PAJERO 3GEN TAKAPÄÄN PUSLAT

Melkonen

New Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2012
Aloin viisaammilta kyselee kun tuli ongelma vastaan.

Pajeron(3.2 vm01) Takarenkaiden kulmat on mitä sattuu, pyörät pyörivät sisäsyrjillään.
Lueskelin että puslia vaihtamalla homma tulee kuntoon.
Tutkin autoa ja takapään pyöränkulmien säätö on jumissa ei liiku ollenkaan, tulin siihen
tulokseen että poikittaisten tukivarsien säätöpuoleinen pusla on rikki.
Tilasin koko takapään puslasarjan milneriltä. Sieltä tuli ilmoitus ettei sarjaa ole varastossa
ja menee noin 2kk että osat tulevat.

Tilasin puslasarjan toisesta nettikaupasta, sieltä tuli puslat pitkittäisiin tukivarsiin ja niistäkin
rungonpuoleinen pusla on epäkesko reiällä kun alkuperäinen on keskitetyllä reiällä.
Voisin tietysti vaihtaa nuo ainakin alkuun jotka tuli, mutta missä asennossa tuon epäkeskoreiän
kuuluu olla? Ja onko porukalla tietoa mistä voisin saada nuo poikittaisten tukivarsien puslat ja
säätöpultit? Yritin oulusta mitsun huollosta niitä kysellä mutta väittivät ettei niihin saa puslia
vaan on vaihdettava koko tukivarret.
 
Vs: PAJERO 3GEN TAKAPÄÄN PUSLAT

Jos saat mittoja edes jotenkin niin käy sorvarilla teettämässä.. Kun ei 2 puslaa voi mitään älyttömiä maksaa..
Ja sillä epäkeskeisyydellä on haettu tod.näk kestävyyttä.. Eli vahvempi puoli enemmän kuluttavalle puolelle..
Olenkin kattellu niitä pajeroita että osassa nojaa takapyörät ihan älyttömästi..
 
Vs: PAJERO 3GEN TAKAPÄÄN PUSLAT

pultit saa mitsulta ne mitä tulee milneriltäkin niin on orkkis osia.


http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-uk-europe/shogun/v68s-3-2did-22000-82006-swb/v68s-suspension/v68s-suspension-track-control-arm-bush-kit

eikö tuo ole se pelkkä pusla ?
 
Vs: PAJERO 3GEN TAKAPÄÄN PUSLAT

Mulla oli 02' mallisessa takapyörän kulmien kanssa sama ongelma. Tilasin kans tuon traction arm puslasarjan (jos en väärin muista, niin tais tulla tilattua kaks sarjaa(?)).... eipä sitä olis tarvinnukkaan vaihtaa. Mulla oli (ja pitäisin tuota jopa suunnitteluvirheenä) yläkolmiotukivarren puslissa päittäisvälys. Näis gen3 pajeissa on tuo takaripustus tehty sillai typerästi että yläkolmio on n.45° kulmassa. Tämä kyseinen päittäinen välys saa aikaan sen että liike korin puolella siirtää yläpalloviveliä saman verran akselin suuntaan. Siinä sit onkin valmiina kunnon kampper kulmat...

http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-japanese-import/pajero/v78p-3-2did-61999-112004-lwb-import-0/v78p-suspension-0/v78p-suspension-wishbone-bush-kit-rear-upper-no-due-date

En tiiä onko sulla täs sama ongelma, mut kun oot remppaa tekemässä niin varmista nyt samalla tuokin. Löytäminen ei oo helppo rasti, mut kun takapäätä tunkkaa ilmaan niin ja laskee alas niin kyl sen sieltä huomaa....

On tullu rempan jälkeen "seurattua" näitä kolmos koppasia takaapäin, ja aika monessa on takarenkaan camberit ku vanhassa sumbeamin ralli impissä ;D

Edittiä: niin, ja miten tuon korjasin, tein saman ku tuossa milnerin sarjassa, lisäsin paksut koriprikat samaan paikkaan ku tuossa sarjassa....
 
Vs: PAJERO 3GEN TAKAPÄÄN PUSLAT

Moron, kiva huomata etten ole ainoa takapyöräkaupoilla kävijä ;D

Mie vaihoin just nollaykköseen takapään puslia. Ylätukivarsien puslat oli ihan pastana ja säätöpulttien puslat oli pakko vaihtaa. Yläpallot ja koiranluut oli kans vaihdettavien listalla.


Tilasin setin milneriltä ja hyvää matskua ovat parin viikon tuntumalla :driver

Tarvikkeemme ovat:

Uudet puslat.
Säätöpultit 4kpl (Huom. Camberin ja aurauksen säätöpultit erilaisia. Ota mutterit ja mutterinpuoleiset säätölevyt ehjinä niin säästät hiukan.) Hinnassa ei ole juurikaan eroa mitsun ja millnerin välillä.
Yläpallonivelet 2kpl.
Koiranluut (erilaiset/puoli)

Työkaluina lämpimän tallin lisäksi mm.
Pari tunkkia ja kunnolliset akselipukit.
Normityökaluja 24mm alaspäin, tukivarsien pultit ON tiukassa ja veemäisissä paikoissa.
Sähköpuukkosaha, jolla sahaat säätöpultit poikki ns. kiinteältä puolelta, hakkaamalla ei lähteny ainakaan em. tapauksessa.
Hydraulipuristin ja/tai paineilmataltta.
+ muita oheistarvikkeita ja pari työpäivää tallilla.

++ Tilaa remontin jälkeen aika pyöränsuuntaukseen ++

PS. Pitkittäisen tukivarren korin puoleinen pusla on epäkeskeinen alunperinkin.
 
Vs: PAJERO 3GEN TAKAPÄÄN PUSLAT

Moro. Apua kaivattas, minkälainen puslasatsi tuonne takapäähän pitää tilata? En siis oo vielä kerinny ryömiä auton alle, mutta takarenkaat pyörii sisäsyrjillään ja kuluu aivan liika nopeaaan
 
Vs: PAJERO 3GEN TAKAPÄÄN PUSLAT

Tossa puslat http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-japanese-import/pajero/v78p-3-2did-61999-112004-lwb-import-0/v78p-suspension-0/v78p-suspension-axle-bush-kit-front-rear-no-due-date
Tilaat samalla kaikki säätöpultit eteen ja taakse kun ne ei välttämättä irtoo ku sahaamalla
 
Takaisin
Ylös Bottom