Lyhyesti totesivat, että virhe on validi, kuten olin esittänyt ja suosittivat maahantuojaa maksamaan hinnanalennuksen. Eivät tosin koko esittämääni summaa.

Laitoin maahantuojalle mailia ja nyt sitten vaan odotellaan noudattavatko päätöstä.
 
Vs: Outlander PHEV

"Asiasta kuudenteen... mikä olisi suositeltu OBD lukija bluetooth yhteydellä? EU alueelta tilattavissa mielellään, ettei tarvitse tulleja maksella. Softapuolella (Android) tällainen kuin OBD Fusion vaikuttaisi aika fiksulta, onko kokemuksia tai muita suosituksia "


Onko kertynyt kokemuksia?
 
Vs:

Tulipa hankittua tuollainen uusikorinen phevi. Ihan miellyttävä kampe. Kokeilin ajaa tyhjällä akulla maantieajoa noin 150km ja kulutus oli hiukan päälle 7. Ei mikään mieletön

Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla
 
Vs: Outlander PHEV

fon sanoi
"Asiasta kuudenteen... mikä olisi suositeltu OBD lukija bluetooth yhteydellä? EU alueelta tilattavissa mielellään, ettei tarvitse tulleja maksella. Softapuolella (Android) tällainen kuin OBD Fusion vaikuttaisi aika fiksulta, onko kokemuksia tai muita suosituksia "


Onko kertynyt kokemuksia?

Joo, tuli hankittua sellanen adapteri kuin OBDLink LX. Hyvin toimii sekä omalla softalla, että Torque nimisellä muutaman euron apilla. Ja luultavasti liudalla muilla vastaavilla. Kaikenlaista dataa pääsee kattelemaan, ja tarvittaessa vikakoodeja nollaamaan, mutta paha sanoa onko tästä mitään oikeeta hyötyä :) Sellanen tekniikkahullun leluhan tää on... :driver

Sellanen huomioitava juttu tuli eteen, että jos puhelin on jo paritettu auton radion kanssa, niin ei meinaa sitten millään onnistua tohon adapteriin kytkeytyminen. Ratkaisin pulman sillä, että OBD linkki on nyt kytketty ihan omaan erilliseen vanhaan älypuhelimeen.
 
Vs: Outlander PHEV

Tuli käytyä katsomassa Volswagen Passat GTE Hybridi farkkua, kyllä meni PHEV kuskin naama hymyyn kun istui vaunuun ja kävi koeajolla. Sisustuksen laatu aivan loistokasta ja moottorin käyntiääni todella hiljainen verrattuna Mitsun tosi karheaan käyntiääneen, niin ja ajo-ominaisuudet todella miellytävällä tasolla. Hinta-laatu suhde 10-1 verrattuna mitsuun.........
 
Vs: Outlander PHEV

Tervehdys,

PHEV on täälläkin mietinnässä, mutta muutamakin asia askarruttaa. Sain myyjältä varsin epävarman vastauksen akuston takuusta. Mielestäni moinen kysymys on varsin oleellinen. Esim. Kanadassa ja Englannissa Mitsubishi lupaa akustolle takuuksi 8 vuotta tai 160 000 kilometriä. Suomen maahantuojan sivustolta en löytänyt asiaan apua, mutta uskon, että tätä asiaa on aivan varmasti joku muukin hoksannut kysyä. Oletteko saaneet mustaa valkoisella tästä asiasta?

Toinen askarruttava seikka on akuston vaihdon hinta. Oletteko saaneet siihen tyydyttävää vastausta? Toki akustolla ajelee pitkään, mutta jos sen vetää kaksikin kertaa päivässä täydestä tyhjäksi, niin on päivänselvää, että meno alkaa jossakin vaiheessa hiipumaan.

Muuten auto vaikuttaa hyvältä, mutta niin toisaalta vaikuttaa esim. uusin RAVikin. Eli saapa nähdä mitenkäs tässä käy.
 
Vs: Outlander PHEV

Kun olin hakemassa autoa, myyjä sanoi Mitsubishin lupaavan akkujen olevan kahdeksan vuoden käytön jälkeen vielä 80%:ssa iskussa. Kertoi, että akkuja voi vaihtaa moduulettain ja näin koko akustoa ei tarvitse vaihtaa. No eipä minulla kovinkaan suuret odotukset olleet myyjien tietämykselle noihin aikoihin. Nähtäväksi jää...

