pajero 2.8 automaatti moottori huolia...

metsienmies

3.s Pajero alle, ja baanalle.
Liittynyt
18 Maaliskuu 2008
Sijainti
Suonenjoki
No niin, vuosia tainnu vierähtää tänne viime kirjoittelusta... :nykii Mutta Pajero ollu taas pihassa jo jonkun aikaa ja nyt talven loputtua tuli kumma oire koneeseen. Alustetaan hieman: Autolla ajettu 255tkm ja leutoon hetkeen talvella kävi niin että, hehkut pimeni, kaikki. Auto kuitenkin lähti käyntiin, lämmittimen kautta mutta, uudet hehkut asennettiin hetimiten kun vain ajan sai remppaan. No, kaikki ok tähän asti. Nyt olen huomannut etenkin kostealla kelillä sinertävää utua perässä kylmänä pyöriessä joka häviää kuitenkin ajossa muutaman sadan metrin jälkeen. risteyksissä pöläyttää pilven taas kiihdytykseen lähtiessä. Jäähdytys hetkellä tyhjäkäynnillä utu palaa ja on kelistä riippuen selkeästi huomattavaa, kuivalla aurinkoisella kelillä sitä ei huomaa!!! Vain kostea keli ilmineeraa jotain hämminkiä. :seina :seina :eek: Mielestäni utu ei haise imelälle, pelkästään dieselille, joku muukin on sitä haistellut. :tmi
Vahva epäily itselläni on että kansihan se on hieman ottanut kipeää... jälleen kerran... (toinen jo minulle, ei toki tällä pelillä) mutta voiko olla myös muita vaihtoehtoja, turbon tiivisteet... kannen tiiviste tai venttiilin tiivistekumit... painetta EI tule paisuntasäiliöön kovankaan kuormituksen jälkeen, mutta hieman sieltä katoaa kyllä jos ylärajaan laittaa niin parissa viikossa alapinta häämöttää...
No looginen vika on kansi ja niitä etsinyt kaikkialta, millnerillä halvin paketti uusilla renttuilla mutta kellään kokemuksia sen firman kansista, taitaa olla kiinan poikien tekeleitä... ::) mutta kommentteja otan vastaan mielellään ja ehdotuksia jos nyt tuosta voi jotain diagnoosia joku antaa. :peukku
T: Murheellisten pajeroiden maan kulkija... JT
 
Vs: pajero 2.8 automaatti moottori huolia...

Harmaata usvaa on tainnu puskea sillon ku ollu veden kans tekemisissä sylinteripuoli. Enempi tai vähempi... Just milneriltä ostelin kannen hiluineen ja änkesin paikolleen. Olipa silmin nähden 7 erilaista halkeamaa entisessä 4 esikammioo ja 3 venttiilien väliä, yks niistä ärvällään niinku *****. Enkä ees kahtonu metriä lähempää saati luupin tai rillien kans. Pahvi näytti suht ehjältä, mutta oli siinäki vuotoja todnäk ollu koska keskimmäisissä pulteissa oli runsasta syöpymää, ei siis ruostetta vaan ihan kunnolla terästä syöny. Harmaata hivenen puski, sinisen sävyt on ollu L200 aika normisavut ainaki startin jälkeen. Ei tosin lämpimänä...

Oireena oli selkeästi painetta jäähytysjärjestelmässä, paisuntasäiliö puski yli tavaraa pari viikkoa ja armoton pulputus. Sitä ennen ei sen kummosempia, itte en ihan pienistä yleesäkään oo viittiny pistää hommaa uusis. Voipihan se tosiaan olla että on sitä höyrytystä tullu hieman ennen tuota isompaa rusausta, ei vaan sillä silmällä oo tullu kateltua.

Yks kannen oikoja tuumas että L200 kansista puolet noin ollu halki, lienee sitten prosenttimäärä suurempi todellisuudessa, olihan tuokin jo niin selkeästi sökö että siitä tulee oikeasti verkon paino (vannesahalla kahtia ja kalastamaan, persoonallisempi kuin ankkuri tai tiiliskivi... :peukku ) ilman ammattilaisen silmäilyä siis. Meinasi äijä että nuo briteistä ostetut sitkeämpiä ja se uudempi tiiviste hyvä. Kiinalaisia kait ne pitkälti kaikki onkin. Ittepä en osaa sanoa ennenku kilometrejä ja vuosia kertyy.
 
