Hei vaan hei,
Eli otsikon mukainen kulkupeli tuli hankittua talouteen. 197tkm ajettu, manuaali, pätkä. Perusasiat onkin luettu tältä foorumilta ja tarkistelut tehty tankin huohotinputkista(ovat ok kunnossa), ilmastoinnin kondenssivesiputkista, jne.. Kiitokset tämän foorumin ja aktiivisten kirjoittajien. Tiesi tarkastella oikeita paikkoja. Pari kysymystä kuitenkin on herännyt, ja äkkisältään en hakua käyttämällä vastausta löytänyt.
Jarruttaessa täristää, eli kierot lienevät etulevyt. Onko niiden vaihtaminen mahdollista kotikonstein, tarvitaanko esim. pulttipyssyä tai jotain erikoistyökaluja? Vai selviääkö ihan perusavaimilla?
Sitten nelivedosta kysymys. Edellisen omistajan kanssa oli puhetta 4vedon toiminnasta. Hänen mukaansa kun laittaa hitaan nelivedon päälle ja painaa lukot päälle keskikonsolista syttyy nelivedon näyttöön taka-akselille keltainen valo joka alkaa vilkkua. Ed. omistajan mukaan keltaisen valon pitää palaa kiinteänä ennenkuin autolla voi ajaa. Pitääkö tämä paikkaansa? Ihmetyttää kun valo jää vain vilkkumaan eikä sammu, tai pala kiinteänä. Perästä kuuluu lukot päälle nappia painettaessa ääni että lukot menevät päälle, tai ainakin yrittää mennä päälle. Ajatuksia tästä?
Sitten täytyy mainita tuo käynnistyvys, kuten niin monessa topicissa. Lämpimänä starttauttaa pidempään, mutta starttausaikaa lyhentää merkittävästi jos härnää pikkuisen kaasulla niin lähtee kiltisti käymään lyhyemmällä startilla. Vastaa kaasuun hyvin, ei sammu vaikka nostaa kytkimen ilman kaasua. Hieman kopsahtaa jossain kun kone käynnistyy, ajatuksia tästä? Kun tutkin konetilaa ja pyysin toista henkilöä starttaamaan kone liikahtelee mielestäni aika paljon ja kääntyy kaasuttaessa paikallaan. Voisiko moottorin ja voimansiirron tuennassa olla häikkää, ja onko muilla ollut?
Eli otsikon mukainen kulkupeli tuli hankittua talouteen. 197tkm ajettu, manuaali, pätkä. Perusasiat onkin luettu tältä foorumilta ja tarkistelut tehty tankin huohotinputkista(ovat ok kunnossa), ilmastoinnin kondenssivesiputkista, jne.. Kiitokset tämän foorumin ja aktiivisten kirjoittajien. Tiesi tarkastella oikeita paikkoja. Pari kysymystä kuitenkin on herännyt, ja äkkisältään en hakua käyttämällä vastausta löytänyt.
Jarruttaessa täristää, eli kierot lienevät etulevyt. Onko niiden vaihtaminen mahdollista kotikonstein, tarvitaanko esim. pulttipyssyä tai jotain erikoistyökaluja? Vai selviääkö ihan perusavaimilla?
Sitten nelivedosta kysymys. Edellisen omistajan kanssa oli puhetta 4vedon toiminnasta. Hänen mukaansa kun laittaa hitaan nelivedon päälle ja painaa lukot päälle keskikonsolista syttyy nelivedon näyttöön taka-akselille keltainen valo joka alkaa vilkkua. Ed. omistajan mukaan keltaisen valon pitää palaa kiinteänä ennenkuin autolla voi ajaa. Pitääkö tämä paikkaansa? Ihmetyttää kun valo jää vain vilkkumaan eikä sammu, tai pala kiinteänä. Perästä kuuluu lukot päälle nappia painettaessa ääni että lukot menevät päälle, tai ainakin yrittää mennä päälle. Ajatuksia tästä?
Sitten täytyy mainita tuo käynnistyvys, kuten niin monessa topicissa. Lämpimänä starttauttaa pidempään, mutta starttausaikaa lyhentää merkittävästi jos härnää pikkuisen kaasulla niin lähtee kiltisti käymään lyhyemmällä startilla. Vastaa kaasuun hyvin, ei sammu vaikka nostaa kytkimen ilman kaasua. Hieman kopsahtaa jossain kun kone käynnistyy, ajatuksia tästä? Kun tutkin konetilaa ja pyysin toista henkilöä starttaamaan kone liikahtelee mielestäni aika paljon ja kääntyy kaasuttaessa paikallaan. Voisiko moottorin ja voimansiirron tuennassa olla häikkää, ja onko muilla ollut?