Pajero 2.8 tdic ei käynnisty

pajeromies

New Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2012
Mikä mahtaa olla vialla kun ei käyntiin millään, polttoaineputki vedetty suoraan syöttöpumpulle, painettu kompuralla tankkiin ilmaa, suuttimen putket auki pyöritetty kunnes akut alkaa jo olla tyhjinä. Suuttimen putkista ei oikein suihkuamalla tule ainetta, voi johtua virran vähyydestäkin jo mutta tuntuu kuin olis sammutin päällä.
Vika on pahentunu suodattimen vaihdon, suodatinjalan vaihdon ja nyt viimein vetämällä suoraan putki pumpulle jälkeen.
Kai se on kohta hinattava johkain pajalle ku ei ite jaksa enää miettiä missä vika :eek:
 
Vs: Pajero 2.8 tdic ei käynnisty

Oiskohan se sammutinsolenoidi hajonnu ja sammutin tosiaan on päällä? Ootkos tarkistanu, että siinä sammuttimessa on johto kiinni ja siihen tulee sähkö ku käännät virrat päälle?
 
Vs: Pajero 2.8 tdic ei käynnisty

Joo solenoidin käytin irti ja naksuu kun laittaa virrat päälle, ilmeisesti se olis pumpun perässä oleva johon menee yksi johto reikäliittimellä.
Nyt auto lähtee käyntiin ja ottaa kierroksia, vika oli ilmeisesti kumminkin ilmaa polttoaineen seassa, mutta nyt on sitten sellanen ongelma että ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan, 1250rpm alle kun menee niin sammuu kun saunalyhty. En aloitusviestissä huomannut kertoa että autoon on tehty kansiremontti ja ekoja käynnistelyitä menossa, koneesta oli jakopäästä merkit pois kohiltaa, nyt on kaikki kohallaan ja syöttöpumppu käännetty (T) asentoon (N) asennosta, voisiko tämä vaikuttaa tuohon käymis hommaan? Tuo (T) ilmeisesti tarkoittaa turbollista versiota? ???
 
Vs: Pajero 2.8 tdic ei käynnisty

Jatketaampas tästä kun itsellä (tai tarkemmin isällä) samanlaista ongelmaa..

Eli -00 2.8 tdic pajero 4m40 koneella ei suostu lähtemään startilla käyntiin. Vetämällä kyllä saa käyntiin mutta tyhjäkäyntiä ei ole. Kierrokset kun laskee alle 1500rpm niin sammuu kuin saunalyhty. Parin kilometrin lenkin ajoin ilman tyhjäkäyntiä niin mielestäni kone lämpeni sille matkalle todella paljon. Lämpömittarissa ei tosin ollut mitään normaalista poikkeavaa.

Polttoainepuolelta melkeimpä joka sentti tankilta pumpulle ihmetelty ja paineilmalla rassailtu, eikä sieltä vikaa suostu löytymään. Sumuputkista startatessa kyllä tulee ainetta.
Muutamalle korjaamollekkin jo soiteltu ja arvuuteltu mikä voisi olla vikana ja veikkauksina heitelty pumpun kulumista (kilometrejä tämä on jo niellyt 6k), palanutta venttiiliä, ajoitusta pielessä, sumuja tukossa vedestä/ilmasta..
Mikähän tätä nyt mahtaa riivata? ???
 
Vs: Pajero 2.8 tdic ei käynnisty

Olis mielenkiintoista nähdä mitä ECU näkee. Onko vikavaloja? Koodit luettu? Onko vedot tallella sitten kun saa toimimaan? Joku anturi taitaa olla tiensä päässä, näin arvauksena. Eihän imupuolella ole mitään tukosta?
 
Vs: Pajero 2.8 tdic ei käynnisty

Ei minkäänlaisia vikavaloja, eikä koodeja ole päästy lukemaan. Kaippa se pitää kohta Kajaanin E. Hartikaiseen viedä piuhan nokkaan. Vedoissa ei ole mitään sanomista, eli toimii vedossa normaalisti. Imupuolta ei ole tullut älyttyä suuremmin edes tutkia, täytyypä siihen vielä panostaa.

Ja vikahan oli ilmestynyt ns. ajossa. Toiminut ensin normaalisti, risteyksessä huomattu että tyhjäkäynnillä röpöttää = kaasulla apua että pysyy käynnissä ja auto parkkiin, sammutettu eikä siitä enää lähde startilla käymään.
 
Vs: Pajero 2.8 tdic ei käynnisty

Jos vaikka nokka-akselin asento signaali sekoilee niin auto haluaa sammuttaa itsensä mutta ei toki tee sitä jostain 100km/h vauhdista. Syttyykö moottorin vikavalo kkun laitat virrat päälle? Mietin vaan että onko sielä ehjä polttimo tai polttimoa ollenkaan.
 
Vs: Pajero 2.8 tdic ei käynnisty

Todennäköisesti ruiskutuspumppu sökö.
 
Vs: Pajero 2.8 tdic ei käynnisty

Nojoo pumppuhan se todennäköisesti..kaikki putket irti suuttimilta ja starttia niin eipä kovin kummaisesti ainetta suihkua..
 
Vs: Pajero 2.8 tdic ei käynnisty

Juuri käytin pumpun huollossa pohjanmaan dieselhuollossa seinäjoella niin hintaa tuli 400€
 
Takaisin
Ylös Bottom