Olen ajanut reilu 50tkm ja en ainakaan itse ole todennut akustossa mitään varauksen katoamiseen viittaavaa. Kaipa noiden akustojen tilaa voidaan mitata.
 
Vs: Outlander PHEV

Pehvan esitteen takasivulla:
MITSUBISHIN 5 VUODEN TAKUU
Kaikille uusille Mitsubishi-autoille myönnetään 5 vuoden / 100 000
kilometrin takuu. Korin puhkiruostumattomuustakuu on voimassa
12 vuotta ensirekisteröintipäivästä lukien. Maalitakuu on samanmittainen
kuin auton perustakuu. Ajoakun takuu on 8 vuotta / 160
000km. Matkanne turvaksi tarjoamme veloituksetta markkinoiden
parhaan ajoturvajärjestelmän, Mitsubishi Ajoturva Palvelun MAP:n.
 
Vs: Outlander PHEV

Laitetaan tänne vielä lopputilanne oman Outlander PHEVin osalta. Auto meni vaihdossa uuteen Volvo XC90 T8:een ja vein sen eilen liikkeeseen. Ehdin kahdessa ja puolessa vuodessa ajaa vain 26 tkm. Keskikulutus koko ajalta 1.3 litraa/100 km, loput siis sähköllä. Autossa ei ainuttakaan vikaa tai valmistajan takaisinkutsua tms probleemia. Täytyy sanoa, että pikkusen harmitti luopua tästä, mutta ei ollut taloudellisesti mahdollista jättää sitä kakkosautoksi vaan piti laittaa se "lihoiksi".

Sen verran tosiaan ladattavaan hybridiin ihastuin ja totesin sen soveltuvan omiin ajoihin kuin nenä päähän, joten seuraavakin on ladattava hybridi. Nyt on Volvon vuoro näyttää onko sen hybriditekniikka yhtä vahvaa ja luotettavaa kuin Mitsubishin. Tällä tietoa T8 tulee syyskuussa, siihen asti yritetään tulla toimeen yhdellä autolla.
 
Vs: Outlander PHEV

Minnekkäs jtp_fin auto meni? Mihin liikkeeseen tai edes mille paikkakunnalle?
 
Vs: Outlander PHEV

Basbarduu sanoi
Minnekkäs jtp_fin auto meni? Mihin liikkeeseen tai edes mille paikkakunnalle?

Nyt näyttää olevan myynnissä:

https://www.autosalpa.fi/fi/autokortti/mitsubishi-outlander-phev-rrr540/

Vai manuaali..
 
Outlander PHEV teho-ongelma

:driver että tällee...
Viimeviikolla yx kakx tasasessa ajossa autosta hävisi tehot ( latauksesta 5 km). Näyttöön tuli EV system service required. Ohjekirjassa "yksi tai useampi vika --> yhteys huoltoon. Ei ollut enää liike auki ja työmatka edessä. Satasta pääsi.... ei kiihtynyt mihinkään. Ei muita havaittuja vaikutuksia. Yön yli latauksessa ja seuraavana päivänä aamusta ei häiriötä, mutta 30 km ajon jälkeen: EV system.... Sain sitten huollon tilattua päivälle, jolloin "ammattitaitoista" väkeä töissä. Yksi päivä vielä oli ajettava työmatkaa.... latauksen jälkeen 50 km ja EV system.... vielä kotimatka ja häiriö päälle. Lopuksi pääsikin vain vajaata "viittäkymppiä". Vkl välissä = ei ajoa. Maanantaista sitten huoltoon ja pari päivää pajalla. Testerin mukaan vika rajoittui paksissa olevaan akkuun ?????? Pitäisihän sen normaalissa käytössä lataantua?? Nyt sitten vain ajellaan ja arvuutellaan poistuiko vika vai palaako se?
Muilla kokemuksia?
 
Vs: Outlander PHEV

Talvella kavi tota ev service herjaa kovilla pakkasilla, mutta se meni aina itsestaan ohi.
Vaihdettiinko se lisavarusteakku?
Sen ei kylla kasittaakseni pitaisi olla kytkoksissa ajoakkuun, muutenkuin etta se ladataan ajoakusta.
 
Takaisin
Ylös Bottom