Vs: pajero 2.8 automaatti moottori huolia...

Niinpä, sikäli tuossa on se jännä piirre ettei tosiaan painetta tee paisuntasäiliöön ollenkaan... mutta hitaasti ja varmasti sieltä vesi häviää noin parin viikon aikana. Eli kannessa, tiivisteessä vuotoa josta neste lähtee palotilan kautta peräruutasta pihalle. eipä tuo uutta Palleroissa ole. Vitsittää vaan kovasti kun YT:t päällä firmassa ja tulevaisuudesta ei ihan varma voi täällä nyt kukaan olla että, investoisiko nyt heti vai odottaisiko tuomiota ja katsoisi sitten paremmalla ajalla jos työt loppuu... :nykii :peukku :seina :seina :seina Brittein saarelta tuo paketti pultteineen ja tiivistesarjoineen lähtee kyllä sitten tilaukseen jahka rahoitus on varmistettu... :eek: :eek: ;D ;) on sen verran iso hintaero kotomaasta ostettuun vastaavaan pakettiin.... :pesis
 
Vs: pajero 2.8 automaatti moottori huolia...

EGR:n tulppaaminen. Kumpaan päähän kannattaa sokeointi läppä laittaa kun tuo remppa tulee aiheelliseksi?? Tuossa on varmaankin EI ole sähköinen egr:rä joten moottorin arvoihin ei pitäisi olla siitä johtuvia häiriöitä tiedossa. Helpolla paikalla ainakin putket menee noin äkkiä katsottuna. Oletteko arvon harrastajat tehneet tuota mitenkäkin paljon?? Kivasti kyllä näin sateella "höyryää" perästä tuo kapine... :nykii :eek:fftopic
 
Vs: pajero 2.8 automaatti moottori huolia...

Imusarjasta tulppasin. Eikä ollu mahottoman paskanen imusarjasta mutta pesin silti.
 
Vs: pajero 2.8 automaatti moottori huolia...

Hiphei ja hellät tunteet. nyt ei enää varmuutta kannen remontti tarpeesta. Hemmetin hemmetti. Pari viikkoa sitten vaihdoin öljyt, suodattimen jne... perjantaina tarkastelin tilannetta ja alarajalla melkein öljypinta... ??? ??? ::)
Voisiko olla että venttiilien kumiloissa olisi joku ongelman poikanen, kovettuneet tai jopa irronneet... Huohotin putki otettiin irti ja sieltä mielestäni aika voimakkaasti tuli hönkyä auton pyöriessä... valskaisko sieltä ölpät palotilaan??? Kylmänä tänäkin aamuna kiihdyttäessä tulee sininen utu perään joka loppuu heti parinsadan metrin jälkeen kokonaan... risteyksessä pölähtää pieni pilvi muttei jatku sen pitemmälle. tyhjäkäynnillä, kostealla kelillä tulee utua selkeämmin... syylärissä oli vesipinta normaali nyt, jopa niin että kun kylmänä avasi niin tuli yli. hemmetin kotterot... :seina :seina :seina :peukku
 
Vs: pajero 2.8 automaatti moottori huolia...

noh niin, nyt olin puhelin yhteydessä korjaamoon ja ekaksi tehtiin sellanen 23€ huolto, moottorissa olevien kumien elvytys lisäaine öljyjen sekaan ja eiku turruutettaan ajella taas joku satakilsaa että nähdään onko vaikutusta. ::) Epäilen, mutta sitten sen näkee. Edelleenkään paineen aiheuttamaa pulputusta ei missään vaiheessa ole kuulunut/näkynyt... kivasti hermoon ottaa välillä nuo pajerot... :nykii :nykii :nykii :seina :peukku
 
Vs: pajero 2.8 automaatti moottori huolia...

Ropleeman poikanen selätetty. Milneriltä tuli uusi kansi tiivistee jne... loppu savutus ja veden katoaminen. :peukku
Ja ei ku kovvoo ajua taas... :driver 8) ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom