Nuhapumppu
Mitsubishi Pajero 2,5TD
- Liittynyt
- 15 Elokuu 2005
- Sijainti
- Muhos
Sigma siis oli ja meni ja nyt pantiin tilalle vuorostaan jotain uutta ja erinlaista rakentelu tyyliä vaativa auto. Kamppeena on siis vm.88 oleva huoltoautoksi muutettu pitkä Pajero 2.5TD.
Ajettu alle 400tkm ja muutenkin suht hyvässä kunnossa,vähän on hitsattavaa pyöräkoteloissa ja runkonumero pitäis käydä stansaamassa uusiksi.
Alla tällähetkellä pyörii jotkut katumallin 31x10,5R15 kumit jotka olis syksyllä tarkoitus vaihtaa joko Fedima Extreme Evolutioneihen taikka Insa Saharoihin.
Ensitöikseen autoon piti saada hieman lisää kulkua jota lähdettiin tavoitteleemaan lievällä paineiden ja syöttöjen nostolla. Paineita oli tullessa 0,5bar josta ne nostettiin 0,7bar(vakio ilmeisesti 0.9bar). Näin mentiin noin viikko kun huomasin että putki käy auttamatta ahtaaksi,ei muutakuin Biltemasta uudet putken teko aineet kainaloon ja kaverin hallille mars.
Ensiksi poistettiin vanhaputki auton alta jonkajälkeen uutta putkea mallailtiin lattialla että millainen siittä tulee.
Seuraavaksi leikattiin suojapellistä palanen pois putken haitolta. Downpipen sekä joustokappaleen maillailun jälkeen päästiin putken alkuosa laittamaan heftiin, sekä rakentamaan putkelle kiinnitykset. Kiinnitys aineena käytettiin kuljettimen hihnamattoa joka on noin 10mm vahvaa eikä vähässä kummassa repeä,kiinnitys toteutettiin rungon ja korin kiinnitykseen. Tähän kohtaan tulikin sitten klemmari liitos,koska äänenvaimennin tuohon on pakko laittaa katsastukseen. Sitten mallailtiin loppuosa putkesta auton alle,jonka jälkeen se hitsattiin ympäriinsä kasaan. Ja tuollatavalla putki sitten kulkee nyt,pienen suunnittelu virheen takia putki käy alussa vähän alhaalla muttei ole vielä lähellekkään matalin osa autosta. Samalla kun keula oli keventimellä,otettiin muutamista osista vähän ylimääräistä pois ;D Nyt sitten oli ääntä ja tunnelmaa muttei painetta koneessa,jotenka vakio kellon tilalle asennettiin lisäjousi jotta painetta saataisiin vähän edes reilummin,koeajolla viisari pomppasi 0.9bar jolloinka konehuoneesta kuului swoosh ja paineen nousu lakkasi siihen,tämän äänen jälkeen paine nousi enää vain 0.4 jolloinka sama ääni toistui :seina
Ei muutakuin kaverin tallille,pelti pystyyn ja ylimääräiset osat pois,kaveri tekaisi tuollaisen tilalle ja nyt paineet nousee sinne 1.2bar pintaan ja onpahan kuin eri auto verrattuna siihen mitä oli kun aamulla lähdin liikenteeseen Ahtopaine mittari tuli asennettua jo ennen putkiston tekoa,siksi keskellä koska toiselle puolelle tulee öljynpaine ja toiselle vedenlämpö mittari,ja molemmat mekaanisina.
Seuraavaksi edessä olisi sitten ilmanoton parantaminen sekä coolerin asentaminen,saa nähdä onko kannentiivisteen vaihto kohta edessä ;D
Jos mielesi tekee sanoa jotain,sano se tänne http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33780.0
Ajettu alle 400tkm ja muutenkin suht hyvässä kunnossa,vähän on hitsattavaa pyöräkoteloissa ja runkonumero pitäis käydä stansaamassa uusiksi.
Alla tällähetkellä pyörii jotkut katumallin 31x10,5R15 kumit jotka olis syksyllä tarkoitus vaihtaa joko Fedima Extreme Evolutioneihen taikka Insa Saharoihin.
Ensitöikseen autoon piti saada hieman lisää kulkua jota lähdettiin tavoitteleemaan lievällä paineiden ja syöttöjen nostolla. Paineita oli tullessa 0,5bar josta ne nostettiin 0,7bar(vakio ilmeisesti 0.9bar). Näin mentiin noin viikko kun huomasin että putki käy auttamatta ahtaaksi,ei muutakuin Biltemasta uudet putken teko aineet kainaloon ja kaverin hallille mars.
Ensiksi poistettiin vanhaputki auton alta jonkajälkeen uutta putkea mallailtiin lattialla että millainen siittä tulee.
Seuraavaksi leikattiin suojapellistä palanen pois putken haitolta. Downpipen sekä joustokappaleen maillailun jälkeen päästiin putken alkuosa laittamaan heftiin, sekä rakentamaan putkelle kiinnitykset. Kiinnitys aineena käytettiin kuljettimen hihnamattoa joka on noin 10mm vahvaa eikä vähässä kummassa repeä,kiinnitys toteutettiin rungon ja korin kiinnitykseen. Tähän kohtaan tulikin sitten klemmari liitos,koska äänenvaimennin tuohon on pakko laittaa katsastukseen. Sitten mallailtiin loppuosa putkesta auton alle,jonka jälkeen se hitsattiin ympäriinsä kasaan. Ja tuollatavalla putki sitten kulkee nyt,pienen suunnittelu virheen takia putki käy alussa vähän alhaalla muttei ole vielä lähellekkään matalin osa autosta. Samalla kun keula oli keventimellä,otettiin muutamista osista vähän ylimääräistä pois ;D Nyt sitten oli ääntä ja tunnelmaa muttei painetta koneessa,jotenka vakio kellon tilalle asennettiin lisäjousi jotta painetta saataisiin vähän edes reilummin,koeajolla viisari pomppasi 0.9bar jolloinka konehuoneesta kuului swoosh ja paineen nousu lakkasi siihen,tämän äänen jälkeen paine nousi enää vain 0.4 jolloinka sama ääni toistui :seina
Ei muutakuin kaverin tallille,pelti pystyyn ja ylimääräiset osat pois,kaveri tekaisi tuollaisen tilalle ja nyt paineet nousee sinne 1.2bar pintaan ja onpahan kuin eri auto verrattuna siihen mitä oli kun aamulla lähdin liikenteeseen Ahtopaine mittari tuli asennettua jo ennen putkiston tekoa,siksi keskellä koska toiselle puolelle tulee öljynpaine ja toiselle vedenlämpö mittari,ja molemmat mekaanisina.
Seuraavaksi edessä olisi sitten ilmanoton parantaminen sekä coolerin asentaminen,saa nähdä onko kannentiivisteen vaihto kohta edessä ;D
Jos mielesi tekee sanoa jotain,sano se tänne http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33780.0