P.Tabell(Nuhapumppu)Galant GTi

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Tehdäänpäs tällainen topic tästä omasta kiulusta. Kyseessä siis on Galant GTi 89´ jonka koria on hieman paranneltu. Koripuolen muutokset:
Etupuskuri vaihdettu EvoIII:en,kiitokset puskurista JKorpelalle :peukku
Helmat kuten myös EVOIII jotka hommasin Rocksta:lta.
Dyn4 takapuskuri. Iso takasiipi. Kylkimuovit vedetty korin väriin. Takavalot itse tehty,sekä kaikkea muuta pientä joita ei nyt muista.
Sisusta:Kuppijakkarat,rallirattia valkoista mittarinpohjaa ja jenkkaa jonnin verran. Elkää välittäkö ovipahvien alaosista,se on vain sellainen väli-aikainen ratkaisu :-X
Tekniikka: Vakio vielä,tosin tilattu Powerdosen vapari. Tarkoitus olisi ainakin kohdistaa imu/pakosarja kanteet,muotoilla kanavat yms.
Kommenttia saa antaa ihan oman mielen mukaan,sekä kehuja että haukkuja otetaan vastaan;) Ja kuvat on täällä
 
on sitä kuvia tuollakin:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=jasenet/nuhapumppu

ainakin vähän vanhempia 8)
hmm, nuo talvipallot, onko nuo customoitu tuon näköiseksi vai onko kaupasta saannut kiillotetulla reunuksella vastaavia joskus :nykii
 
J. Puhakka sanoi
on sitä kuvia tuollakin:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=jasenet/nuhapumppu

ainakin vähän vanhempia 8)
hmm, nuo talvipallot, onko nuo customoitu tuon näköiseksi vai onko kaupasta saannut kiillotetulla reunuksella vastaavia joskus :nykii
Kustomoitu ja maalattu sen jälkeen grafiitinharmaiksi. Oli niin halvat että piti ostaa pois jaloista ;D Saabin vanteet alunperin :)
 
Projekti on nyt saatu osittain valmiiksi,mutta nyt tuotti pitkäaikainen etsintä tulosta ja tollaiset kromiset tilata paukastiin käytettynä tosin. Elikkäs projektiin saatiin vähän uutta potkua ;) Eikä herjauksia noiden valojen alkuperäis merkistä ;D
 
Nyt on valoja soviteltu paikoilleen ja pikkaisen meinaa olla vaikeampi homma kun noi valot on niin erinlaiset. Valon ja vilkun väliin jää sellainen noin 2cm leveä rako joka pitäisi jollain ilveellä täyttää,rako näkyy tossa yhdessä kuvassa. Tuossapa muutama kuva valojen sovittelusta Kuva1
Kuva2
Rako
Ja kuten kuvista huomaa tuossahan on nyt vain pelkät lasit sovitteilla,koska umpion pohja on sen verran pitkä että se vähän ahdistaa :mad:
Tarkoitus olisi siis siirtää tuo valo silleesti,että yläreuna on konepellin kanssa tasalla,ja alareuna hieman ulompana,elikkäs tosta valojen aluspellistä pitää ottaa(yllätysyllätys)lasikuitut kopio ;D
 
Jepjep, häjyn näköset valaisimet. Odotellaan kiivaasti lopullista luukkia. Jos vaikka sit joskus tohon omaan katiskaankin suunnittelis kans jotain valopuolelle...  :p  Mut hyvältä näyttää tähän mennessä  :peukku
 
Eipä ole nyt oikein edistynyt,kun tuo opiskelu pakotti muuttamaan 60km päähän hallista :seina Mutta kyllähän nuo suunnitelmat on jo tehty,enää odotellaan syys lomaa niin päästään toteuttamaan :)
 
Tuossa nyt 2tuntia tallilla suunnittelin ja tulin siihen tulokseen että noi bemun valot menee myyntiin,ja katsellaan noiden etuvalojen kohtaloa sitten myöhemmin. Eli vastaan tuli se että valot ovat liian erinlaiset ja koko keula pitäisi muokata uuteen uskoon että tuosta sais edes vähän järkevän näköisen. Eli tämä osio projektista on nyt ohi.
 
Harmin paikka, kun luovuit tästä prokkiksesta. Olis ollu todella mielenkiintoista nähdä lopputulos... :(
 
Rocksta sanoi
Harmin paikka, kun luovuit tästä prokkiksesta. Olis ollu todella mielenkiintoista nähdä lopputulos... :(
Noh,huomenna mennään käymään parissa prätkä liikkeessä,niin eiköhän sieltä nuo etuvalo moduulit tartu mukaan ;D Enhän mä nyt kuitenkaan kokonaan tätä projektia vielä lopeta ;)
 
Hellalta löytyy myös "yleismallin" pyöreitä umpioita (en muista tarkalleen 80 tai 90mm halkaisija),ns. nykyvaloja,joissa kirkkaat lasit&umpion pohjat,reunoilla kiinnikkeet.

Ei muistaakseni olleet edes pahan hintaiset,ja näitä on sekä lähi/kauko/sumuvalona.

EDIT:Eli tuolta löytyvät,sivu 6.
http://www.orum.fi/kannat/orumwww.nsf/images/Lightshow_06_Fin_3.pdf/$FILE/Lightshow_06_Fin_3.pdf
 
ST sanoi
Hellalta löytyy myös "yleismallin" pyöreitä umpioita (en muista tarkalleen 80 tai 90mm halkaisija),ns. nykyvaloja,joissa kirkkaat lasit&umpion pohjat,reunoilla kiinnikkeet.

Ei muistaakseni olleet edes pahan hintaiset,ja näitä on sekä lähi/kauko/sumuvalona.

EDIT:Eli tuolta löytyvät,sivu 6.
http://www.orum.fi/kannat/orumwww.nsf/images/Lightshow_06_Fin_3.pdf/$FILE/Lightshow_06_Fin_3.pdf
Noi 90mm lähi ja kaukovalot olis ihan omiaan tähän,vaan hellan tuntien hintaa on sellaiset 100€kpl. Mistähän noita vois kysellä,sekä tiedustella hintoja??
 
En kyllä nyt muista mitä oli hintaa,mutta MUISTAAKSENI nämä ei ollut sikahintaisia (lukuunottamatta tietenkin nuo xenon-versiot..).

AD-varaosamaailmat on ainakin jälleenmyyjiä,ja heiltä voi myös kysyä hintoja.

P.S.Privaa tulossa..
 
Bemun valot lähti eilen kiertoon,ja seuraavaksi aloitetaan tekemään etuvalot samaantyyliin kuin takavalot. Eli muotti vakio valoista,ja sitten muotteihin upotetaan puolelleen 2kpl tällaisia tuikkuja,ja jos tilaa jää niin myös tällaiset tulee molempiin umpioihin,ja vilkutkin varmaan samaan kasaan.
 
Muista sitten ne E-hyväksynnät..

Nuo bilteman valothan on VAIN sumarit,eli laittomat ajovalojen korkeudelle.
 
nostokurki sanoi
ui samperi, onko kalliit tuollaiset tuplatuikut? Aika hyvän näköiset :peukku
34,95€ kpl suomessa ja saksassa 19,95€kpl.
Tuolta vähän lisä faktaa valoista. Saiskohan tuonne kimppatilauksen aikaan???
ST sanoi
Muista sitten ne E-hyväksynnät..

Nuo bilteman valothan on VAIN sumarit,eli laittomat ajovalojen korkeudelle.
Onhan IV Golffisakin sumarit ajovalo umpioissa ::) Kyllähän noissa näyttää E hyväksyntä olevan,mutta nuo tuliskin vain kesä/näyttely käyttöön,katsastaa noilla en uskolla.
 
Voipi poliisit silti sakottaa tien päällä,ja RANKASTI..

Muista että ECE (eli E-xx,riippuen valotyypistä) pitää olla,SAE-hyväksyntä on jenkeissä/vanhoissa autoissa.

Ja kun autotehdas on tyyppihyväksyttänyt auton eurooppaan,niin silloin valot on hyväksyttävä.

Mutta kun yksityisenä autoon jossa eri säädöksien aikaiset valot yrität noita sumareita saada,ei onnistu.

Tai onnistuu,mutta joutuisit tyyppihyväksyttämään..
 
ST sanoi
Voipi poliisit silti sakottaa tien päällä,ja RANKASTI..

Muista että ECE (eli E-xx,riippuen valotyypistä) pitää olla,SAE-hyväksyntä on jenkeissä/vanhoissa autoissa.

Ja kun autotehdas on tyyppihyväksyttänyt auton eurooppaan,niin silloin valot on hyväksyttävä.

Mutta kun yksityisenä autoon jossa eri säädöksien aikaiset valot yrität noita sumareita saada,ei onnistu.

Tai onnistuu,mutta joutuisit tyyppihyväksyttämään..
Tämä selvä,pitänee siis unohtaa nuo sumarit ja sijoittaa vilkut niiden tilalle.
 
Ja lissää projektia pukkaa. http://www.gti.fi/images/galleria/orig/2143_1161946870.jpg
http://www.gti.fi/images/galleria/orig/2143_1161946910.jpg Onhan se lasikuidun haju nii mukavaa ;D
 
Rocksta sanoi
Mites auto myyntiin meni? Kyllästyitkö vai siintääkö mielessä toisenlainen projekti?
Sekä että,alkaa tuo näprääminen riittämään nyt vähäksi aikaa,paitsi kuituluukku tehdään loppuun,sekä akuutti tehonpuute vaivaa ;) Silmissä,tai ennemminkin korvissa siintää 3.0 V6 ääni,eli Sigma pitäis saada 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom