Vs: pajero 2.6 bensa,tähän korvaus kaasaria
Eikö kannattaisi säätää se ryyppy ensin? Jos ongelmana on se, että moottori lähtee hyvin käyntiin, mutta sammuu heti, on tarvis säätää ryypyn toiminta. Itselläni on ollut monta kaasutinmallin Mitsubishia, poikkeuksetta tullessaan ryyppy on vaatinut säädön. Operaatio ei ole edes paha tehdä. Korjaamokäsikirjassa hyvät ohjeet.
Toinen asia on sitten sen kakkoskurkun toimita. Vaihtakaa pari pykälää isompi ykköskurkun suutin, niin ei tarvitse asian kanssa harmitella. Tämäkin asia on helppo todeta pakokaasumittarilla. Koneeseen kierroksia 2700-3000 r/min. Silloin arvon pitäisi olla n. 0,5%. Jos se on alle, niin varmasti toiminta on kulmikasta. Kaikki tuon arvon yli on liikaa ja kuluutus vain kasvaa.