Pihaan ilmestyi pitkä facelifti Pajero ja isoon autoon mahtuu paljon kysymyksiä.
Mikähän on Pallerossa vikana kun auto lähtee todella hyvin käyntiin kylmänä ja lämpimänä, käy tyhjäkäyntiä nätisti, mutta lämmettyään tiettyyn lämpötilaan -> alkaa paikallaan kaasutellessa nakuttamaan aivan hillittömästi ja tupsauttaa samalla maailma mustaksi (tai siniseksi). Tekee saman myös ajossa (sen 100m ajokokemuksen perusteella mitä minulla tästä autosta on). Tehot häviää ja kaasuun vastaaminenkin on todella tahmeaa.
Autolla ei silloin pysty oikeastaan edes ajamaan.. eikä kyllä varmasti kannatakaan.
Jos sammuttaa moottorin tämän nakutuksen alettua, se kuitenkin lähtee hyvin käyntiin ja tyhjäkäynti on todella tasaista koko ajan.
Itse epäilin ensin, että joku suutin kiukkuaa ja ruuttaa löpöä "raakana", mutta sitten tajusin, että tämä oire alkaa kuin napista painamalla kun moottori saavuttaa tietyn lämpötilan.
Mekaaniset osat harvemmin käyttäytyvät sillä tavalla.
Kylmemmällä koneella saa kaasutella aivan huoletta, mutta silloinkin tuntuu, että kaasuun vastaaminen on ehkä vähän hidasta.
Autossa on joskus aiemmin ollut sellainen vika, että se saattoi sammua esim. risteykseen ja käsittääkseni sen jälkeen käyntiin saaminen on ollut työlästä.
Vikaa eivät olleet löytäneet ja se olikin sitten korjautunut lopulta yksinään.
Kierroslukumittari ei toimi ollenkaan, ei edes nyrkillä.. sitä en vielä tietä, että onko vika pumpunpäässä vai mittaristossa.
Ja muita:
- Minkälaisille tehoille vakio TDO4-12T riittää? Ja paljonko on "maksimi" ahtopaine ko. ahtimelle?
- Kestääkö näissä tarvike kannentiivisteet? Vai pitääkö olla mitsun tiskiltä haettu? Onko kannenpultit uusittava jos avaa kannen?
- Ruoste tuntuu tosiaankin menestyvän tällä kasvualustalla...
- Auto on GLS, eli alunperin SS-vaihteistolla ollut, mutta tähän yksilöön on jossain vaiheessa vaihdettu GL:n osa-aikainen 4-veto vaihteisto. Huvittavaa asiassa on se, että auto ei ole kunnollista nelivetoa nähnytkään sen remontin jälkeen, koska SS:n ohjausyksikön johtosarja löytyi irrallaan vaihteiston päältä ;D sähköliittimet kun eivät tietenkään näissä kahdessa versiossa ole sinnepäinkään toisiaan.
Kaivelin Service Manuaalit netistä ja pienellä johtojen uudelleen järjestelyllä täskin näköjään selviää ja saa voiman siirron toimimaan niin kuin kuuluukin.
Mikähän on Pallerossa vikana kun auto lähtee todella hyvin käyntiin kylmänä ja lämpimänä, käy tyhjäkäyntiä nätisti, mutta lämmettyään tiettyyn lämpötilaan -> alkaa paikallaan kaasutellessa nakuttamaan aivan hillittömästi ja tupsauttaa samalla maailma mustaksi (tai siniseksi). Tekee saman myös ajossa (sen 100m ajokokemuksen perusteella mitä minulla tästä autosta on). Tehot häviää ja kaasuun vastaaminenkin on todella tahmeaa.
Autolla ei silloin pysty oikeastaan edes ajamaan.. eikä kyllä varmasti kannatakaan.
Jos sammuttaa moottorin tämän nakutuksen alettua, se kuitenkin lähtee hyvin käyntiin ja tyhjäkäynti on todella tasaista koko ajan.
Itse epäilin ensin, että joku suutin kiukkuaa ja ruuttaa löpöä "raakana", mutta sitten tajusin, että tämä oire alkaa kuin napista painamalla kun moottori saavuttaa tietyn lämpötilan.
Mekaaniset osat harvemmin käyttäytyvät sillä tavalla.
Kylmemmällä koneella saa kaasutella aivan huoletta, mutta silloinkin tuntuu, että kaasuun vastaaminen on ehkä vähän hidasta.
Autossa on joskus aiemmin ollut sellainen vika, että se saattoi sammua esim. risteykseen ja käsittääkseni sen jälkeen käyntiin saaminen on ollut työlästä.
Vikaa eivät olleet löytäneet ja se olikin sitten korjautunut lopulta yksinään.
Kierroslukumittari ei toimi ollenkaan, ei edes nyrkillä.. sitä en vielä tietä, että onko vika pumpunpäässä vai mittaristossa.
Ja muita:
- Minkälaisille tehoille vakio TDO4-12T riittää? Ja paljonko on "maksimi" ahtopaine ko. ahtimelle?
- Kestääkö näissä tarvike kannentiivisteet? Vai pitääkö olla mitsun tiskiltä haettu? Onko kannenpultit uusittava jos avaa kannen?
- Ruoste tuntuu tosiaankin menestyvän tällä kasvualustalla...
- Auto on GLS, eli alunperin SS-vaihteistolla ollut, mutta tähän yksilöön on jossain vaiheessa vaihdettu GL:n osa-aikainen 4-veto vaihteisto. Huvittavaa asiassa on se, että auto ei ole kunnollista nelivetoa nähnytkään sen remontin jälkeen, koska SS:n ohjausyksikön johtosarja löytyi irrallaan vaihteiston päältä ;D sähköliittimet kun eivät tietenkään näissä kahdessa versiossa ole sinnepäinkään toisiaan.
Kaivelin Service Manuaalit netistä ja pienellä johtojen uudelleen järjestelyllä täskin näköjään selviää ja saa voiman siirron toimimaan niin kuin kuuluukin.